Skip to main content
Juu eli modeemina TW-EA510v3. Siis ongelma on semmoinen että vähän väliä modeemissa alkaa vilkkua ADSL valo ja netti katkeaa, sitten valo palaa vakituisesti, mutta parin minuutin päästä menee taas, niin olisko teillä antaa vinkkiä, että mitä tolle pitäis tehä, että alkaisi toimimaan kunnolla ?
ADSL-valon vilkkuminen modeemissasi kertoo siitä, että modeemin yhteys keskuksellemme on jostain syystä katkennut. Ongelma on tällaisessa tilanteessa, jossain ADSL -modeemisi ja keskuksemme välillä. Tässä on ensin muutama neuvo joita kannattaa koittaa:

1. Testaa modeemin kytkemistä puhelinpistorasiaan toisella lyhyellä puhelinjohdolla. Älä käytä jatkojohtoa.
2. Jos huoneistossasi on useampi puhelinpistorasia, testaa modeemia toisen puhelinpistorasian kautta.
3. Jos puhelinlinjaan on kytketty muita puhelinlaitteita, esimerkiksi faksi tai lankapuhelin, irrota nämä laitteet puhelinlinjasta ja testaa yhteyttä uudelleen.
4. Viimeisenä, mutta ei vähäisempänä neuvona: Testaa yhteyttä toisella toimivalla ADSL-modeemilla. Jos sama häiriö ilmenee myös toisella modeemilla, ongelma ei todennäköisesti ole modeemissasi.

Yllä olevilla keinoilla voit selvittää ongelmaa oman laitteistosi puolella. Jos ongelma ei kuitenkaan selviä neuvoilla, sinun kannattaa jättää ongelmasta vikailmoitus vikapalveluumme. Vikailmoituksen voi tehdä puhelimitse tai Omien Sivujemme vikailmoituslomakkeella.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Oon kokeillu jo kaiken mahollisen, mutta silti netti vaan katkeaa, ja tuolla modeemin lokissa näkyy että SNR olisi vain 6db, mikä on siinä rajoilla, että modeemi alkaa pätkimään. Otin eilen yhteyttä teille puhelimitse ja automaatti teki vikailmoituksen.
Jos teit liittymästäsi vikailmoituksen, vikapalvelumme tutkii ongelmatilanteen ja on tarvittaessa sinuun yhteydessä asiasta. Tarpeen mukaan ongelma voidaan siirtää myös asentajan tutkittavaksi kentälle. Saat ilmoituksen, kun tekemäsi vikailmoitus on selvitetty.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa