Skip to main content
Hei, Sonera Easy prepaid mobiilidata ei ole toiminut nyt pariin päivään vaikka näyttää että on täydet LTE verkot iPhone 5. On tehty kaikki hippas konstit mitä pystyy, verkkoasetukset nollattu ja itseasissa koko puhelin resetoitu mutta ei ole mikään auttanut. Saldoa on yli 15€ joten ei johdu senkään puutteesta. Mikäs nyt neuvoksi?
Oletan jo että olet tehnyt kaiken voitavasi, mutta tässä ohjetta mobiilidataan http://support.apple.com/kb/HT4146

WLAN toimii kuitenkin normaalisti?
wlan toimii normaalisti, kaikki asetukset pitäisi olla täysin oikein puhelimessa.
Hei exxxteri!

Lisäätkö käyttäjätietojen profiiliin Easyn puhelinnumerosi ilman ensimmäistä nollaa ja huikkaa tänne kun olet numeron käynyt lisäämässä. Päästään sillä keinoin tarkemmin tutkimaan onko liittymässä kaikki ok ja tekemään tarvittavat toimenpiteet.
Puhelin numero on laitettu kohtaan. Minua kiinnostaa. En löytänyt muuta kohtaa johon sen voisi laittaa.
exxxteri: Puhelinnumero pitäisi näkyä Asiakasnumero -kohdassa, mutta nyt se on ilmeisesti jossain toisessa kohdassa kun ei meille näy. Käytkö siirtämässä toiseen kohtaan?
Nyt on oikeassa kohdassa, pahoittelut!
exxxteri : No niin, nettiyhteys on nyt täältä myös resetoitu. Kokeile käynnistää puhelin uudestaan jolloin yhteyden pitäsi toimia. Kokeilitko muuten ottaa LTE ominaisuutta pois päältä, toimiko netti silloin paremmin eli olivatko ongelmat vain 4G verkossa vai molemmissa?
Kokeilin myös 3G:tä ei toiminut sekään ollenkaan.
Ei toimi mobiilidata vieläkään, vaikka käynnistin puhelimen uudestaan. Nyt ei enää edes löydä 4G verkkoa...
Hei exxxteri!

Oletko kokeillut ottaa iPhonesta WLANin eli Wi-Fin pois käytöstä ja tarkistanut, että mobiilidata on käytössä?

Ilmeneekö ongelma kaikkialla vai jonkun tietyn osoitteen lähistöllä? Tässä voisi vielä kerran kokeilla iPhonessa verkkoasetusten nollausta, joka ei poista puhelimestasi mitään sovelluksia tai yhteystietoja.

Ohje: Asetukset => Yleiset => Nollaa => Nollaa verkkoasetukset
On otettu wlan pois päältä ja kokeiltu mobiilidataa ei toimi missään paikassa. Verkko asetukset on myös nollattu sekään ei ole auttanut asiaa.
Hei exxxteri!

Oletkin kokeillut jo lähes kaikkia konsteja. Oletko sammuttanut iPhonesi ja ottanut SIM-kortin pois laitteesta ja testannut SIM-korttia toisessa puhelimessa? Jos testausmahdollisuutta toisessa puhelimessa ei ole, voit kuitenkin ottaa SIM-kortin pois vähäksi aikaa ja takaisin iPhoneen.

Mikäli tämäkään ei auta, olisiko sinulla mahdollisuutta käydä iPhonesi kanssa Sonera Kaupassa, jossa tilannetta voidaan tutkia. Lähimmän Sonera Kaupan voit tarkistaa osoitteessa:

http://www.sonerakauppa.fi/kaupat?someid=some3417
Joo olen testannut ottaa sim-kortin pois ja sammuttaa puhelimen mutta ei auttanut tuokaan. Pitää huomenna pyörähtää tuossa viereisessä sonera pisteessä! Kiitos vaivannäöstä!
Hei exxxteri!

Kieltämättä erikoinen ongelma on kyseessä, koska viestisi mukaan netti on aikaisemmin toiminut. Sonera Kaupassa voivat tutkia tilannetta ja testata SIM-korttiasi toisessa puhelinlaitteessa.

Toivottavasti nettiyhteys saadaan toimimaan.
Testasin mobiilidataa vielä huvikseni äsken ennenkuin lähden sonerapisteelle niin nyt se taas toimii! Ongelma korjaantu siis itsestään.
Hei exxxteri!

Hieno homma, että mobiilidata lähti toimimaan. On vaikea varmuudella sanoa, mistä ongelma johtui. Jos ongelma joskus uusiutuu, voit ottaa meihin yhteyttä vaikka tällä foorumilla tai Soneran Facebook-sivuilla.
Joo mobiilidata toimii nyt hyvin mutta nyt ei löydä enään 4G verkkoa laisinkaan... Lappeenrannan keskustassa aina ennen ollut täydet 4G:T mutta nyt löytää vain 3G:n
Hei exxxteri!

Tällä hetkellä ei ole tiedossa olevaa häiriöitä Soneran 4G-verkossa Lappeenrannan alueella. Tässä voisi vielä tarkistaa, että puhelimessasi on LTE eli 4G-verkko käytössä ja sammutat puhelimen vähäksi aikaa.

Liittymästäsi on tehty myös vikailmoitus, jotta saataisiin selville, mistä kuvaamasi ongelma johtuu.
Hei exxxteri!

Liittymästäsi tehty vikailmoitus on käsitelty. Toimiiko liittymäsi ja puhelimesi nyt 4G-verkossa?

Vastaa