Meillä on Soneran langaton modeemi ja kun se otettiin käyttöön kävi asentaja laittamassa oikeanlaisen puhelin/modeemi kaksoispistokkeen (siis sen johon johto seinässä liitetään).
Myöhemmin kävi ilmi että se on jotenkin huonosti asennettu koska kun johtoa koskettaa yhteys on vaikea saada toimimaan eli johtoa pitää heiluttaa ja yrittää saada oikeaan asentoon jotta yhteys syntyy. Vika on siis nähtävästi seinän sisällä jossa joku johto on löysällä. Asennus on tehty 3 vuotta sitten ja sen kanssa ollaan vaan sinnitelty.
Kehen minun tulee olla yhteydessä jotta saisin korjaajan paikalle laittamaan asian kuntoon?
Sivu 1 / 1
Modeemin liittämistä puhelinpistokeeseen kannattaa vielä testata toisella lyhyellä puhelinjohdolla tai toisen puhelinpistorasian kautta, jos asunnossa on sellainen. Jos puhelinjohdossa on käytössä erillinen häiriönsuodatin, testaa yhteyttä ilman sitä (tällöin mahdollinen lankapuhelinlaite kannattaa myös irroittaa välikaisesti linjasta).
Yllä olevilla toimenpiteillä voi rajata tarkemmin, jääkö ongelma juuri tiettyyn puhelinpistorasiaan. Jos ongelma näyttää olevan pistorasiassa, asiasta kannattaa olla yhteydessä johonkin paikallisen puhelinasennusyritykseen. Jos asut taloyhtiöstä, asiasta on hyvä kysyä kuitenkin ensin taloyhtiön isännöitsijältä.
Huoneiston sisäverkon korjaukset eivät kuulu viankorjauksemme piiriin. Vikapalveluumme kannattaa kuitenkin olla yhteydessä, jos vaikuttaa, että ongelma on linjamme tai palvelumme puolella, ei huoneistosi sisäverkossa tai omassa laitteistossasi.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Yllä olevilla toimenpiteillä voi rajata tarkemmin, jääkö ongelma juuri tiettyyn puhelinpistorasiaan. Jos ongelma näyttää olevan pistorasiassa, asiasta kannattaa olla yhteydessä johonkin paikallisen puhelinasennusyritykseen. Jos asut taloyhtiöstä, asiasta on hyvä kysyä kuitenkin ensin taloyhtiön isännöitsijältä.
Huoneiston sisäverkon korjaukset eivät kuulu viankorjauksemme piiriin. Vikapalveluumme kannattaa kuitenkin olla yhteydessä, jos vaikuttaa, että ongelma on linjamme tai palvelumme puolella, ei huoneistosi sisäverkossa tai omassa laitteistossasi.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.