Skip to main content
Olen liikkuvan laajakaistan käyttäjä. Palvelusopimuksen mukaan tiedonsiirtopalvelu on Sonera Data Teho Plus. Nettisivuilla luvataan yhteyden toimivan verkon maksiminopeudella jopa 6 Mbittiä/s ja normaalin vaihteluvälin olevan 0.4 - 3 Mbit/s. Viimeaikoina nopeus on ollut keskimäärin noin 0,1 Mbit/s ja maksimissaankin hetkittäin vain 0.3 - 0,6 Mbit/s. Nämä arvot on Mobile Partner-ohjelman tilastonäytöstä saadut. Virustorjuntaohjelman ja palomuurin poisto eivät paranna nopeutta. Myöskään kannettavan siirtely eri paikkoihin pihalla ja rakennuksessa ei vaikuta asiaan. Käytän laitetta Porin kaupungin alueella ja 3G-verkko toimii kännykällä normaalisti.
Mistä hidas nopeus voi johtua, onko kyseessä jokin laitevika vai onko verkko auttamattoman hidas?
Jos syy on verkossa, sopimuksen purku lienee mahdollinen?
Asiassa kannattaa ensin käydä läpi tällä ohjesivullamme neuvotut toimenpiteet, joilla Liikkuva Laajakaista -liittymän nopeutta voi olla mahdollista parantaa.

Jos ohjeen neuvoista ei ole kuitenkaan apua, voit olla nopeusasian selvittämiseksi yhteydessä matkapuhelinyksikkömme vikapalveluun puhelimitse 0206 90101 (mpm/pvm) tai Omien Sivujen lomakkeen välityksellä.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa