Skip to main content

Motorola VIP 1903 boottailee ennen sisäänkirjautumista

  • December 11, 2014
  • 35 kommenttia
  • 9 katselukertaa

* EDIT: 4.1.2011. Ongelma ratkaistu vaihtamalla Motorola VIP 1903 uuteen samanlaiseen *

Tällaista tietoa olisin itse kaivannut, joten tässä nyt jaettuna palluroita.

Testin vuoksi, kun ei ethernettiä kiinni, eli ei nettiyhteyttä:
vihreä, punainen, reboot
punainen, reboot
tämän jälkeen ei näy mitään

Kun ethernet piuha kiinni (ja netti toimii ihan normaalisti):
vihreä vilkkuu, reboot
vihreä vilkkuu, reboot
vihreä vilkkuu, reboot
punainen vilkkuu -> could not download software...
vihreä vilkkuu, punainen vilkkuu, could not download software..

ja sama digiboksin resetin ja softwaren poiston jälkeen:
keltainen vilkkuu, reboot
keltainen vilkkuu, could not download the system software

Ja ongelmana tässä oli se että Koti-tv palvelua ei ole vielä Soneran puolelta kytketty.
Arvioitu käyttöönottoaika oli eilen (perjantai). Asiakaspalveluun soittamalla sain uuden käyttöönottoarvion (tiistai). Muuttuneesta arvioidusta päivästä olsi ollut kiva saada tietoa. Olisi säästänyt muutamien tuntien säädön.

Jää ainakin aikaa säätää odotellessa Thomsonin porttiohjaukset ja muut säädöt. DMZ olis helpottanut elämää..

35 kommenttia

  • December 7, 2010
Jos omilla sivuilla on teksti "Hyvä asiakkaamme, Tilauksesi käsittely on kesken. Et voi tänä aikana tehdä muutoksia kaikkiin asetuksiisi, etkä tilata tiettyjä uusia palveluita ennen kuin edellinen muutos tai tilaus on valmis."

Voiko tästä päätellä että Koti-TV:tä ei ole vielä Soneran puolesta aktivoitu? Ihan testimielessä ei jaksais vetää taas kymmeniä metrejä johtoja tai odotella asiakaspalvelujonossa :)

  • December 7, 2010
juhuri kirjoitti:
Jos omilla sivuilla on teksti "Hyvä asiakkaamme, Tilauksesi käsittely on kesken. Et voi tänä aikana tehdä muutoksia kaikkiin asetuksiisi, etkä tilata tiettyjä uusia palveluita ennen kuin edellinen muutos tai tilaus on valmis."

Voiko tästä päätellä että Koti-TV:tä ei ole vielä Soneran puolesta aktivoitu? Ihan testimielessä ei jaksais vetää taas kymmeniä metrejä johtoja tai odotella asiakaspalvelujonossa :)


Paha sanoa. Kai se täytyy koittaa. Vai tulisiko koti-tv:n kytkennästä tekstiviesti? Arvion siirtymisestä ei ainakaan tule..
Vedetään nyt sitte johtoa taas :)

  • December 7, 2010
juhuri kirjoitti:
[quote="juhuri":2egovwk0]Jos omilla sivuilla on teksti "Hyvä asiakkaamme, Tilauksesi käsittely on kesken. Et voi tänä aikana tehdä muutoksia kaikkiin asetuksiisi, etkä tilata tiettyjä uusia palveluita ennen kuin edellinen muutos tai tilaus on valmis."

Voiko tästä päätellä että Koti-TV:tä ei ole vielä Soneran puolesta aktivoitu? Ihan testimielessä ei jaksais vetää taas kymmeniä metrejä johtoja tai odotella asiakaspalvelujonossa :)


Paha sanoa. Kai se täytyy koittaa. Vai tulisiko koti-tv:n kytkennästä tekstiviesti? Arvion siirtymisestä ei ainakaan tule..
Vedetään nyt sitte johtoa taas :)[/quote:2egovwk0]

keltainen vilkkuu, reboot
keltainen vilkkuu, reboot
keltainen vilkkuu, reboot
keltainen vilkkuu, reboot
keltainen vilkkuu, could not download the system software
kaksi vihreää, yksipunainen pallura, Could not start the system software

Thomson TG784
Information
Status: Inactive
Type: Generic Device
Connected To: ethport2 (Ethernet)
Physical Address: 00:02:9b:62:9a:5f
IP Address Assignment: DHCP
IP Address: 192.168.1.64
Always use the same IP address: Yes
DHCP Lease Time: Infinite

Ei tästä itse ota tämän enempää selvää.
Soitto asiakaspalveluun selvittänee sen että käyttöönottoarvio on taas pettänyt ja siirtynyt tulevaisuuteen. Tai sitten jotain muuta.

edit: asiakaspalvelulle annetaan pieni kehu, tällä kertaa ei ollut jonotusaikaa :) kytkentä ehkä huomenna ja kytkennästä luvattiin vahvistus. Orastavaa optimismisuutta.

  • December 8, 2010
juhuri kirjoitti:


Ei tästä itse ota tämän enempää selvää.
Soitto asiakaspalveluun selvittänee sen että käyttöönottoarvio on taas pettänyt ja siirtynyt tulevaisuuteen. Tai sitten jotain muuta.

edit: asiakaspalvelulle annetaan pieni kehu, tällä kertaa ei ollut jonotusaikaa :) kytkentä ehkä huomenna ja kytkennästä luvattiin vahvistus. Orastavaa optimismisuutta.


Eilisen kehun jälkeen todetaan taas että: "ilmeisesti on tullut viivästyksiä asennuksessa". Ei ainakaan mitään viestiä ole saapunut. En jaksa edes soittaa asiakaspalveluun tänään. Soitan sitten huomenna. Tai sitten en.

  • December 9, 2010
Itse itselleni vastaten.
Tänään saapui viesti että kotitv olisi kytketty.
Asennus jatkuu siis illalla :)

Väliaikaisesti menee kiinni suoraan HDMI:llä videotykille. Ääniin lainattaneen pc:n piuhaa vahvistimelle..

Jos/kun hyväksi havaitaan siirretään boksi lähemmäs vahvistinta ja kuva vahvistimen kautta komponentilla tykille. Tässä voikin odottaa ongelmia muiden ketjujen perusteella. Toisekseen vahvistimen komponentti-sisääntulot on täynnä, eli kierrätetään kuva olemassaolevan tallentavan antenni-digiboksin kautta? Ja sitten vielä ethernet piuha uudelle boksille. Joko uuden 15m ethernet piuhan ostoon, taikka langattoman siirron säätöön. Vaatis toisen tukiaseman..

Eli homma jatkuu ja ehkä eteneekin!

  • December 9, 2010
juhuri kirjoitti:
Jos omilla sivuilla on teksti "Hyvä asiakkaamme, Tilauksesi käsittely on kesken. Et voi tänä aikana tehdä muutoksia kaikkiin asetuksiisi, etkä tilata tiettyjä uusia palveluita ennen kuin edellinen muutos tai tilaus on valmis."

Voiko tästä päätellä että Koti-TV:tä ei ole vielä Soneran puolesta aktivoitu? Ihan testimielessä ei jaksais vetää taas kymmeniä metrejä johtoja tai odotella asiakaspalvelujonossa :)


Kiitos kysymyksestäsi! Joo, voi sen siitä päätellä. Nyt on poistunut kyseinen teksti.

  • December 9, 2010
Loading KreaTV :)

Edistystä.
Eka vihreä pallura - lataaa - reboot
Eka vihreä pallura - reboot
Eka vihreä pallura - lataa - reboot
Eka vihreä pallura - reboot
Eka vihreä pallura - reboot
Eka vihreä pallura - reboot
Eka vihreä pallura - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (4 pikkupalleron verran) - reboot
Eka vihreä pallura - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (9 pikkupalleron verran) - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (3 pikkupalleron verran) - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (2 pikkupalleron verran) - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (2 pikkupalleron verran) - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (10 pikkupalleron verran) - toinen vihreä pallura - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (9 pikkupalleron verran) - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (8 pikkupalleron verran) - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (2 pikkupalleron verran) - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (1 pikkupalleron verran) - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (10 pikkupalleron verran) - toinen vihreä pallura - starting the software
Valmistellaan kirjautumista ladataan vaihetta 1/2 100%
Tervetuloa
Valmistellaan kirjautumista ladataan vaihetta 1/2 100%
Tervetuloa käyttämään Sonera TV-palvelua.
Käyttäjätunnus ja salasana ja ok.
Ladataan vaihetta 2/2 -> 100%
Reboot.
Yle TV 1 näkyy.
Menu-nappula. Kuva pysähtyy. Muuta ei sitten tapahdukaan? Mikään nappi ei reagoi. Still-kuva.
Virtajohto irti ja takaisin.

Loading KreaTV.
Eka vihreä pallura - lataa.. Black screen ja jotain pystyraitoja.

Virtajohto irti ja takaisin.
Loading KreaTV
Eka vihreä pallura - lataa (10 pikkupalleron verran)
Toinen vihreä
Kolmas vilkuttaa oranssia - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (4 pikkupalleron verran) - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (10 pikkupalleron verran)
Toinen vihreä
Kolmas vilkuttaa oranssia - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (10 pikkupalleron verran)
Toinen vihreä
Kolmas vilkuttaa oranssia - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (10 pikkupalleron verran)
Toinen vihreä
Kolmas vilkuttaa oranssia - reboot
Virtajohto irti.

  • December 9, 2010
Virtajohto takaisin.
Loading KreaTV:
Eka vihreä pallura - lataa (1 pikkupalleron verran) - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (4 pikkupalleron verran) - reboot
Black screen
Virtajohto irti.

Virtajohto takaisin. Info nappi pohjaan.
System - Factory reset - Yes
Remove Software - Yes
Laite buuttaa itse itsensä ennen kuin poistun valikoista.
Ei käynnisty kaukosäätimestä.

Virtajohto irti ja takaisin.

Eka vihreä pallura - lataa (4 pikkupalleron verran) - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (10 pikkupalleron verran)
Toinen vihreä
Kolmas vilkuttaa oranssia
Starting the Software - reboot?
Eka vihreä pallura - lataa (10 pikkupalleron verran)
Toinen vihreä
Kolmas vilkuttaa oranssia - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (10 pikkupalleron verran)
Toinen vihreä
Kolmas vilkuttaa oranssia - reboot
Eka vihreä pallura - reboot
Eka vihreä pallura - reboot
Eka vihreä pallura - lataa (10 pikkupalleron verran)
Toinen vihreä
Kolmas vilkuttaa oranssia
Starting the software - reboot
Virtajohto irti.

  • December 9, 2010
Soitto asiakaspalveluun.

edit: asiakapalvelulle annettakoon pisteitä. Mukavaa ja avuliasta vaikkei ongelma ihan vielä ratkennutkaan. Kerran saatiin tv hetkeksi näkymään. 48 min meni kuin siivillä :)

edit: kolmannenkin kerran näkyi Yle1 muutaman sekunnin. Jatketaan huomenna.

  • December 9, 2010
Ainakaan minuun ei ole kertaakaan otettu Soneralta päin yhteyttä vaikka niin on useamman kerran luvattu. Parhaita ovat olleet toteamukset "joo, modeemi ja boksi on jo lähetetty - varmaan huomenna perillä" ja viikon päästä toinen henkilö sanoo "näköjään ei ole vielä toimituksessa". <3

Mutta kun kamat sitten vihdoin saapuivat niin onhan niitä vilkkuvia keltaisia palloja kiva käydä katsomassa aina kerran pari päivässä.

Ei oikein voi suositella tätä palvelua.

  • December 11, 2010
Ohjeet ja vinkit - sivulta löytyy apua Koti TV:n ongelmatilanteisiin. Kaikkia mahdollisia Koti TV:n kanssa vastaan tulevia ongelmia ei noilla ohjeilla ratkaista, mutta tuurilla kaivattu vastaus voi löytyä sivulta.

  • December 11, 2010
Kyllä nuo Soneran sivujen ohjeiden mukaiset toimenpiteet on tehty moneen kertaan. Myös teknisen tuen ohjeiden mukaan. Niinkuin aiemmin olen kirjoittanutkin. Jos Tapio sinulla oli muita vinkkejä - otan mielelläni vastaan.

Torstain puhelu siis päättyi vikailmoituksen jättämiseen. 5 päivän kuluessa luvattiin olla yhteydessä.

  • December 13, 2010
Tänään tipahti postilaatikkoon ilmoitus: "Sonera Laajakaista TV-palvelusi on toimitettu ja valmis käyttöönotettavaksi".

Oli sen verran huumoria että testasin väitteen. Eihän se nyt tietenkään toiminut ;)
(Vaihteen vuoksi testasin toisella näytöllä ja toisella ethernet kaapelilla).

Asiakaspalvelulle kysymys. ADSL asiakkaille toimitetaan Koti-tv:tä kahdella eri toteutustavalla. Toinen "vanhempi" ei vaadi Thompsonia väliin ja "uudempi" toteutustapa vaati Thompsonin. Voisitteko selvittää näiden tekniikoiden eroja. Seinänaapurillani on toteutettu Koti-tv juuri "vanhemmalla" tekniikalla ja toimii hyvin. Ja onhan siinä lisänä kotiverkon täysi hallittavuus, dmz-mahdollisuus, kotitv:n näkyminen jne.. Uudemmassa tekniikassa on myös etuja?

  • December 13, 2010
Kaikenlainen lisäinfo olisi kyllä plussaa. Esim. pitääkö digiboksilla olla jokin tietty IP, pitääkö olla tiettyjä portteja auki reitittimessä jne.

  • December 13, 2010
Lähestytäänpä toista kautta:

PC:n VLC playerillä näkyy YLE1 ihan mukavasti.
udp://@239.16.116.1:5555

Näkyy: Yle1, Yle2, Mtv3, Nelonen, FST5, Sub, Yle Teema, Liv, 4 Sport, Tv Viisi.
Onhan tuokin nyt jotain..

Salaus ilmeisesti puretaan Motorolassa? Eli turha yrittää Urhoa näkyviin VLC:llä? Saa vastata ken tietää :)

  • December 14, 2010
Tänään testasin eri boksia pistorasiassa.
+ softan poistoa ja resetointia.

Siinä alkaa olla kaikki mitä käyttäjän puolelta voidaan tehdä.

3 eri puhelinjohtoa testattu. Eri pituuksia. Jatkojohdolla ja ilman.
3 eri ethernet kaapelia Thompsonin ja Motorolan välillä.
Komponentti ja HDMI lähdöistä. + HDMI->DVI sovittimella.
Kuva testattu Motorolasta videotykille ja monitorille.
Eri pistorasioita Motorolalle.
Laitteiden resetointia eri järjestyksissä.

PC:llä näkyy salaamattomat kanavat mallikkaasti VLC:n kautta.
Vielä testaamatta Motorola boksiin kohdstettu väkivalta :)

Vinkkejä?

  • December 14, 2010
http://www.youtube.com/watch?v=nVCVs66yPOk
Tommosta :) Tosi viihdyttävää. "input not supported" tekstin vilkunnan sai pois muuttamalla poksin pal asetuksia. Ei se silti sen viihdyttävämpää ole.

  • December 15, 2010
Ei hitto, sulla on paljon hienompi systeemi. Mulla on vain ne pallot ja ne on tehty niin pelkistetysti kuin mahdollista (yksivärisiä jne). Pitää harkita jos kuvaisin youtubeen sulle vastineen.

15. päivä menossa ilman että olisi koskaan näkynyt muuta kuin joulupallot. Ehkä jo huomenna toimi!!!

  • December 15, 2010
jimbo kirjoitti:
Ei hitto, sulla on paljon hienompi systeemi. Mulla on vain ne pallot ja ne on tehty niin pelkistetysti kuin mahdollista (yksivärisiä jne). Pitää harkita jos kuvaisin youtubeen sulle vastineen.

15. päivä menossa ilman että olisi koskaan näkynyt muuta kuin joulupallot. Ehkä jo huomenna toimi!!!


Motorolan factory resetin ja softan poiston jälkeen näkyy minullakin hetken aikaa yksinkertaisemmat pallot. Mutta jotain se saanee ladattua, jolloin korvaantuu peruspallot noilla superpalloilla!

  • December 15, 2010
Thomson TG784 näkyy olevan softa-versio 8.2.4.B.
Jos tuohon päivittäisi netistä 8.2.6 version niin mitähän tapahtuu?

a) kaikki toimii loistavasti. Kuin ihmeen kaupalla myös Motorola näyttää kanavia. Laitteen saa siltaavaksi. PS3 saa NAT1/2:n. Ulkoinen kovalevy toimii Thomsoni kautta.
b) Edes netti ei toimi enää Thomsonin kautta
c) jotain muuta mystistä?

Hankala veikkailla. Ehkä viikonloppuna testiin. Ei oikein muutakaan keksi :)

  • December 16, 2010
Korjaus on tänään siirtynyt asiantuntijalle ja hetkeä myöhemmin asentajalle. Etenee etenee!
Epäilen kyllä että Motorolan boksi on vain rikki eli särki.

  • December 16, 2010
Jotain tänään on tehty. Ainakin hiukan nopeusrajoituksia poistettu. Taas kättelee boksi n. 14 megaan. Motorolalla sama disko.

  • December 17, 2010
Tänään oli asentaja käynyt säätämässä nettiyhteyttä.
Ei se kuitenkaan Koti-tv:n toimivuuteen vaikuttanut.
Mutta ei vielä saapunut ilmoituskaan että vika olisi korjattu.
Kunhan testasin.

Edelleenkin kysymys kuuluu, voiko se olla laajakaistan laadusta/nopeudesta kiinni että toi Motorolan boksi buuttailee 7 sekunnin välein?

  • December 20, 2010
17 päivää arvioitua käyttöönottopäivää myöhemmin.
Motorola buuttailee edelleen 7 sekunnin välein.

Soneralla on varmasti tapana kompensoida jatkamalla maksullisten kanavapakettien kokeilujaksoa vastaavasti lopusta?

  • December 21, 2010
Minullekin on muutamankin kerran sanottu että jotain on jo tehty, mutta en kyllä ole havainnut mitään muutosta siinä miten keltainen pallo vilkkuu. Aika monta kertaa asia on myös merkitty entistä kiireellisemmäksi puhelimessa. Montakohan noita kiirellisyysluokituksia on? :)

Hupaisaa muuten se miten siinä Koti TV:n mukana tulleen vihkosen kannessa miehellä on "face palm" ele. :D

No, jospa alkaisi toimimaan sitten ensi vuonna.