Skip to main content
Tilasin joskus tän liittymän. Minulla ei ole luottotietoja, eli jouduin maksamaan 100 € että asia saatiin eteenpäin. Maksoin sen 100 € hyvin nopeasti. Kuukauden kuluttua ihmettelin, miksi liittymää ei oltu vieläkään avattu. Soitin ja tiedustelin asiasta. Sanoivat että laskutuksessa on unohdettu toimittaa tilaus eteenpäin.
Sanoivat että liittymä tullaan avaamaan seuraavan kuukauden sisään. Normaalin ajan sisällä. Sanoin että se normaali avausaikanne meni umpeen jo kuukausi sitten. Sanoivat, etteivät sille mitään mahda...

Sain sitten liittymän. Eipäs toiminutkaan kuin Soneran omalla modeemilla. No päätin sitten maksaa siitäkin lystistä. Se toki tulikin sitten seuraavana aamuna pikatoimituksena suoraan ovelle. Kas kummaa. Mutta mutta...
Liittymä on kusetusta. Soneran 24 megan laajakaista on vain rikkinäinen ja epäonnistunut viritelmä. Yhteys Soneraan kaatuu joskus jopa uskomattomat yli 10 kertaa päivässä. Tuolloin joudut buuttamaan sekä modeemin, että joskus tietokoneenkin. Vika tutkittiin yhdessä vaiheessa Soneralta ja totesivat että heillä vika.
Soitin kerran uudestaan Soneralle koska ongelma ei ole korjautunut. Sanoivat että keskustele asiasta vikanumerossa. AUTOMAATIN KANSSA!
Automaatti jätti sitten lopulta vikailmoituksen ja asia mukamas korjattiin kolmessa tunnissa. Vika jatkuu ja jatkuu eikä minun anneta irtisanoa sopimusta!

Sonera kusettaa ja laskuttaa tuotteesta jota ei minulle käytännössä voi tuottaa ja antaa. Se on myös laitonta Suomessa. Lukekaa lakia. Sieltä erityisesti PETOS. Soneran on aika ottaa vastuuta ja antaa asiakkailleen oikeuksia. Jos tämä asia ei kohta korjaannu asia viedään poliisille, kuluttajasuojaan, sekä mediaan. Tarvitsen nopeasti neuvoja. Ja alan koota myös muita huonosti kohdeltuja asiakkaita samaan ryhmään. Tämä on raivostuttavaa, laitonta ja erittäin törkeää!
Jos yhteysongelma ei ole korjaantunut vikailmoituksen valmis-kuittauksesta huolimatta, kannattaa liittymästä tehdä uusi vikailmoitus. Tämä on käytännössä ainoa keino ratkaista tämä ongelma, jos olet varmistanut, että omat laitteesi ovat kunnossa.

Jos kyseessä on määräaikainen sopimus, ei sopimusta voida purkaa kesken sopimuskauden. Määräajan jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana, jolloin myös irtisanominen on mahdollista.


T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa