Skip to main content

Motorola VIP1003 sikailee.

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 78 katselukertaa

Tervehdys.

Apua! Tuo viihdepaketin mukana tulleen digiboksin porsastelu alkoi nyt harmittamaan isolla Veellä. Mikäköhän siinä mahtaa olla vialla?

Oireet: Normaalien kanavien katselussa ei ongelmia, mutta annas olla kun erehdyt alkaa katselemaan ihan mitä tahansa HD-kanavaa, niin johan alkaa sekoilu. Parin minuutin sisällä kuva alkaa pätkimään ja vähän ajan kuluttua tästä äänet katoavat kokonaan ja digiboksi boottaa itse itsensä. Tämä looppi jatkuu tasan tarkkaan niin kauan, että kyllästyt ja joko vaihdat kanavaa tai sitten suljet boksin. Joskus harvoin boksi saattaa pysyä päällä äänien katoamisen jälkeen ja voit "nauttia" äänettömästä television katselusta jonkin aikaa..

Täysin sama ongelma on luonnollisesti myös vuokrattujen HD-elokuvien kanssa, mutta niiden lisäksi ilmiö saattaa esiintyä myös vuokrattujen normielokuvien kanssa (tallennettujen ohjelmien/elokuvien kanssa en muista tätä tapahtuneen), tosin tuolloin elokuvaa voi helposti katsella vaikkapa tunnin tai enemmän(kin) ennen boksin tilttaamista.

Laajakaistassa ei ole nähdäkseni ongelmia, modeemi toimii moitteetta ja digiboksi on resetoitu useampaan otteeseen ilman näkyviä tuloksia.

5 kommenttia

  • April 4, 2013
Hei Voidfarer,

Onko sinulla Thomsonin ja Motorola digiboxin välillä jotain muita laitteita vai onko digiboxi kytketty suoraan Thomsoniin ethernet kaapelilla?

Jos et ole vielä Thomsonin resetointia kokeillut niin sen voisi vielä tehdä. Paina reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan ja käynnistä laite uudelleen tämän jälkeen. Kun internet yhteys on muodostunut uudelleen niin käytä vielä digiboxin virtajohtoa irti.

Jos ongelma jatkuuedelleen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • April 4, 2013
Marko- kirjoitti:
Hei Voidfarer,

Onko sinulla Thomsonin ja Motorola digiboxin välillä jotain muita laitteita vai onko digiboxi kytketty suoraan Thomsoniin ethernet kaapelilla?

Jos et ole vielä Thomsonin resetointia kokeillut niin sen voisi vielä tehdä. Paina reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan ja käynnistä laite uudelleen tämän jälkeen. Kun internet yhteys on muodostunut uudelleen niin käytä vielä digiboxin virtajohtoa irti.


Moi.

Kiitos vastauksesta.

Mitä tuohon kytkentään tulee, niin välissä ei ole muita laitteita, mutta digiboksia ei ole kuitenkaan kytketty ihan suoraan Thomsoniin. Siinä välissä on huoneistojakamo. Kytkentä menee about näin:

Thomson -> huoneistojakamo -> olohuoneen datapistorasia -> Motorola.

Jahka ehdin, niin kokeilenpa piruuttain vielä tuota resetointia ja jos purkki sikailee senkin jälkeen, niin otan yhteyttä vikapalveluun.

  • April 12, 2013
No niin.

Ja eihän se purkkien resetointi auttanut pätkääkään, joten otinpa sitten yhteyttä vikapalveluun ja tänään sain viestin, että vika olisi korjattu. No jaa, edistystä on toki tapahtunut, mutta se itse vika ei ole korjaantunut. Kas kun nyt random HD-kanavaa katselemalla purkki tilttasi parin minuutin sijaan 24 minuutin kuluttua. Tällä kertaa pätkimistä ei esiintynyt lainkaan, vaan äänet lähtivät ilman varoitusta ja sen jälkeen digiboksi boottasi itsensä. Eli ilmoitusta vikapalveluun sitten taas..

Jäämme odottelemaan asian kehittymistä. :)

  • April 12, 2013
Hei Voidfarer

Olitkin vastannut häiriö viestiin. Vikailmoituksesi on siis avattu uudelleen. Asian tutkiminen jatkuu. Muista pitää modeemi ja digiboksi päällä koko viankorjauksen ajan. Laitoin kertomiasi lisätietoja vikailmoitukselle.

  • April 19, 2013
No niin.

Jep, digiboksissahan se vika näköjään oli. Uudella digiboksilla HD-kanavatkin toimivat nyt moitteetta. Hienoa. :)

Minä kiitän.