Skip to main content

Myöhästynyt laajakaista asennus?

  • December 11, 2014
  • 13 kommenttia
  • 25 katselukertaa

Hei,

TIlasin tuossa joulukuun puolivälissä laajakaistan. Asennuspäivän piti olla 02.01.2013 8.00-20.00 välisenä aikana. Mutta yhteys ei vieläkään toimi,kuinkakohan kauan tässä vielä joutuu odottelemaan että yhteys alkaisi pelittämään.

13 kommenttia

  • January 10, 2013
Hei ShowStopper90,
Osa asennuksista on työruuhkan vuoksi viivästynyt, epäilen että tämä voisi liittyä nyt siihen. Pyysin toimituksen puolelta tarkistamaan liittymäsi tilannetta. He tarkistavat asian ja laittavat sinulle vielä viestiä tämän päivän aikana kun tiedetään varmasti mikä on homman nimi.

  • January 10, 2013
Ei mitään uutta vuodessa.

Hyvin alkaa Soneran "palvelut" myös täällä. Koti-Tv paketti tilattu 17.12.2012, jolloin toimitusajaksi (ADSL - liittymän kykentä) ilmoittettiin 11.01.2013. Eilen (09.01.2013) klo. 10:17 tuli txt-viesti, että "laajakaistasi kytketään 11.01.2013". Klo. 14:38 tuli jo sitten uusi viesti, jossa kerrottiin, että "valitettavasti tilaamasi laajakaistaliittymän toimitus viivästyy. Arvioitu asennusaika on 23.01." On Soneralla jo näköjään pääsiäinen mielessä, kun vain pashaa lupaavat! Mitäköhän on vielä odotettavissa, kun ehkä joskus saatte edes tuon kytkennän aikaiseksi?

  • January 16, 2013
Hei,
Eipä toimi vieläkään laajakaista..Sain txt viestinä uuden asennuspv joka piti olla tänään.Kohta on jo odoteltu reilu pariviikkoa ensimmäisestä asennuspäivästä.Kuinkakohan kauan vielä kestää?.Tänään aamupäivästä kun soitin asiakaspalveluunne.Sain vastaukseksi,että asentaja on ottanut laajakaistani työn alle.Piti toimia asiakaspalvelunne mukaan tänään klo 18 aikaan viimeistään.Mutta eipä toimi.......

  • January 17, 2013
Hei ShowStopper90 ,

mikä on tilanne, joko yhteys toimii??

  • January 17, 2013
Hei KotiTv67,

varmasti sinunkin kärsivällisyyttä tuo toimituksen viive on kysynyt. Pahoittelen tästä sinulle aiheutuvaa harmia.

  • January 18, 2013
Teea- kirjoitti:
Hei ShowStopper90 ,

mikä on tilanne, joko yhteys toimii??


Ei toimi yhteys vieläkään.Kyllä tässä alkaa olemaan kärsivällisyys kovilla. Kohta 3 viikkoa on siirtynyt asennus ensimmäisestä ilmoitetusta asennuspv:stä..

  • January 22, 2013
Hei ShowStopper90 ,

selvittelin tässä tilauksesi tilaa ja näyttäisi siltä, että yhteys kytkettiin 18.1.2013 ja että Vikapalvelumme kanssa yhteyttä olisi testattu. Onko nyt kaikki ok ja Sonera Viihteet käytössäsi?

  • January 22, 2013
En tee nyt uutta aihetta tälle asialleni niin säästyy tilaa foorumilta. Tilasin tuossa vuoden alussa muistaakseni 2. päivä tammikuuta teiltä 24/1 mb laajakaistan. Noin viikko sen jälkeen tuli soitto sieltä suunnalta, että tilaamaani osoitteeseen ei voida toimittaa tilaamani yhteyttä, koska se on liian kaukana puhelinkeskuksesta tms, joten yhteys ei toimisi lähellekkään sillä täydellä nopeudella. Aikani sitten keskusteltuani tämän asiakaspalvelijan kanssa päätettiin että otan sen 8/1 nopeuksisen halvempaan hintaan.

Minulle tuli sitten tekstiviestinä tämän puhelun jälkeen että 'laajakaistasi asennetaan 16.01.2013, kytke modeemiin virta valmiiksi kytkentää varten. Tuosta luvatusta päivästä on nyt kuitenkin kulunut jo tovi, joten ajattelin kysellä tätä kautta jos täältä saisi vähän tarkempaa tietoa missä mennään. Minulla ei ole mitään asiakasnumeroa mutta tilauksesta on vahvistus sähköpostissa jossa on tilausnumero: 4931590

Se on hienoa että modeemit yms muut tulivat yllättävän nopeasti, mutta sitten itse laajakaista on nyt viivästynyt hieman.


- maybe

  • January 23, 2013
Hei KotiTv67 ,

tänään sitten pitäisi olla liittymäsi toimitus? Jos vielä tulee mutkia matkaan, voit laittaa profiiliisi asiakasnumerosi tai liittymänumerosi (ilman väliviivaa, yleensä 333- tai 346- alkuinen), niin voin selvittää myös tätä kautta mistä kiikastaa.

Toivotaan, että liittymä nyt kuitenkin tänään saadaan toimimaan!

  • January 23, 2013
Hei maybe,

katsoin myös sinun tilauksesi ja juuri noin on käynyt mitä sanoit. Kauppatilanteessa tuo saatavuus on alustava ja saatavuus varmistuu vasta toimituksen yhteydessä. Selvisi, että johto on liian pitkä 24M:n liittymälle. Luvassa olisi ikävä kyllä ollut ongelmia liittymän toiminnassa.

Olen todella pahoillani, että emme voineet haluamaasi 24 Mbit/s laajakaista sinulle toimittaa. Tilaus jouduttiin tekemään uudelleen ja tämä omalta osaltaan taas vaikutti toimitusaikaan. Taisit saada tästä syystä myös laitteita kaksin kappalein.

Selvitysteni mukaan uusi toimitusaika on saatu päivälle 25.1.2013. Toivotaan että nyt edetään aikataulun mukaisesti ja että voit olla tyytyväinen tähän 8M:n laajakaistaliittymään.

  • January 23, 2013
Kiitoksia Teaa että sait näin nopeasti selville mikä on tämä hetkinen tilanne!

Toivotaan että yhteys toimisi sitten perjantaina ilman setbackkia.

- maybe

  • January 24, 2013
Hei maybe,

toivotaan näin! Laajakaistatoimituksia tehdään pitkälle iltaan, joten ei kannata pettyä jos ei liittymä heti aamusta toimi. Laita kuitenkin modeemi päälle, jolloin asentaja voi jo mahdollisesti paikan päällä todeta yhteyden toimivan. Kotona ei tarvitse koko päivää päivystää, mutta on hyvä olla tavoitettavissa jos asentaja soittaa. Ja jos tulee mutkia matkaan, voit palata tähän samaan keskusteluun, niin selvitellään taas mikä mättää.

  • January 25, 2013
Joo, odottanut asennusta kuin kuuta nousevaa kanssa, mutta eihän se luvattuna päivänä näköjään ala toimimaan vaikka vielä toissapäivänä tuli muistutusviestiä moteemin päällä olosta asennuksen aikana. Vituttaa, kun tarpeeseen moinen liittymä tuli haalittua. Olisi vaan pitänyt tyytyä pailkallisen operaattorin tarjontaan ja olisi liittymät varmasti toimineet jo pitemmän aikaa...