Skip to main content

Mobiilivarmenne ei toimi

  • December 11, 2014
  • 15 kommenttia
  • 47 katselukertaa

Hankin viikko sitten mobiilivarmenteen, mutta se ei toiminut If:ssä. Soitin Soneran tukeen ja sieltä kerrottiin, että kaikki on kunnossa. Soitin If:iin ja he tsekkasivat omat järjestelmänsä ja vakuuttivat, että kaikki on kunnossa.
Mikä mättää

15 kommenttia

  • April 19, 2013
Hei vallu+vaari763!

Onko Sonera ID toiminut sinulla kuitenkin aiemmin, eli oliko If ainoa paikka jossa se nyt ei toiminut? Sonera Kaupassa on sinulle kuitenkin tuo palvelu ilmeisesti aktivoitu ja olet saanut siihen oman tunnuslukusi. Entä mitä If palvelu ilmoitti kun tuo ID ei siellä toiminut? Olisiko sinulla nyt mahdollista testata palvelua jossain toisessa liikkeessä. Sillä saisi varmuuden siihen että onko kenties sinun tunnuksissasi jotain vialla.

  • April 19, 2013
Iffi oli ensimmäinen ja ainoa mitä olen testannut. (Muita firmoja ei ole tullut vastaan, jossa se olisi ollut mahdollista testata.) Kertomansa mukaan If testasi omat järjestelmänsä, tosin vain Elisan tunnuksilla, ja väittivät, että HEILLÄ kaikki on kunnossa.
(Missähän muualla tota varmennetta voisi kokeilla?)

  • April 19, 2013
Hei vallu+vaari763: Löydät mobiilivarmennetta käyttävät yritykset operaattoreiden yhteyseltä sivustolta. Kun olet kokeillut varmennetta jossakin toisessa paikassa, ilmoitahan onnistuiko palvelu.

  • April 19, 2013
Kokeilin Patentti- ja Rekisterihallitukseen ja pariin lääkärikeskukseen, EI TOIMI!
Mitäs nyt tehdään!

  • April 22, 2013
vallu+vaari763: Selvittelin asiaa tarkemmin ja kehottaisin sinua vielä vaihtamaan SIM -korttia toiseen laitteseen toimisko silloin. Itse liittymällä tai kortilla ei näy mitään, etteikö tuo mobiilivarmenne toimisi normaalisti. Mikäli tästä ei ole apua, tulee liittymälle vaihtaa SIM -kortti.

  • April 23, 2013
Eipä toimi toisessakaan puhelimessa. Käyn lähipäivinä vaihtamassa kortin. Kerron sitten auttoiko.

  • April 23, 2013
vallu+vaari763: Selvä juttu, tehdään näin!

  • April 24, 2013
Vaihdoin kortin. Mutta varmenne EI PELAA!
Kortin vaihdon jälkeen sain viestin, että tulee 1-3 tekstaria palveluasetuksista, mutta eipä niitä ole näkynyt? (Puhelin on Lumia 800).
Homma käy mielenkiintoiseksi, mitä seuraavaksi?

  • April 24, 2013
vallu+vaari763: No voihan nyt ... aktivoitiinko ID Sonera Kaupassa nyt sinulle uudelleen tuon uuden kortin myötä? Onnistuiko ID palvelun rekisteröinti kauppiaalla?

Palveluasetukset eivät tuohon ID -palveluun liity eikä niitä puhelimelle tulekaan koska nettiasetukset ovat Lumiassa aina valmiina, joten siinä mielessä tuo viesti oli turha.

  • April 24, 2013
Kunnossa on, vakuutti poika. Painotin erityisesti tätä varmenneongelmaa. Ja mitähän seuraavaksi vai unohdetaanko koko juttu?

  • April 25, 2013
Hei vallu+vaari763

Tarkistin vielä liittymäsi tiedoissasi olevan asiakasnumeron kautta, ja näyttäisi nyt siltä että sinulle on vaihdettu SIM-kortti, mutta ID-varmeenteen rekisteröintiä ei ole tehty. Kun kävit liikkeessä, oliko tästä rekisteröinnistä puhe - että se olisi varmasti tehty?

  • April 25, 2013
No nimenomaan painoton sitä seikkaa. Pitää sitten käydä uudestaan. Kivaahan Sonerakaupassa on.

  • April 25, 2013
Hei vallu+vaari763 !

No onpahan nyt harmillinen juttu.... Toivottavasti seuraava käynti olisi nyt sitten viimeinen tämän asian tiimoilta! Kaupan myyjähän voisi vaikkapa soittaa asiakaspalveluun kun on varmenteen aktivoinut, että asia on kunnossa. Näin varmistetaan, että lähdet liikkeestä toimivan palvelun kanssa!

  • April 28, 2013
Käväisinpä taas...
Tilanne muuttuu entistä mielenkiintoisemmaksi. Eka käynnillä sain ao. dokumentit ja ohjeet varmenteesta. Kaikki oli kunnossa kun asiakaspalvelu tsekkasi tietoni paitsi, että se ei toiminut.
Nyt kolmannella kortinvaihtokeikalla kävikin ilmi, ettei Sonera-edustajalla (Expert-Lohja) olekkaan valtuuksia myöntää/asentaa tätä varmennetta??? Expertin ja Soneran (?) välisen puhelinkeskustelun jällkeen minulle kerrottiin, että varmenna on haettava Soneran omasta myymälästä. Lähin myymälä on tossa nurkan takana Espoossa. Reissun pituudeksi tulee vaivaiset 170 km.

Käytännössä tämä merkitsee sitä, että unohdan koko jutun ja skannaan pankkitunnukset Lumiaani.

Olihan tästä se pieni hyöty, että liittymäni päivitettiin hiukan nopeampaan.

Ehkä tässä keisissä on jotakin mitä Tekin voitte ottaa opiksenne. Ainakin liittymäkauppiaiden informaatiota olisi syytä parantaa. Ainakaan heille ei saisi jakaa ohjelehtisiä järjestelmästä mitä eivät voi/saa asentaa.

Iloista kevättä
t. Valluvaari

  • April 30, 2013
vallu+vaari763: Ei voi olla totta! Expertin myyjien pitäisi tietää että ID palvelun rekisteröitymisiä ei hoideta heillä vaan nimenomaan Sonera Kaupassa. Ja täällä meillä ei taas tullut mieleenkään että olet asioinut Expertillä kun Sonera Kaupasta oli puhetta. Noh, toisaalta hyvä että asia nyt vihdoin selvisi mistä tässä kiikastaa mutta huonompi homma että Sonera Kauppa on noinkin kaukana. Jos sinulla jossain vaiheessa tulee käyntiä Espooseen niin sittenhän asian voi samalla hoitaa. Laitan ehdottomasti tästä nyt palautetta eteenpäin yhteen jos toiseenkin suuntaan. Kyseessä on suhteellisen uusi palvelu, joten petrattavaa tämän kanssa nähtävästi riittää. Pahoittelen omasta puolestani, että tästä aiheutui sinulle ylimääräistä harmia. Mukavaa kevään jatkoa kuitenkin kaikesta säätämisestä huolimatta!