Skip to main content
Heip, nyt on tarpeeksi monta kertaa joutunut kuitumuuntimen+thompsonin+digiboxin resetoimaan jotta tv kanavat näkyisi. Auttaa joksikin aikaa, mutta näyttäisi siltä että vika toistuu turhankin usein.

Muut osiot toimivat (tallennusten teko, niitten katselu, videovuokraamo) ja se riittää toistaiseksi kunhan en boottaa digiboksia, koska silloin se huomaa ettei multicast yhteys toimi, eikä suostu käynnistymään ilman tuota resetointirumbaa. Ja tallentelu+katselu on toistaiseksi ainoa käyttötarve kun se ohjelmaopaskin on niin tuskaisen hidas käyttää.

Onneksi on kaapeli-tv.

Jos nyt joku muukin tähän ongelmaan törmää jatkuvasti, niin kertokaa, joukkovoima on paras voima. Vikahan voi olla hyvinkin paikallinen, esim. siinä uudessa kuitumuuntimessa, joka tuli multicastin myötä.

En nyt vielä jaksa vikailmoitukseen ryhtyä kun ei tuo viihdepalvelu ole kovinkaan lähellä sydäntä, harmittaa vaan hyvän konseptin puolesta. Eiköhän chromecast aja tämänkin ohi jossain vaiheessa, yle areenakin tulossa sinne ja varmasti ennen kuin tähän viihdepalveluun.
Hei nobody,

Vilkaisin tuota yhteyttäsi ja en siitä oikein mitään ongelmaa täältäpäin löytänyt. Viihdepalvelu sinulla ilmeisesti ollutkin "vähemmällä" käytöllä viimeaikana koska siitä ei dataa hirveästi virheilyn osalta ole? Näissä tapauksissa tuo vikailmoituksen teko on kyllä se paras reitti saada asialle korjausta. Myös muilla joilla on asiassa ongelmaa, suositellaan perustestausten jälkeen aina tuo vikailmoitus tekemään niin voidaan mahdollinen alueellinen vika sitä kautta saada selville.

Sinulla on varmaan nuo peruskytkennät OK palvelun osalta? Kuitumuuntimesta verkkokaapelilla Thomsonin WAN-porttiin, Thomsonista verkkokaapelilla Motorolan digiboksiin?
Moi, joo kytkennät on juurikin noin. Tähän mennessä joko pelkän digiboxin (full) reset tai Thompsonin reset tai molempien resetointi yhdessä ei ole auttanut, ainoastaan virtojen katkaisu kuitumuuntimesta ratkaisee ongelman, ei tarvitse edes muita laitteita resetoida.

Kuitumuunnin on Zyxel HET-3005W2A
Hei nobody,

Jos ongelma on edelleen ajankohtainen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä, niin selvitellään asiaa tarkemmin.
Minulle tuli tänä aamuna ensimmäisen kerran tuo multicast virhekoodi 712.

Kun aamulla käynnistin toimi kanava normaalisti, mutta sitten päätin katsoa tekstitv:tä, jolloin boksi jumahti, ja kaukosäätimestä toimi ainoastaan virtanappi...sitten rupesi itsekseen vaihtelemaan kanavaa ym. Johtuen luultavasti siitä, että tuli viiveellä nuo kaukosäätimen näppäimen painelut.

Lopulta käynnistin boksin, ja jopa modeeminkin uudelleen....jolloin läpsähti ruutuun tuo 712 virhekoodi.

muutaman kerran yritin käynnistää, mutta aina sama juttu. Sitten piti lähteä jo töihin niin en joutanut enempää tutkimaan.


---

Näköjään nyt taas toimii kun ruokatunnille menin. Toivottavasti ei toistu ongelma.
Hei jamallers,

Hieno juttu että on lähtenyt toimimaan jo. Jos sama uusiutuu, niin kokeile resetoida palvelureititintä vielä painamalla reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Käynnistä reititin vielä tämän jälkeen uudelleen ja odota että nettiyhteys muodostuu. Kun netti toimii, niin käytä digiboxista vielä virtajohtoa irti.

Jos tuota kuitenkin usein esiintyy, niin kannattaa vikapalveluumme olla yhteydessä.

Vastaa