Skip to main content
Minulla on MC35i-modeemi kiinni valvontajärjestelmässä. Käytössäni oli data porras-palvelu, ja valvontajärjestelmä pystyi sillä lähettämään kuvia ja lokitietoja. Modeemi käyttää gprs-yhteyttä.

Vaihdoin data porras-palvelun taskunetti-palveluun, jonka jälkeen modeemi ei enää pysty muodostamaan gprs-yhteyttä internettiin.

Puhelinnumerona on *99# ja modeemi resetoidaan &F1-komennolla. Mitään muita komentoja en ohjelmassa ole antanut. Pitääkö palvelun vaihdon myötä antaa jokin komentosarja? Tavalliselle tallaajalle tämä on mahdoton tehtävä selvittää, kun mistään ei löydy ohjeita homman tekemiseen.
Tämä ongelma kuulostaa vikatilanteelta, koska datapalvelun vaihdon ei tulisi vaikuttaa yhteyden toimintaan. Asiasta kannattaa siis olla yhteydessä vikapalveluumme 0206 90101 (mpm/pvm). Vikapalvelumme numerovalikosta kannattaa valita tällöin matkapuhelinasiat -valinta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa