mikä on kun eka ei löytänyt IP osoitetta kotitv mukana tullu motorola ja nytten resetoinnin jälkeen on musta ruutu jossa ne 5 palloa ja ja ensimmäinen menee keltaiseksi ja alle tulee ttuo Could not get an IP address... ?
Sivu 1 / 1
Hei Nikkeh,
Lisäsitkö asiakasnumeron tai liittymänumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Jos lisäät liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 333123456 tai 346123456.
Oliko sinulla käytössä Thomson tai Inteno palvelureititin? Jos oli, niin varmistathan että digiboxi on kytketty suoraan palvelureitittimen keltaiseen porttin.
Toimiiko nettiyhteys muuten normaalisti?
Lisäsitkö asiakasnumeron tai liittymänumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Jos lisäät liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 333123456 tai 346123456.
Oliko sinulla käytössä Thomson tai Inteno palvelureititin? Jos oli, niin varmistathan että digiboxi on kytketty suoraan palvelureitittimen keltaiseen porttin.
Toimiiko nettiyhteys muuten normaalisti?
Sama ongelma kuin Nikkeh:llä. 3 päivää ollut ruutu pimeenä ja teksti "could not get an IP address.." ennen meni laitteiden uudelleen käynnistämisellä mutta nyt ei auta mikään.
Motorola 1003 on digiboksi ja Thomson reititin. Toiminut ok puoltoistavuotta, joten ei pitäis olla mitään ensikertalaisen juttuja (kuten että kytkennät ei olisi oikeissa reijissä jne.).
Huom! viisi mustaa palloa ruudulla niin mikään ei muutu punaiseks tai keltaiseks vaan pysyvät staattisesti mustina ihankuin digiboksi ei osaisi alkaa lataamaan ja hakemaan mitään. Olen resetoinut boksin ja käynnistänyt kaikki laitteet ehkä 10 kertaa uudelleen. Ei mitään eloa.
Nettiyhteys toimii moitteettomasti ja siinä ei ole vikaa.
Motorola 1003 on digiboksi ja Thomson reititin. Toiminut ok puoltoistavuotta, joten ei pitäis olla mitään ensikertalaisen juttuja (kuten että kytkennät ei olisi oikeissa reijissä jne.).
Huom! viisi mustaa palloa ruudulla niin mikään ei muutu punaiseks tai keltaiseks vaan pysyvät staattisesti mustina ihankuin digiboksi ei osaisi alkaa lataamaan ja hakemaan mitään. Olen resetoinut boksin ja käynnistänyt kaikki laitteet ehkä 10 kertaa uudelleen. Ei mitään eloa.
Nettiyhteys toimii moitteettomasti ja siinä ei ole vikaa.
Niin ja vihreä valo palaa sekä palvelureitittimen, että digiboksin Ethernet-verkkokaapelin kohdalla. Jos tiedosta on mitään apua...
Hei pekka147,
Jos liität tuohon samaan ethernet-porttiin jonkun toisen laitteen (esim. tietokoneen) niin toimiiko se kuitenkin normaalisti? Jos et ole vielä kokeillut vaihtaa digiboksia kiinni johonkin toiseen LAN-porttiin (1-4) niin se kannattaa vielä testata.
Jos liität tuohon samaan ethernet-porttiin jonkun toisen laitteen (esim. tietokoneen) niin toimiiko se kuitenkin normaalisti? Jos et ole vielä kokeillut vaihtaa digiboksia kiinni johonkin toiseen LAN-porttiin (1-4) niin se kannattaa vielä testata.
Moi,
Valitettavasti ethernet portin vaihto ei tuottanut tulosta. Tietokone ja yhteys toimii normaalisti joka portista, mutta digiboksin ongelma "Could not get an IP address" pysyy samana portin vaihdosta huolimatta.
Valitettavasti ethernet portin vaihto ei tuottanut tulosta. Tietokone ja yhteys toimii normaalisti joka portista, mutta digiboksin ongelma "Could not get an IP address" pysyy samana portin vaihdosta huolimatta.
Resetoi palvelureititin, siinä on vika DHCP palvelussa (kuluttaja tavaran tyypillinen vika), silloin kaikki osoitteet vapautuu ja taas ehkä saada IP-osoitteen.
Portin vaihto ei ratkaise mitään ongelmaa... kiitos Soneralle oikeat neuvot :D
Taas laadukas järjestelmä... ei voi laittaa IP-osoitetta manuaalisesti...
Totta kai tietokone toimii normaalisti koska tietokone ja ym. laitteet ovat saanet IP-osoitteet... ja ne säilyvät aika pitkään.. kunnes ne luovutetaan kiertoon.
Koska olet viimeksi käyttänyt boksia? Oletko saammuttanut takana olevasta kytkimestä, josta katkeaa kaikki virta?
Portin vaihto ei ratkaise mitään ongelmaa... kiitos Soneralle oikeat neuvot :D
Taas laadukas järjestelmä... ei voi laittaa IP-osoitetta manuaalisesti...
Totta kai tietokone toimii normaalisti koska tietokone ja ym. laitteet ovat saanet IP-osoitteet... ja ne säilyvät aika pitkään.. kunnes ne luovutetaan kiertoon.
Koska olet viimeksi käyttänyt boksia? Oletko saammuttanut takana olevasta kytkimestä, josta katkeaa kaikki virta?
Kiitos ratkaisuehdotuksista mutta mikään ei nyt tunnu muuttuvan. Resetoinnit tehty mutta ei vaikutusta. Kuten todettu, ihmetyttää että ruudulla ei tapahdu mitään. (ei vilku mikään pallo keltaisena tai punaisena saati vihreänä) vaan kaikki mustia. Voiko digiboksi olla sökönä?
Nyt on 2,5viikkoa ollut laitteet pimeänä.
Nyt on 2,5viikkoa ollut laitteet pimeänä.
Onhan sekin aika helpostikin sanottuna mahdollista... ei olisi uutta jos kuluttajatavara menisi nopeasti rikki
Hei pekka147,
Vähän tuo vaikuttaisi siltä että digiboxissa vikaa olisi. Oletettavasti olit tuon kaapelinkin varmistellut että se oli ihan kunnossa.
Koska koneella yhteys kaikista porteista toimii, niin reitittimen porttikaan ei tuossa rikki silloin voi olla.
Laitoin sinulle uuden digiboxin tulemaan, niin toivottavasti sillä saadaan Viihde taas toimimaan. Laitan sinulle myös tekstiviestillä palautusosoitteen, johon voit laittaa tuon viallisen laitteen meille takaisin kun saat tuon uuden sinne tilalle.
Onhan sinulla viihdepalvelun tunnukset jossakin vielä tallessa ja ylhäällä?
Vähän tuo vaikuttaisi siltä että digiboxissa vikaa olisi. Oletettavasti olit tuon kaapelinkin varmistellut että se oli ihan kunnossa.
Koska koneella yhteys kaikista porteista toimii, niin reitittimen porttikaan ei tuossa rikki silloin voi olla.
Laitoin sinulle uuden digiboxin tulemaan, niin toivottavasti sillä saadaan Viihde taas toimimaan. Laitan sinulle myös tekstiviestillä palautusosoitteen, johon voit laittaa tuon viallisen laitteen meille takaisin kun saat tuon uuden sinne tilalle.
Onhan sinulla viihdepalvelun tunnukset jossakin vielä tallessa ja ylhäällä?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.