Skip to main content

Mobiilidata ei toimi

  • December 11, 2014
  • 19 kommenttia
  • 263 katselukertaa

Hei, Sonera Easy prepaid mobiilidata ei ole toiminut nyt pariin päivään vaikka näyttää että on täydet LTE verkot iPhone 5. On tehty kaikki hippas konstit mitä pystyy, verkkoasetukset nollattu ja itseasissa koko puhelin resetoitu mutta ei ole mikään auttanut. Saldoa on yli 15€ joten ei johdu senkään puutteesta. Mikäs nyt neuvoksi?

19 kommenttia

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • July 22, 2014
Oletan jo että olet tehnyt kaiken voitavasi, mutta tässä ohjetta mobiilidataan http://support.apple.com/kb/HT4146

WLAN toimii kuitenkin normaalisti?

  • July 22, 2014
wlan toimii normaalisti, kaikki asetukset pitäisi olla täysin oikein puhelimessa.

  • July 23, 2014
Hei exxxteri!

Lisäätkö käyttäjätietojen profiiliin Easyn puhelinnumerosi ilman ensimmäistä nollaa ja huikkaa tänne kun olet numeron käynyt lisäämässä. Päästään sillä keinoin tarkemmin tutkimaan onko liittymässä kaikki ok ja tekemään tarvittavat toimenpiteet.

  • July 23, 2014
Puhelin numero on laitettu kohtaan. Minua kiinnostaa. En löytänyt muuta kohtaa johon sen voisi laittaa.

  • July 23, 2014
exxxteri: Puhelinnumero pitäisi näkyä Asiakasnumero -kohdassa, mutta nyt se on ilmeisesti jossain toisessa kohdassa kun ei meille näy. Käytkö siirtämässä toiseen kohtaan?

  • July 23, 2014
Nyt on oikeassa kohdassa, pahoittelut!

  • July 23, 2014
exxxteri : No niin, nettiyhteys on nyt täältä myös resetoitu. Kokeile käynnistää puhelin uudestaan jolloin yhteyden pitäsi toimia. Kokeilitko muuten ottaa LTE ominaisuutta pois päältä, toimiko netti silloin paremmin eli olivatko ongelmat vain 4G verkossa vai molemmissa?

  • July 23, 2014
Kokeilin myös 3G:tä ei toiminut sekään ollenkaan.

  • July 23, 2014
Ei toimi mobiilidata vieläkään, vaikka käynnistin puhelimen uudestaan. Nyt ei enää edes löydä 4G verkkoa...

  • July 23, 2014
Hei exxxteri!

Oletko kokeillut ottaa iPhonesta WLANin eli Wi-Fin pois käytöstä ja tarkistanut, että mobiilidata on käytössä?

Ilmeneekö ongelma kaikkialla vai jonkun tietyn osoitteen lähistöllä? Tässä voisi vielä kerran kokeilla iPhonessa verkkoasetusten nollausta, joka ei poista puhelimestasi mitään sovelluksia tai yhteystietoja.

Ohje: Asetukset => Yleiset => Nollaa => Nollaa verkkoasetukset

  • July 23, 2014
On otettu wlan pois päältä ja kokeiltu mobiilidataa ei toimi missään paikassa. Verkko asetukset on myös nollattu sekään ei ole auttanut asiaa.

  • July 23, 2014
Hei exxxteri!

Oletkin kokeillut jo lähes kaikkia konsteja. Oletko sammuttanut iPhonesi ja ottanut SIM-kortin pois laitteesta ja testannut SIM-korttia toisessa puhelimessa? Jos testausmahdollisuutta toisessa puhelimessa ei ole, voit kuitenkin ottaa SIM-kortin pois vähäksi aikaa ja takaisin iPhoneen.

Mikäli tämäkään ei auta, olisiko sinulla mahdollisuutta käydä iPhonesi kanssa Sonera Kaupassa, jossa tilannetta voidaan tutkia. Lähimmän Sonera Kaupan voit tarkistaa osoitteessa:

http://www.sonerakauppa.fi/kaupat?someid=some3417

  • July 23, 2014
Joo olen testannut ottaa sim-kortin pois ja sammuttaa puhelimen mutta ei auttanut tuokaan. Pitää huomenna pyörähtää tuossa viereisessä sonera pisteessä! Kiitos vaivannäöstä!

  • July 24, 2014
Hei exxxteri!

Kieltämättä erikoinen ongelma on kyseessä, koska viestisi mukaan netti on aikaisemmin toiminut. Sonera Kaupassa voivat tutkia tilannetta ja testata SIM-korttiasi toisessa puhelinlaitteessa.

Toivottavasti nettiyhteys saadaan toimimaan.

  • July 24, 2014
Testasin mobiilidataa vielä huvikseni äsken ennenkuin lähden sonerapisteelle niin nyt se taas toimii! Ongelma korjaantu siis itsestään.

  • July 24, 2014
Hei exxxteri!

Hieno homma, että mobiilidata lähti toimimaan. On vaikea varmuudella sanoa, mistä ongelma johtui. Jos ongelma joskus uusiutuu, voit ottaa meihin yhteyttä vaikka tällä foorumilla tai Soneran Facebook-sivuilla.

  • July 24, 2014
Joo mobiilidata toimii nyt hyvin mutta nyt ei löydä enään 4G verkkoa laisinkaan... Lappeenrannan keskustassa aina ennen ollut täydet 4G:T mutta nyt löytää vain 3G:n

  • July 29, 2014
Hei exxxteri!

Tällä hetkellä ei ole tiedossa olevaa häiriöitä Soneran 4G-verkossa Lappeenrannan alueella. Tässä voisi vielä tarkistaa, että puhelimessasi on LTE eli 4G-verkko käytössä ja sammutat puhelimen vähäksi aikaa.

Liittymästäsi on tehty myös vikailmoitus, jotta saataisiin selville, mistä kuvaamasi ongelma johtuu.

  • July 29, 2014
Hei exxxteri!

Liittymästäsi tehty vikailmoitus on käsitelty. Toimiiko liittymäsi ja puhelimesi nyt 4G-verkossa?