Skip to main content
Hankin Soneran liikkuvan laajakaistan noin vuosi sitten ja tottakai menin tekemään (elämäni suurimman virheen) 24kk sopimuksen. Alusta asti yhteys hidasteli ja oli epävakaa, mutta päätin vain kestää sen, koska sain kuitenkin perusasiat netissä hoidetuksi. Asuin tuolloin Oulussa, mutta nyt Tampereella asuessani (pitääkö minun muuttoilmoituksen lisäksi informoida teitä jotenkin osoitteenmuutoksesta?) tilanne on vieläkin huonompi. Mokkulan pitää sijaita tietyssä kohtaa asuntoa, jos haluan säilyttää edes siedettävän nopeuden. Jos sitä siirtää, niin nopeudet putoavat todella helposti EDGE- tai GPRS-tasolle. Joskus en saavuta siedettävää nopeutta mitenkään ja jopa yhden nettisivunkin aukaisemisessa kestää ikuisuus. En tiennyt joutuvani maksamaan tällaisesta pelleilystä sopimusta tehdessäni. Jos mokkulan käyttö on näin nihkeää ja haluaisin kenties investoida ihan normaaliin laajakaistaan, niin voinko purkaa tämän sopimuksen, vai pitääkö minun olla naimisissa tämän laitteen kanssa vielä vuoden verran?

Kiitoksia.
Hei !

Ajattelin että kysyn tässä samassa aiheessa kun asiani on vähän samantapainen.

Hankin soneran liikkuvan laajakaistan 24kk sopimuksella kannettavaani n. 4 kk sitten kun muutin opiskelujen perässä. Tikku toimi tuolloin lähes moitteettomasti ja olin hyvinkin tyytyväinen ostokseeni. Kyseisen asunnon vuokrasopimus oli kuitenkin määräaikainen ja muutto oli edessä 5 kk:n jälkeen. Nyt kun uuden asunnon remontti on saatu valmiiksi ja muutto on takana olen huomannut, että uudessa asunnossa tikun nopeudet eivät pääse enää lähellekään vanhoja ja yksinkertaistenkin asioiden hoitaminen vie aivan liikaa aikaa.

Siksi kysynkin olisiko mahdollista vaihtaa liikkuvasta laajakaistasta soneran kiinteään ADSL-laajakaistaan vaikka liikkuvassa onkin vielä määräaikaista sopimusta jäljellä puolisentoista vuotta. Ajattelin tuollaista 8Mbit/1Mbit laajakaistaa (tarjouksessa 29,90 e/kk + ADSL-boxi (~50e)). Testasin ja olisi saatavilla osoitteeseeni.

Kiitos.
Pääsääntöisesti määräaikaista sopimusta ei ole mahdollista irtisanoa kesken sopimuskauden. Muutoksesta liittymäsopimukseen on ehdottomasti ja aina oltava yhteydessä asiakaspalveluun. Liikkuvan Laajakaistan osalta asiakaspalvelu hoidetaan Matkapuhelinasiakaspalvelussa 0200 17000 (mpm/pvm) ark: 08:00-20:00 ja la: 09:00-16:30.

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa