Olen liikkuvan laajakaistan käyttäjä. Palvelusopimuksen mukaan tiedonsiirtopalvelu on Sonera Data Teho Plus. Nettisivuilla luvataan yhteyden toimivan verkon maksiminopeudella jopa 6 Mbittiä/s ja normaalin vaihteluvälin olevan 0.4 - 3 Mbit/s. Viimeaikoina nopeus on ollut keskimäärin noin 0,1 Mbit/s ja maksimissaankin hetkittäin vain 0.3 - 0,6 Mbit/s. Nämä arvot on Mobile Partner-ohjelman tilastonäytöstä saadut. Virustorjuntaohjelman ja palomuurin poisto eivät paranna nopeutta. Myöskään kannettavan siirtely eri paikkoihin pihalla ja rakennuksessa ei vaikuta asiaan. Käytän laitetta Porin kaupungin alueella ja 3G-verkko toimii kännykällä normaalisti.
Mistä hidas nopeus voi johtua, onko kyseessä jokin laitevika vai onko verkko auttamattoman hidas?
Jos syy on verkossa, sopimuksen purku lienee mahdollinen?
Sivu 1 / 1
Asiassa kannattaa ensin käydä läpi tällä ohjesivullamme neuvotut toimenpiteet, joilla Liikkuva Laajakaista -liittymän nopeutta voi olla mahdollista parantaa.
Jos ohjeen neuvoista ei ole kuitenkaan apua, voit olla nopeusasian selvittämiseksi yhteydessä matkapuhelinyksikkömme vikapalveluun puhelimitse 0206 90101 (mpm/pvm) tai Omien Sivujen lomakkeen välityksellä.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos ohjeen neuvoista ei ole kuitenkaan apua, voit olla nopeusasian selvittämiseksi yhteydessä matkapuhelinyksikkömme vikapalveluun puhelimitse 0206 90101 (mpm/pvm) tai Omien Sivujen lomakkeen välityksellä.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.