Skip to main content

Muutama kysymys spostista

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Moikka

Olisi muutama kysymys Soneran spostin käytöstä ja palvelusta.

1- Miksi webmailiin kirjautumiseen tarvitsee sisäänkirjautumissivu täytellä kahteen kertaan? Vaikka sisäänkirjautumissivun olisi juuri hakenut uudella koneella (eli sivu ei varmsati tule cachesta) ensimmäinen kirjausyritys johtaa aina ainoastaa uudelleen sisäänkirjautumissivulle päätymiseen. Vasta toisella kertaa pääsee postiin käsiksi.

2- Mitä tarkoittaa sähköpostisivun otsakkeessa teksti "1 [MISSING ASSET: [mbox.inet.fi, Mail, list-range-separator] 50 [MISSING ASSET: [mbox.inet.fi, Mail, list-counts-separator] 129" ?

3- Useassa kohdassa eri ohjeita puhutaan ylläpitäjään yhteyden ottamisesta. Asiakaspalvelu tyrkyttää facebookkia. Missä on sähköpostiosoite, johon voisin ilman juklkista huutelua ottaa teknisten ongelmien kanssa yhteyttä?

-Maarit-

2 kommenttia

  • July 4, 2013
Hei saarma-n8

Ja kiitos kysymyksistäsi, vastailin niihin oman tietämykseni mukaan. Toivottavasti niistä on apua!

saarma-n8 kirjoitti:
1- Miksi webmailiin kirjautumiseen tarvitsee sisäänkirjautumissivu täytellä kahteen kertaan? Vaikka sisäänkirjautumissivun olisi juuri hakenut uudella koneella (eli sivu ei varmsati tule cachesta) ensimmäinen kirjausyritys johtaa aina ainoastaa uudelleen sisäänkirjautumissivulle päätymiseen. Vasta toisella kertaa pääsee postiin käsiksi.

Kannattaa odottaa että sivu ehtii ensimmäisellä avauskerralla ladata loppuun asti. Sivulla on muutama flash-pohjainen mainos joiden latautuminen kestää hetken. Jos salasanan syötön aloittaa liian aikaisin kun sivun lataus on vielä kesken, se jää yleensä vajaaksi jonka takia kirjautumissivu avautuu sinulle uudestaan.

saarma-n8 kirjoitti:
2- Mitä tarkoittaa sähköpostisivun otsakkeessa teksti "1 [MISSING ASSET: [mbox.inet.fi, Mail, list-range-separator] 50 [MISSING ASSET: [mbox.inet.fi, Mail, list-counts-separator] 129" ?

Tämä luultavasti johtuu käyttämästäsi nettiselaimesta. Tähän auttaa yleensä selaimen selaus/eväste tietojen tyhjentäminen. Katso toistuuko ongelma esimerkiksi toisella selaimella? Voit myös kokeilla päivittää käyttämääsi selainta.

saarma-n8 kirjoitti:
3- Useassa kohdassa eri ohjeita puhutaan ylläpitäjään yhteyden ottamisesta. Asiakaspalvelu tyrkyttää facebookkia. Missä on sähköpostiosoite, johon voisin ilman juklkista huutelua ottaa teknisten ongelmien kanssa yhteyttä?

Ohjeet ovat ikävä kyllä tässä tapauksessa hieman vanhentuneet, mutta ylläpitäjällä viitataan kuitenkin palvelutarjoajaan eli meihin. Meidän yhteyskanavina toimii tämän keskustelualueen ja facebookin lisäksi myös Omat Sivut joiden kautta voi laittaa palvelupyynnön ongelmien suhteen, tai Soittamalla vikapalveluun. Mitään suoraa teknisen tuen sähköpostiosoitetta ei ole.

  • July 11, 2013
Antti- kirjoitti:
[quote="saarma-n8":1x5c4n1r]2- Mitä tarkoittaa sähköpostisivun otsakkeessa teksti "1 [MISSING ASSET: [mbox.inet.fi, Mail, list-range-separator] 50 [MISSING ASSET: [mbox.inet.fi, Mail, list-counts-separator] 129" ?


Tämä luultavasti johtuu käyttämästäsi nettiselaimesta. Tähän auttaa yleensä selaimen selaus/eväste tietojen tyhjentäminen. Katso toistuuko ongelma esimerkiksi toisella selaimella? Voit myös kokeilla päivittää käyttämääsi selainta.
[/quote:1x5c4n1r]
Hupsista, en huomannut tätä uudempaa viestiä tästä samasta aiheesta, ehdin jo kirjoittaa toiseen topikkiin:

 
Eli "vika" on käyttäjän päässä selaimessa?! Ette voi olla tosissanne. Aivan naurettavaa. Huomasin, että tämä ongelma on ollut olemassa jo 2011. Hyvää työtä!

EDIT: Tämä viesti siis koskee tätä "MISSING ASSET"-ongelmaa.



vastaukseni oli tähän kirjoitukseen:

Marko- kirjoitti:
Tämä ongelma pitäisi korjaantua kun vaihdat Firefox selaimen oletuskieleksi suomen. Asetus löytyy Työkalut >> Asetukset >> Sisältö >> Kielet. Klikkaa valitse ja lisää suomi listalle ensimmäiseksi.