Skip to main content

Miten ZyXEL P870HN-51b kautta voi muodostaa WiFi

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 73 katselukertaa

Morjens kaikki!

-Ostin keväällä 5/2012 Apple iPad 3 WiFi 16 Gb tablet tietokoneen.
Alussa iPadin WiFi yhteys toimi hyvin ja samoin myös PC:n

-En ole muuttanut mitään asetuksia. iPadin 3 WiFi yhteys toimi hyvin Toukokuun alusta 2012 - syyskuun 2012 loppulle asti, kunnes Lokakuun lopussa huomasin, ettei WiFi yhteys enää toimikaan.
-Olin käyttämättä noin 1 kk ja iPadiä ja akusta oli päässyt lataus loppumaan.
-Latasin akut täyteen ja meinasin käyttää iPadia, mutta eipä WiFi toiminutkaan enää!
-Minulla on Soneralta hankittu ADSL ja sen mukana tuli ZyXEL P-870HN-51b Dual mode VDSL/ADSL2+ reititin / 802.11n VDSL2 4-port gateway.
-PC:n kanssa internet on koko ajan toiminut Kaapelin kautta, mutta nyt WiFi yhteys on hukassa.
-Ihmettelen miten se voi kadota?
-Onko ZyXEL vikaantunut vai mikä mahtaa olla vialla?
-Mainittakoon, että minulla on myös Acer Iconia 501 ja siihenkään en saa WiFi yhteyttä.

Taitaa ZyXEL:n P-870HN reititin olla aika kehnoa laatua.

5 kommenttia

  • December 12, 2012
Hei Korthe-26,

Oletko jossain vaiheessa muuttanut Zyxelin WLAN asetuksia? Vaihtanut langattoman verkon salasanaa tai nimeä? Oletko millään laitteella saanut muodostettua WLAN yhteyttä modeemiin?

Palaako laitteessa WLAN valo? Jos ei pala, niin laitteen WLAN on poissa käytöstä. Silloin kannattaa tarkistaa laitteen hallintapaneelin kautta WLAN asetukset.

Voisit myös kokeilla käynnistää Zyxelin uudelleen käyttämällä siitä virtajohtoa poissa ja jos sekään ei auta, niin kokeile vielä laitteen resetointia. Jos olet langattoman verkon asetuksiin tai muihin asetuksiin tehnyt modeemiin muutoksia, niin resetoinnin yhteydessä asetukset palautuvat alkuperäisiksi.

  • December 12, 2012
Marko- kirjoitti:
Hei Korthe-26,

Oletko jossain vaiheessa muuttanut Zyxelin WLAN asetuksia? Vaihtanut langattoman verkon salasanaa tai nimeä? Oletko millään laitteella saanut muodostettua WLAN yhteyttä modeemiin?

Palaako laitteessa WLAN valo? Jos ei pala, niin laitteen WLAN on poissa käytöstä. Silloin kannattaa tarkistaa laitteen hallintapaneelin kautta WLAN asetukset.

Voisit myös kokeilla käynnistää Zyxelin uudelleen käyttämällä siitä virtajohtoa poissa ja jos sekään ei auta, niin kokeile vielä laitteen resetointia. Jos olet langattoman verkon asetuksiin tai muihin asetuksiin tehnyt modeemiin muutoksia, niin resetoinnin yhteydessä asetukset palautuvat alkuperäisiksi.


Hei Marko

Kiitos vastauksestasi.

-Ei, en ole muuttanut ZyXEL WLAN asetuksia.
-Salasana ja nimi ovat pysyneet samana.
-WLAN/WPS valo palaa ja on keltainen.
-DSL valo palaa ja on oranssi.
-Internet valo palaa ja on vihreä.
-PC:hen menee piuha ETHERNET1 portista.
-En pääse tuonne ZyXELin hallintapaneelin vaikka kirjoitan http:/192.168.1.1
-Joskus kesällä ja keväällä vielä pääsin modemin hallintapaneeliin kirjoittamalla tuon yllä olevan http:n.

terv. korthe-26
-Resetoiminen ei auta eikä virtajohdon poistaminen modemista.
-Joten alkaa olla keinot vähissä.

  • December 12, 2012
Hei Korthe-26,

Kuulostaisi siis vähän siltä että laitteeseen on tullut vikaa. Jos resetointikaan ei auta, eikä hallintapaneeliin pääse osoittella 192.168.1.1.

Tuosta voisi olla Zyxelin tukeen yhteydessä, josko heillä olisi mahdollinen ratkaisu ongelmaan?
Tuen yhteystiedot löydät Zyxelin sivuilta.

  • March 13, 2013
Hei!,

nyt on pakko vastata tuohon.Minusta on huikean väärin vaatia asiakasta ottamaan yhteyttä johonkin Zyxelin tukeen.

Boxi Soneran ilmoittamaan suuntaan ja uusi tilalle.

Voi olla,että asiakas ei koskaan tai pitkiin aikoihin saa ratkaisua ongelmalleen ja tästä vajavaisesta palvelusta maksaa kuitenkin täysimääräisesti sovittua kuukausimaksua.

Ihminen on valinnut Soneran ja teidän tulee näyttää,että valinta oli oikea.

Minulla on samansuuntainen vika edelleen..jo kuukausia.Mitä tahansa testiti näyttävät,meidän koneemme kotona tökkivät kuin tikka hakkaisi puuhun.


Yleistasolla olen Soneraan kyllä tyytyväinen.Mutta tuollaiset askeettis-ystävälliset kehoitukset tuntuvat vääriltä ja antavat vääränlaisen kuvan,siitä että ongelmat olisivat helposti ratkaistu.

  • March 14, 2013
Hei Xataja,

Kauttamme hankituilla Zyxelin laitteilla on vuoden takuu ja jos laite takuuaikana hajoaa niin laite toki vaihdetaan takuuna.

Jos laite kuitenkin hajoaa takuuajan jälkeen niin tällöin modeemia ei voida enää takuuna vaihtaa.

Jos ongelma on modeemin tai tietokoneen WLAN asetuksissa, niin tällöin paras tapa ongelman selvittämiseksi on Zyxelin laitteilla esim. Zyxelin oma tuki tai Helpson palvelu.

Jos modeemi siis menee rikki takuuajan jälkeen niin uuden laitteen hankintä jää ikävä kyllä asiakkaan vastuulle.

Uuden modeemin hankinta onnistuu kyllä kauttamme ja voimassa olevat tarjoukset kannattaa tarkistaa esim. myyntipalvelumme kautta, 0800 133 133 (ma–pe 8–20, la 9–16.30).

Yhteystietomme löydät myös sivuiltamme.