Skip to main content
Hei. Itse epäilen että ongelma on tuolla toisessa päässä, eli EME:llä, mutta kerran kun tännekin pyydettiin asiasta ilmoittamaan niin ilmoitetaan sitten.

http://tera.enmasse.com/
Tällainen sivusto lakkasi toimimasta keskiviikko-torstai päivänä (2.-3.7.).
Voisi kuvitella että kyseisen mmorpg pelin serverit ovat alhaalla, mutta näin ei ole. (Sivusto toimii normaalisti, mutta ei nähtävästi jos on soneran asiakas??)
Suurinosa pelaajista pääsee peliin normaalisti. EME eli Enmasse:lta he ovat käskeneet olla yhteydessä operaattoreihimme. Pohjois-Amerikassakin on ainakin yhdellä operaattorilla ongelmia ja joitakin turhautuneita pelaajia.

Täällä lisää keskustelua kyseisestä pelin ongelmasta:
http://www.reddit.com/r/TeraOnline/comm ... /?sort=new
ja
http://www.reddit.com/r/TeraOnline/comm ... tera_down/

Näyttää siltä että mm. Soneran asiakkaat eivät siis ole kyenneet pelaamaan kyseistä peliä jo muutaman päivään. Onko tästä jotain tietoa? Missä asian ongelma piilee? Voisi olla ihan tutkimisen arvoinen asia sillä kyseisen pelin pelaajat voivat alkaa vaihtamaan palveluntarjoajaansa toiseen. Tiedän useita suomalaisiapelaajia jotka pelaavat NA servereillä EU servereiden sijasta.
Hmm, taisi tulla hieman väärään paikkaan tämä kysymys joten jos moderaattori olisi kiltti ja siirtäisi asiani tänne: Keskustelualue> Tekniset ongelmatilanteet. (Tai minne ikinä uskookin tämän kysymyksen kuuluvan!)
Jotakin reititys ongelmia taitaa olla Soneran verkossa... Voisitko kokeilla vaihtaa Dns palvelinta Googlen Dns palvelimiin jos auttaisi?

Jollakin muullakin ongelmia ja dns palvelimet kunnossa.
Kiitos vastauksestasi. Toivoin että tällä tämä ratkeaisi mutta ei onnistanut. Onko lisää ehdotuksia?
Eipä oikein mitään keksi mitä voisit tehdä itse...

Voit kokeilla tracert komentoa... katsoen missä reititys ongelma tulee http://www5.sonera.fi/ohjeet/Tracert

Ei oikein mitään tehtävissä tämän kanssa....
Sivusto (http://tera.enmasse.com/) toimivan hirveän suurella viiveellä...
Tänä viikonloppuna sivusto on varmasti aivan uskomattoman ruuhkan ja käytön kohteena uusien EME store -tuotteiden ja double drop weekend'in vuoksi.

Kokeilin tracert komentoa ja ei päässyt kahta riviä pidemmälle. "Request timed out" kaikki loput kolmannesta rivistä lähtien.
Joo... minäkin katoin... reititys kuitenkin toimii... ja sainhan verkkosivun ladattua, eli ei enään varmaan ongelmia?

Eli tracert päättyi Request time out koska reititimet eivät vastanneet pingiin... kuitenkin reititys meni yli Soneran verkon.

Eli sinulla meni aika vähän... mikä oli viimeinen reititin joka vastasi pyyntöön?
IP 192.168.1.1, jos tämä nyt oli haluamasi tieto.
On viimeisin tracert? Mitä antaa jos laitat tracert www.google.com

Toihan pitäisi olla ensimmäinen reititin (kotonasi), sitten pitäisi mennä Soneran reitittimiin.-- jne...
Sama juttu. Googlen sivut latautuu kyllä ihan mainiosti. Olen yrittänyt niin monia juttuja että konekin menee sekaisin. Nettiyhteys ei kyllä jää omaan reitittimeen kiinni (miksi ihmettilinkin kun se antoi viimeiseksi oman IP:n.) Nyt tracert komento antaa jotain ihan huuhaata. Aika käynnistää kone uudelleen jälleen kerran.

Kävin pelissä toisten pelaajien keksimällä keinolla eli Spotfluxilla. Kyseisen ohjelman avulla ei kyllä pelata ilman hulluksi tulemista joten todella toivon että ratkaisu löytyy jotain kautta.
Blockkaako sonera tracert käskyn tiedot? Voihan se olla palomuurikin, plus käytän vielä routeria kaupan päälle.
Peifey kirjoitti:
Blockkaako sonera tracert käskyn tiedot? Voihan se olla palomuurikin, plus käytän vielä routeria kaupan päälle.


Ei ping paketteja blokata... se olisi internetin vastaista... koska periaatteessa internetissä olevat laitteeet tulisi aina vastata ping paketteihin.

Sinulla on joku outo ongelma ja saat varmasti maanantaina apua Soneran tuesta.

Tietenkin Soneran asiakaspalvelu käskee resetoimaan reitittimesi...

Katsothan että asetuksiin on määritetty asiakasnumerosi... Se voisi nopeuttaa...
Selvä. Jotain väärää tietoa varmaan luin netistä, tai ehkä käänsin sen vain huonosti suomeksi. Ruotissa Telian käyttäjät eivät myöskään pääse peliin. Tuskin vika on omissa laitteissa.

Silti ehkä veikkaisin että EME:n porukat mokasivat uuden patchin kanssa ja kun double drop weekend alkoi kaikki hajosi käsiin. Mokaavat enemmän kuin onnistuvat.
Peifey kirjoitti:
Selvä. Jotain väärää tietoa varmaan luin netistä, tai ehkä käänsin sen vain huonosti suomeksi. Ruotissa Telian käyttäjät eivät myöskään pääse peliin. Tuskin vika on omissa laitteissa.

Silti ehkä veikkaisin että EME:n porukat mokasivat uuden patchin kanssa ja kun double drop weekend alkoi kaikki hajosi käsiin. Mokaavat enemmän kuin onnistuvat.


Jos vika on vain TeliaSoneran asiakkailla, niin en usko vika on patchistä... jos kaikki muuta pääsee peliin.
Nyt pääsen taas peliin ja nettisivuille. Ilmeisesti EME taas oli vauhdissa. Kiitos kun jaksoit pohtia tätä asiaa kanssani! Suurkiitokset.
Kannattaa hankkia esim. NordVPN tai vastaava VPN-palvelu, jos epäilet että vika on operaattorissa. Se ei maksa montaa euroa/kk ja sen avulla voit käyttää nettiä haluamastasi maasta käsin, kiertäen operaattorin ongelmat tai tahalliset rajoitukset. Teknisesti saat IP osoitteen esim. ruotsista, hollannista, USA:sta yms. käyttöösi, ja kaikki liikenteesi reititetään tämän kautta, aivan kuin olisit itse ko. maassa. VPN-palveluun asti liikenne on täysin salattuna, joten tämä nostaa myös tietoturvaa ihan merkittävästi. Hyvä VPN-palvelu ei hidasta netinkäyttöä juuri lainkaan. Tämä on ihan perustyökalu erilaisten ongelmien selvittelyyn, jos on aluksi tarve selvittää onko vika reitityksissä yms.
oh4kju kirjoitti:
Kannattaa hankkia esim. NordVPN tai vastaava VPN-palvelu, jos epäilet että vika on operaattorissa. Se ei maksa montaa euroa/kk ja sen avulla voit käyttää nettiä haluamastasi maasta käsin, kiertäen operaattorin ongelmat tai tahalliset rajoitukset. Teknisesti saat IP osoitteen esim. ruotsista, hollannista, USA:sta yms. käyttöösi, ja kaikki liikenteesi reititetään tämän kautta, aivan kuin olisit itse ko. maassa. VPN-palveluun asti liikenne on täysin salattuna, joten tämä nostaa myös tietoturvaa ihan merkittävästi. Hyvä VPN-palvelu ei hidasta netinkäyttöä juuri lainkaan. Tämä on ihan perustyökalu erilaisten ongelmien selvittelyyn, jos on aluksi tarve selvittää onko vika reitityksissä yms.


Ok, pitää harkita tällaisen hankkimista tulevaisuuden varalle! Kiitos.

Vastaa