Skip to main content
hei. Minulle tulee Mobile Partnerin avausikkunassa viestejä tuntemattomilta. Numerohaku 15400 esiintyy niissä usein mutta on siellä joku tanskalainenkin viestittämässä ja sitten erilaisia koodeja. Minulle viestit ovat täysion tuntemattomia. Miten teen?
berggka

Esimerkkejä viesteistä:

Nimi:
Numero: +4791710123
Sisältö:
Godt nytt år. Vi koser mig på hytta og ser lyst på livet. God natt. kari og Dag
Aika: 01.01.2010 00:36:26

Nimi: Numerohaku
Numero: 15400
Sisältö:
/ -¶‘€’B36DDA25963EC72E2A6057380B1FB82A12498119
Aika: 03.02.2010 12:50:18

Nimi: Numerohaku
Numero: 15400
Sisältö:
p.sonera.net
Aika: 03.02.2010 12:50:19

Nimi: Numerohaku
Numero: 15400
Sisältö:
: http://m.surfport.fi
Aika: 03.02.2010 12:50:22

Nimi: Numerohaku
Numero: 15400
Sisältö:

Aika: 03.02.2010 12:50:23

Nimi: Numerohaku
Numero: 15400
Sisältö:
dk
Aika: 03.02.2010 12:50:24

Nimi: Numerohaku
Numero: 15400
Sisältö:
video
Aika: 03.02.2010 12:50:25

Nimi: Numerohaku
Numero: 15400
Sisältö:
« ‡ Sonera Streaming
Aika: 03.02.2010 12:50:26

Nimi: Numerohaku
Numero: 15400
Sisältö:
Saat muutaman minuutin kuluttua MMS ja/tai WAP asetukset 1-3 tekstiviestinä.Tallenna ne ja käynnistä puhelin uudelleen.Tämän ohjeviestin voit poistaa. T: Sonera
Aika: 03.02.2010 13:50:18

Nimi:
Numero: +99984
Sisältö:
± "application/vnd.wap.mms-message
Aika: 03.02.2010 13:53:18
Ensimmäinen viesti lienee lähetetty väärään numeroon, mutta loput Soneralta tulleet viestit vaikuttaisivat siltä kuin liittymään olisi yritetty hakea asetusviestejä verkosta ja nuo viestit ovat pyyntöön tulleita vastauksia. Olisiko SIM-korttia mahdollisesti käytetty kännykässä ja se on automaattisesti lähettänyt pyynnön asetusviesteille?

Saapuvat tekstiviestit ovat maksuttomia vastaanottajalle, joten siinä mielessä ei ole hätää. Tekstiviestin lähettäminen Liikkuvan laajakaistan SIM-kortilla on maksullista matkapuhelinliittymän hinnoittelun mukaisesti.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Hei, ongelma onkin juuri siinä etten ainakaan tietoisesti ole mitään asetusviestejä hakenut ja toisaalta se että sim-korttia ei ole käytetty missään muualla paitsi käyttmässäni läppärissä. No täytynee seurailla tilannetta.
kari b


Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Ensimmäinen viesti lienee lähetetty väärään numeroon, mutta loput Soneralta tulleet viestit vaikuttaisivat siltä kuin liittymään olisi yritetty hakea asetusviestejä verkosta ja nuo viestit ovat pyyntöön tulleita vastauksia. Olisiko SIM-korttia mahdollisesti käytetty kännykässä ja se on automaattisesti lähettänyt pyynnön asetusviesteille?

Saapuvat tekstiviestit ovat maksuttomia vastaanottajalle, joten siinä mielessä ei ole hätää. Tekstiviestin lähettäminen Liikkuvan laajakaistan SIM-kortilla on maksullista matkapuhelinliittymän hinnoittelun mukaisesti.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa