N8 toimitukset



Näytä ensimmäinen kirjoitus

215 kommenttia

..... vaan tuskimpa vaan onnistuu..
Diodi kirjoitti:
..... vaan tuskimpa vaan onnistuu..


Se voi olla. Rasittavinta on jatkuva epätietoisuus kun asiakaspalvelukaan ei tiedä tilausten tilanteesta yhtään mitään, ja antaa jopa virheellistä tietoa. Omalta osaltani lopetin odottelun. Hankin juuri äsken puhelimen muualta, koska en jaksanut enää tätä "Ehkä"-touhua.

Toimitusprosessinne on alkeellinen. Se on selvää, että välillä on toimitusvaikeuksia. Asiakkaalle pitäisi kuitenkin pystyä antamaan tietoa tämän oman tilauksen vaiheesta (jonotus) ja uskomattominta on, ettei verkkokaupastanne ennakkotilattua puhelinta saa hakea Soneran omasta myymälästä. Turhauttavaa huomata, että siellähän niitä on vapaana hyllyssä, mutta ei myyjäkään voinut kuin surkutella tilannetta.
jarnoma: Kiitos palautteesta ja pahoittelut, että emme onnistuneet palvelemaan sinua haluamallasi tavalla.

Pyrimme arvioimaan laitteiden toimitusaikaa valmistajalta saadun informaation pohjalta. Jonotussijan kertominen ei valitettavasti kerro sitä, tuleeko laite postissa pian vai vasta viikkojen kuluttua. Laite-erien koko vaihtelee, joten sijanumero ei sinänsä kerro mitään.

Laitan palautteesi ja toiveesi verkkokauppa-asiasta eteenpäin.
Taas yksi onnellinen(?) N8-odottelija ilmoittautuu... tilaus tehty 1.10.2010 ja toimitus luvattu heti...heh, pitkä on heti Soneralla. Ei minkäänlaista tietoa toimituksesta vaikka ennakkotilaustoimitusehtoihin kuului toimituksen seuranta. Alkaa kypsyttää... aspaan ei kehtaa edes soitella.
Etupaketeilla houkutellaan ihmisiä tilaamaan... sitten vaan ootellaan rauhassa, lasku juoksee ja puhelinta ei kuulu eikä näy.
Viesteihin ei vastata, asiakaspalvelu on syvältä. Turha syytellä tavarantoimittajaa (Nokiaa)...

Soneraan olen luottanut koko ikäni, mutta usko alkaa horjua. Valitettavasti operaattorien tarjonta on täällä syrjässä vähän rajoitettua, muuten Sonera lentäis kuin leppäkeihäs.
vuonee: Mitä kautta laitoit viestiä meille ja milloin?

Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa tilauksesi. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumero löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.
Heidi kirjoitti:
vuonee: Mitä kautta laitoit viestiä meille ja milloin?

Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa tilauksesi. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumero löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.


Asnumero lisätty. Ja kyselyn laitoin tämän soneran "viidakon" kautta, jostain omien sivujen sokkelikosta löysin palautelomakkeen... muutaman vartin haeskelun jälkeen. Lähetin postia 22.10.2010 autuaan tietämättömänä siitä, että ko. puhelimet oli jo "jaettu" 20.10. mennessä.
Kyllä alkaa pian loppumaan kärsivällisyys. Olisi mielenkiintoista tietää, milloinkahan puhelimen saa.
vuonee: tilauksesi odottelee seuraavan laite-erän saapumista, minkä pitäisi tulla ensi viikolla (tulossa on tosin pieni erä, mutta toivottavasti sinä saat laitteesi siitä erästä). Ensimmäisen saapumiserän laitteet oli käytännössä myyty loppuun parissa päivässä, vaikka saimme Nokialta suuren erän laitteita. Koska kyseessä on uutuustuote, on myös kysyntä ollut suurta. Pahoittelemme aiheutunutta harmia ja sitä, ettet ole saanut vastausta aiempiin kyselyihisi.
Anna kirjoitti:
vuonee: tilauksesi odottelee seuraavan laite-erän saapumista, minkä pitäisi tulla ensi viikolla (tulossa on tosin pieni erä, mutta toivottavasti sinä saat laitteesi siitä erästä). Ensimmäisen saapumiserän laitteet oli käytännössä myyty loppuun parissa päivässä, vaikka saimme Nokialta suuren erän laitteita. Koska kyseessä on uutuustuote, on myös kysyntä ollut suurta. Pahoittelemme aiheutunutta harmia ja sitä, ettet ole saanut vastausta aiempiin kyselyihisi.


Kiitos tiedosta, palataan sitten valittamaan, jos ei tule tästä erästä :-)
Lokakuun laskussa kyllä on jo peritty ensimmäinen erä...olemattomasta.
Moro!
Jokos tämä pienierä näitä n8 on teille saapunut/lähtenyt matkaan? Jos, niin voitteko tarkistaa olisiko onni kerrankin potkaissut ja oma N8.ni lähtenyt mahdollisesti jo matkaan?
Asiakasnumero näkyy tiedoissani.
Mielenkiinnolla odottelen, ehtiikö ensimmäinen laskutusjakso loppua ennen luurin saapumista...
Jahah! Taas on loppuneet... verkkokaupastakin.
Kyllä tässä nyt jokin mättää, miksi ennakkotilauksia otetaan enemmän vastaan kuin pystytään toimittamaan inhimillisessä ajassa. Eikös tämä ole jo asiakkaan kusetusta. Päivän parin viiveen jo käsittää, mutta kun aletaan puhua kk:sien viiveestä, menee jo melko pihalle.
Voisitteko nyt edes ilmoittaa kun suoraan kysytään että joko se "pienierälaitteita" on lähteny jakooon että onko tässä taas jääty ilman puhelinta??
Viimeisin tietohan on, että puhelimia tulee lisää viikon 44 lopussa. Ehkä jo ensi viikolla joku voi saada puhelimen!
Olikai se jossaki välissä puhe että tänkuun alussa tulee pieni erä? Ensviikon loppuha on jo tän kuunpuoltaväliä ja siihen mennessähän piti taas "viimeistään" olla ennakkotilatut puhelimet tilaajilla..
Itse olen myös yhden tuollaisen N8 tilauksen tehnyt ja ei ole kuulunut yhtään mitään. Aika outoa, että kumminkin viime viikolla Kauppalehdessä oli juttua siitä että, N8 puhelimien kohdalla toimitukset jossain erikoisväreissä saattaa kestää pidempään. Kaiken lisäksi alapuolella oli toinen otsikko missä luki että, ELISA lupaa toimittaa puhelimen viikossa! (todennäköisesti koski tuota grey mallia) Itse olen aika lailla kuukauden jo odotellut ja kaverini joka tilasi samaisesta liikkeestä puhelimen on sen jo saanut jo reilu 2vko sitten. Tilauksiemme välissä oli yksi päivä.
Itse tilasin 15.10 silverwhiten. Koskas se ennakkotilaajan etu meni umpeen? Pitääkö tuo vko 45 puhelimien toimittamisessa vielä paikkansa, vai onko odotettavissa dark greyn tyylistä pitkittymistä?
HALOOHALOOHALOOO? vastaisitte nyt jotakin ees saako sitä puhelinta ja ennkotilauspakettia ikinä?
Onkos täällä loppunut soneralla mielenkiinto vastailla valittaville vittumaisille asiakkaille?
Kylä se nyt pistää vihaks ku on 3eritoimituspäivää jo puhelimelle luvattu ainakin ja yhestäkään ei oo pidetty kiinni ja ENNAKKOTILAUKSESTA on kyse??!
Juuri tuossa maksoin "pikkusen" hammastapurren 160e laskun soneralle ja mistä? Mistä vitusta mää maksan kun ei sitä puhelinta näy eikä kuulu eikä ees enää vastailla tää on niin naurettavaa ja näin isolta puljulta vielä...
Pahoittelemme, ettemme ole vastanneet aiemmin kyselyihinne. Selvitimme tilannetta ja saimme selville seuraavaa:

Osa ennakkotilaajista saa laitteensa ensi viikon alussa (saamme tänään 5.11. pienen erän laitteita, josta pääsemme toimittamaan osan ennakkoon tilanneiden jonosta). Valitettavasti emme pysty varmuudella sanomaan, mihin päivään mennessä kaikki ennakkoon tilanneet saavat laitteensa. Nokia ei valitettavasti pysty toimittamaan laitteita nopeammalla aikataululla.

Uusille tilaajille tiedoksi, että suuren kysynnän vuoksi pääsemme normaali toimitusaikaan vasta joulukuun puolessa välissä.
Eli jos Puhelimet tilattu 3 viikkoa sitte ni jokohan ne tammikuussa tulis? Saattaa olla että perun kaupat...
30.9 tehty ennakkotilaus silver white n8 puhelimesta juurikin tuon ennakkotilaajan etujen vuoksi.
Ei mitään tietoo henkilökohtaisesti soneralta muuta kuin kokoajan siirtyvä toimitusajankohta yleisesti.
Tilausvahvistuksen yhteydessä saatu linkki toimitusaikataulusta ohjautuu toimimattomalle sivulle??
Ihmettelen suuresti tätä toimitus hässäkkää, luulisi soneran ja nokian oppineen edeltävien puhelinmallien toimituksista jotain.
Ne kaikki voisivat ilmoittaa itsestään sitten kun mailissa näkyy että puhelin lähtenyt matkaan ja vielä tilauspäivän ja puhelimen värimallin, niin sitten osaisi arvioida itse tilauspäivän perusteella, että mihin sijoittuu jonossa..

Itseäni lähinnä siis kiinnostaa silver whitet, jonka itse tilasin 4.10.
Jaa'a... tulikohan niitä luureja viime viikon lopulla sittenkään? :D

Onneksi hankin omani jo muualta pari viikkoa sitten. Eihän tuota lupailua, perumista ja muuta säätämistä jaksaisi se kuuluisa Erkkikään.

Vaikka Nokialla todella on toimitusvaikeuksia, Sonera on silti se joka on vastuussa omille asiakkailleen antamistaan toistuvista vääristä lupauksista.
Juu, ei näy. Ja verkkokaupastakin näkyy olevan vain Silver white myynnissä. Mihinkähän se Dark grey katosi. Ostivat kaikki... 🙂 No, ootellaan ja soitellaan sillä aikaa telepatiapuheluja.
Täyty äsken kysellä sonera myynnnistä tilatun n8 toimituksista mutta eipä sieltä paljoo uutta tietoo saannut :(
Sen vaan että taitaa silverikin olla nyt loppu.
Jonossa ollaa ja joulukuun puoleenväliin mennessä pitäis luuri olla kädessä näin lupasvat.
Että sellaista ennakkokauppaa täällä suomessa 🙂

Vastaa