Skip to main content
Laitan tämän viestin nyt tännekin,koska laajakaistapuolella ei näytä apua heruvan... eli irroitin viime ukonilmalla ADSL-modeemin ja tietsikan seinästä ja modeemi lakkasi toimimasta (LAN-valo ei pala).PC-klinikalla sanottiin,että modeemi hajonnut eli hankin uuden,mutta kappas vaan, vika ei korjautunut...Eli mitä teen? Lähiverkkoyhteyden vikailmoitus sanoo että "verkko ei osoittanut tietokoneelle verkko-osoitetta".Mitä tuo tarkoittaa?Ja pitäisikö yhteyksissä näkyä laajakaistayhteys erikseen?Nyt näkyy "lähiverkko tai nopea internetyhteys" (se joka ei toimi) ja "langaton verkko",jota käytän nyt,mutta joka on superhidas... Olen yrittänyt korjata vikaa mm. Soneran internetavustaja-ohjelman kanssa-tuloksetta.Voiko koneesta sitten olla verkkokortti hajalla tai jotain?!APUVA! :)
Lisäksi Soneran tietoturva ei nyt päivitä itseään ja valittaa,että virustunnisteet ovat yli viikon vanhoja.Tämä ilmeisesti johtuu siitä,ettei langaton yhteys ole riittävän nopea päivityksille?!
Jos modeemin LAN-valo ei pala kahdella eri modeemilla testattuna, on joko verkkokortti tai sen modeemiin yhdistävä kaapeli viallinen. Jos modeemin LAN-valo pysyy pimeänä toisellakin kaapelilla testattuna, on verkkokortti hyvin todennäköisesti rikki. Korjauksena tässä tapauksessa olisi uuden verkkokortin asentaminen tietokoneeseen.

Windowsin verkkoyhteyksissä ei tarvitse olla laajakaistayhteyskuvaketta, sillä sellaista tarvitaan vain kirjautumisen vaativan laajakaistayhteyden (kuten PPPoE) kanssa. Kuvake otsikolla Lähiverkko tai nopea internetyhteys riittää ja se kuvake tarkoittaa/edustaa verkkokorttia.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa