Skip to main content

Mozilla Thunderbird sähköpostit

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 185 katselukertaa

Hei,
Käytän Mozilla Thunderbird sähköpostia, mutta nyt se ei nouda uusia posteja. Ja ilmoittaa seuraavat kohdat:

1. USER-komento ei onnistunut. Postipalvelin mail.inet.fi vastasi: proxy authentication failed

2. Kirjautuminen palvelimelle mail.inet.fi epäonnistui.

Kirjoita salasanasi käyttäjätunnukselle puusha-f palvelimella mail.inet.fi:

ja käskee yrittämään uudelleen tai antamaan antamaan salasanan uudelleen tai peruuttamaan.

Missä mahtaa olla vika ja mitä minun pitää tehdä??????

--
Terveisin
Hannele

6 kommenttia

Soneran päässä häikkää.
Vaihtoehtoina odotella, että taas toimii tai käyttää webmailia.

  • July 2, 2013
Hei puusha-f

Voisit varmistaa sähköpostisi toimivuuden kokeilemalla kirjautumista Webmailiin. Jos sekin herjaa salasaa tai käyttäjätunnusta virheelliseksi, niin silloin täytyy olla yhteydessä vikapalveluun. Mikäli kirjautuminen kuitenkin onnistuu ja lähtevät / saapuvat postit kulkevat normaalisti, niin suosittelen Thunderbird asetuksien tarkistusta. Ongelma voi jäädä myös koneesi palomuurin mikäli sellainen on käytössä.

Apua Thunderbird ohjelmiston kanssa saat Ohjeet&vinkit sivustoltamme kohdasta sähköpostiohjelmat. Tarvittaessa saat apua ongelmaan myös Helpson palvelun kautta.

  • July 10, 2013
Sama ongelma kuin puusha-f:llä. Enimmäkseen tulee tuota herjaa, toisinaan hetken aikaa viestit tulevat ja lähtevät (kun useista tileistäni valitsen lähettäjäsähköpostiksi Sonera-postini) normaalisti mutta sitten yhtäkkiä alkaa taas nuo herjat. Ja koskaan en ruuvaile asetuksia vaan ne ovat täsmälleen ne mitkä on Soneran sivuilla annettu. Eli pitääkö minunkin olla yhteydessä vikapalveluun?

  • July 11, 2013
Hei Torres,

Onko sinulla sähköposti käytössä usealla eri laitteella? Jos on niin olethan varmistanut että käytät kaikissa IMAP:ia.

Mikäli noiden puolesta on kunnossa, niin kannattaa tosiaan olla vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • July 15, 2013
Thunderbirdin saapuvan puolen porttiasetuksena oli POP3-puoli, mutta nyt kun vaihdoin imapiin, alkoi tulla tällainen herja: POP3-palvelimen käytössä on ilmennyt virhe. Postipalvelin mail.inet.fi vastasi:

Tuon tekstin lisäksi vain ok-painike ja se normaali x punaisella pohjalla.

  • July 16, 2013
Hei Torres

Kannattaa kokeilla tilin luomista uudestaan Thunderbird-sovellukseen ja luomisvaiheessa valita tilin tyypiksi IMAP. Itse en valitettavasti kyseistä ohjelmaa niin hyvin tunne että osaisin neuvoa saamasi virheilmoituksen perusteella sitä kuntoon.

Tarvittaessa saat apua sähköpostiohjelmien käyttöön ja korjaukseen myös Helpson-Palvelusta