Skip to main content
Heräsi tuossa ajatus toisesta SIM kortista, kun oon tässä surffannut kännykällä netissä. Oon laittanut joskus maalla kännykän kiinni tietokoneeseen ja viritellyt kännykän toimimaan mokkulana.

Helppoa surffausta ja hyvin on pelannut.

Ajattelin sitten hommata mokkulan, mutta en ajatellut maksaa siitä uutta kuukausimaksua, kun kännykkä ajaa saman asian.
Se mitä suunnittelen on hommata pelkkä mokkula ja käyttää siinä tätä nykyistä liittymää.

Kysymys onkin, tuleeko tähän rinnakkaiskorttiin tuo sama rajaton siirto mitä nyt on jo voimassa kännykkäliittymässä?
Veesta kirjoitti:

Kysymys onkin, tuleeko tähän rinnakkaiskorttiin tuo sama rajaton siirto mitä nyt on jo voimassa kännykkäliittymässä?


Multisim-kortille ei tulisi automaattisesti käyttöön samaa Data Kuukausi -palvelua, joka pääsim-kortillasi on käytössä. Data Kuukausi -palvelu mahdollistaa netin käytön sim-kortilla kiinteään kuukausihintaan.

Jos haluaisit käyttää Data Kuukausi -palvelua myös multisim -kortin kautta, multisim-kortille olisi tilattava oma Data Kuukausi -tiedonsiirtopalvelunsa, josta laskutetaan erikseen.

Saat lisätietoa asiaan liittyen matkapuhelinpuolen asiakaspalvelustamme, jonka numero on 0200 17000 (pvm/mpm).

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Toimiiko kakkos Sim vaikka alkuperäinen Sim kortin sisältävä puhelin on suljettuna?
Kyllä toimii. Kakkoskortti toimii riippumatta siitä, onko ykköskortti sillä hetkellä käytössä tai ei.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Heip!
Minulla on 2 simmiä ja parin vkon käytön aikana on jo kahdesti käynyt
niin että txt-viesti on tullut vain toiseen puhelimeen (molemmat auki).
mm tapaaminen jäänyt väliin kun en ole sitä toista puhelinta
tajunnut katsoa... ???
Onhan viestin lähetysmuotona ollut tekstiviesti eikä esimerkiksi multimediaviesti? Multimediaviestit, vaikkakin vain tekstiä sisältävät, ohjautuvat aina vain pääliittymään.

Jos tekstiviesti on lähetetty pääliittymän numeroon, silloin viestin pitäisi tulla kumpaankin puhelimeen. Jos taas tekstiviesti on lähetetty rinnakkaisliittymän numeroon, niin silloin tekstiviesti tulee ainoastaan kyseiseen numeroon.

On myös mahdollista halutessaan saada saapuvat tekstiviestit vain pääliittymään.

Ellei näistä löytynyt ratkaisua kysymykseesi ja tilanne jatkuu entisellään, niin otathan yhteyttä Vikapalveluumme soittamalla tai voit vaihtoehtoisesti jättää vikailmoituksen Omilta Sivuilta.

Vikailmoituksen kirjaamista varten tarvitset tunnukset Omille Sivuille. Ellet ole aiemmin käynyt Omilla Sivuilla, tarvitset salasanan, jonka saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0€). Lähetä viesti pääliittymästä. Käyttäjätunnuksena toimii liittymänumerosi, josta tuon tekstiviestin lähetät.
Heipä taas!

Näiden ongelman ilmaisseiden viestien kanssa kävi niin että viestit ( 2kpl samana päivänä)
tuli vain tuohon rinnakkaisliittymään, siis siihen multiSIM puhelimeen eikä ollenkaan tähän
varsinaisessa käytössä olevaan puhelimeen.

Mietityttääkin nyt, että pitääkö ruveta pitämään jatkuvasti molempia puhelimia auki ja
varmistelemaan ettei viestejä mene "ohi"...

Kiitos kuitenkin nopeasta vastauksesta 🙂

Vastaa