Skip to main content
Eilen 10.2. tuli viesti että avaamani nettiliittymä on kytketty. Modeemi ei kuitenkaan yhdistä verkkoon eikä siinä syty DSL-valo. Tietokone yhdistää WLANin kautta hyvin nettiin eikä siinä ongelmia. Hallintasivun kautta Virtual Device- sivulla ei kuitenkaan näy, että puhelinkaapelia olisi laitteeseen kytkettynä vaikka se todellisuudessa on.

Koitin myös miten edellisen, toisen operaattorin liittymän mukana tullut modeemi reagoi - siinä syttyi DSL-valo mutta en pysty käyttämään sitä uudella yhteydellä ilman soneran asetuksia.
Hei teemue,

Vanhalla modeemilla dsl-valo siis syttyy mutta uudella ei ? Voisitko kokeilla vaihtaa puhelinjohdon vanhasta modeemistasi tähän uuteen laitteeseen ja testata saatko sitten dsl-valon palamaan myös tässä uudessa laitteessa. Minkä merkkinen / mikä malli sinun vanha laite on ?
Toinenkaan puhelinkaapeli ei toiminut tässä uudessa modeemissa. Vanha on mallia ZTE ZXDSL931WIIA ja siinä dsl valo syttyy molemmilla kaapeleilla. Onko soneran toimittamaa modeemia mahdollista vaihtaa soneran liikkeessä jos se on viallinen? Pitäisi töitä pystyä tekemään ja postitukset vievät aikaa.
Hei teemue,

Olitkin ollut asiasta jo yhteydessä vikapalveluun. Nyt ilmeisesti myös meidän lähettämässä modeemissa palaa dsl-valo mutta netti ei silti toimi? Asia on kuitenkin hoidossa ongelman korjaamiseksi joten kannattaa nyt seuraavaksi odottaa meidän puolelta kuittausta ongelman osalta.

Pidä modeemilaite kiinni puhelinrasiassa ja virrat päällä niin se auttaa vianselvitystä.
Olin yhteydessä puhelimitse. Modeemissa ei palanut DSL valo mutta syyksi selvisi se, että linjoja ei oltukaan kytketty vaikka olin siitä tekstiviestin saanut. Nyt toimii.
Hei teemue,

Hienoa että asia selvisi kuntoon!

Vastaa