Skip to main content
Aluksi mainitsisin mielelläni jonottaneeni puolitoista tuntia maksulliseen puhelinpalveluunne ja puoli tuntia samanaikaisesti Internet Avustaja Chattiin. Puhelimessa sanottiin, että odotusaika yli puoli tuntia. Oli joo. Kohta menee kiinni koko palvelu. Samoin chat. Olisin lähettänyt internetin kautta palvelupyynnön, mutta voi, koko lomake on poissa käytöstä. Muuttoilmoitusta en taas voi vielä tehdä, kun muuttopäivästä ei ole tietoa! Vähän järkeä tähän toimintaan!

Sitten itse asiaan. Nykyisessä osoitteessani minulla on 8/1-laajakaista ja saatavuuskyselyn mukaan uuteen osoitteeseeni myydään vain yltiöhidasta 256/256-yhteyttä, jollainen minulla oli (joskin dialuppina) jo 2000-luvun alussa. Muuttomatka on kuitenkin vain muutaman kilometrin. Outoa, että näin pienellä välimatkalla on näin suuret erot. Kaiken lisäksi nykyisellä asukkaalla on kuulemma 1-megainen yhetys Soneralta.

Noh, muiden viestejä lukiessani päättelin, että saatavuuskysely on vain "arvio" ja varsinainen nopeus voidaan selvittää myöhemmin asiakaspalvelun kanssa yhdessä. Mutta mitenkä sinne asiakaspalveluun saa yhteyden, kun ei siellä kukaan vastaa, eikä palvelupyyntöjä voi jättää? :D

Siispä kysynkin täällä: Onko mahdollista, että uuteen osoitteeseeni ei vain myydä uusia "nopeita" liittymiä langallisena, mutta voisin silti siirtää nykyisen kasimegaiseni sinne? Toivoisin (kerrankin) pikaista vastausta, olen nimittäin kyllästynyt jonottamaan tuntikausia ilman minkäänlaista reagointia.
Sonera laajakaistaliittymän saatavuus tarkistetaan osoitekohtaisesti uudessa osoitteessasi. Voit lähettää Sonera laajakaistaliittymän muuttoilmoituksen osoitteessa http://www.sonera.fi/Laajakaista/Muuttajalle

Kirjoita lisätietoihin, että tarkka muuttopäivä ei ole vielä tiedossa. Kerro lomakkeelle myös muut tiedot/kysymykset , jotka koskevat muuttoasi.

Mikäli Soneran sivuilta löytyvä saatavuuskysely ei anna saatavuutta uudessa osoitteessa nykyiselle Sonera Laajakaistaliittymän nopeudelle, on mahdollista ettei liittymää voida siirtää nykyisellä nopeudella uuteen osoitteeseen.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu

Vastaa