Skip to main content
Ensiksi haluan ihmetellä ääneen, miksi asiakaspalveluun tarvitsee rekisteröityä ennen kuin pääsee kysymään neuvoa laajakaista-ongelmissa? Eikö riittäisi tavallinen Otsikko-Nimimerkkisi-Spammifiltteri-tyyppinen? Vai onko tässä takaa-ajatuksena että ihmisille tulee niin paljon ongelmia, jotta tarvitsee oikein nimimerkki varata :)

Asiaan.
Tilasin jokin aika sitten 24mbit laajakaistan ja samalla ASDL 2+ modeemin. Laajakaista asennettiin sovittuna aikana, erittäin hienoa toimintaa asentajalta, kiitos vain. Modeemista kun kyselin, asentaja sanoi sen tulevan postissa. Kysymys kuuluukin milloin? Ja alkaako laajakaistani veloitus suoksemaan kytkentä-ajankohdasta vai ajankohdasta jolloin voin sitä oikeasti käyttää (=modeemi tulee postissa)?
Kun tuota 24mbit liittymää ei voi käyttää tavallisella ADSL-modeemilla.
ADSL-modeemien toimitusaika on 9 arkipäivää. Jos modeemin tilauksesta on jo yli 2 viikkoa eikä modeemia ole saapunut, kannattaa kysyä asiakaspalvelusta missä laite viipyy. Voit lähettää kyselyn Omien sivujen palvelupyyntölomakkeella.

Laajakaistaliittymän laskutus alkaa kytkennästä seuraavana päivänä eli liittymän laskutus ei ole riippuvainen modeemin toimituksesta.

24M - nopeusluokan ADSL-liittymä toimii myös vanhemmalla ADSL-modeemilla joka ei tue ADSL 2+ yhteyttä, mutta tällaisella modeemilla yhteyden nopeus on yleensä maksimissaan 8/1 Mbit/s tasolla.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa