N8 toimitukset



Näytä ensimmäinen kirjoitus

215 kommenttia

Niin onko niitä laitteita nyt tullut teille yhtään? En ainakaan mistään ole kuullut että kellekkään olisi lähetetty yhtään mitään vieläkään??? Asiakaspalvelussa osattiin sano vain:"laitteella huono saatavuus koko loppuvuoden"?"?"? Taaaaaaaasko sitä toimituspäivää siirretään ja viivästytetään??? Pidetään ihmiset tilauksessa kiinni sillä että luvataan aina viikon tai kahdenpäähän toimitus ja sitten kun 2viikkoa on kulunut sanotaan "joo no 2viikonpäästä tulee"........... njenjenje ja näin venytetään ja venytetään ja kokoajan pitkitetään ja silti laskutetaaaN tilausta?? Jotaki järkeviä konkreettisia vastauksia nyt jostakin suunnalta...
niin elikkä tuleeko se puhelin nyt vkola 45 vai? Väriltään silver white ja tilattu 3.10
se puhelinerä tuli kuiteki jo viimeviikol ni oisin voinu kuvitella et tänää ois jo lähteny postii osalle, onko lähtenyt?
Eilen soneran myyntipalvelun kaveri sanoi ympäripyöreitä esim. että jono etenee koko ajan jne.
Sain käsityksen että tuo viime viikon lopussa tullut erä olisi nyt loppunut ja seuraavat silverit tulisivat vasta joulukuun puolella.
Mutta kaikesta huolimatta loppuun asti mennään ja katsotaan kauanko tää farssi kestää.
nojoo jos nämä viimeviikon erät ovat menneet jo ja joutuu odottamaan joulukuulle asti niin tämän kaksvuotisen sopimuksen jälkeen äänestän jaloillani ja se on varma. Vaikka Nokia ei ole pystynyt toimittamaan tarvittavaa määrää puhelimia, niin vastuu on silti Soneralla, mutta tilanne on tietysti eri jos Nokia on luvannut kuun taivaalta toimitusmäärissä. "Joo tulee niitä puhelimia just nii paljo ku tarvitte, eli myykää vaa"... En usko, että tällä bisneksen tasolla tehdään näin avoimia sopimuksia, että kyllä Soneralla varmasti on ollut tiedossa tarkat toimitusmäärät, mutta eipä näyttänyt näiden poikien myyntiä hidastavan 🙂.
lisäystä edelliseen, niin kaikki on tietysti pelkkää spekulaatiota ja tilanteen oikean luonteen arvioimiseen ei näin asiakkaana pystykkään, koska ei ole käytettävissä informaatiota, jota ei tunnu löytyvän edes Soneralta itseltään.. "Ei oo.. Ei tiietä vielä..". Miksi vieläkin pitää oppia virheistään asiakkaiden kustannuksella?


http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/fcc ... b345b.aspx

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yr ... oitaminen/
pastori kirjoitti:
se puhelinerä tuli kuiteki jo viimeviikol ni oisin voinu kuvitella et tänää ois jo lähteny postii osalle, onko lähtenyt?

Saamastamme pienestä N8 erästä, joka tuli 5.11, on jatkettu toimituksia ennakkotilaajille. Tästä erästä emme saaneet toimitettua laitteita kaikille ennakkotilaajille. Puhelimet ovat tilapäisesti loppu.

Saamamme tiedon mukaan toimitamme jonossa olevia tilauksia joulukuun puolivälissä. Laitteita on saatavilla niukasti koko loppu vuoden.
Mielenkiintoista, lainaus tuolta sivulta:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yr ... oitaminen/
"Jos toimitusajasta ei ole sovittu, tuote pitää toimittaa tilaajalle viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksesta. Jos sovitusta toimitusajasta viivästytään, asiakkaalla on yleensä oikeus saada korvaus viivästymisen vuoksi syntyneestä vahingosta".

Soneran tiedoitus toimitusten viivästymisestä vaikka henkilökohtaisesti tilauksen yhteydessä annettuun sähköpostiin ei varmasti olisi iso homma, epätietoisuus eniten harmittaa.
Alkaa tämä episodi kaivertaa omaakin asiakassuhdetta soneran suuntaan 😞
Harmittaa iha hitosti ku on kuitenki ENNAKKOON tilannu puhelimen ja luuri ollu markkinoilla joulukuussa jo pari kuukautta.. kyl täst jotakii korvausta ois sit iha kiva saada ku kuitenki aion nyt sit oottaa sinne joulukuulle asti ku puhelinta muualtakaa saa paitsi itse nokialta mut kertakorvauksella.

Vilske kuluttajavirasto on koonnu kuluttajasuojalaista noita juttuja tonne ja lähinnä vahingonkorvauksia koskevaa asiaa löytyy 5. Luku ja 10§ vahingonkorvaus.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L6
Tulkinnanvaraista onkin, että onko Nokia vapaa vastuusta.

Asiakaspalvelulta kommentteja korvauskäytäntöihin?
On tämä kyllä, maksan puhelimesta kokoajan eikä ole tietoakaan koska sen tulen saamaan. Silver white ennakkotilattu syyskuun lopulla. Päivitettyä tietoa toimitusajoista olisi kiva saada, nytkin edelleen "tietoa toimituksista"-sivulla edelleen lvuataan toimittaa puhelin viikolla 45, vaikka todellisuudessa puhelimia ei ilmeisesti enää ole.
Jaahas............................ Nyt sitten vastaillaan ympäripyöreitä eikä kunnon vastausta saa vaikka kuinkamonta kertaa kysyy ja kuinka tarkkaan kysyy??!? Siiis onko tämä 4 LUVATTU TOIMITUS AIKA ELI TÄMÄNKUUN PUOLIVÄLI TAAS SIIRTYNYT JA ENNAKKOTILAAJATKIN SAAvaT PUHELIMENSA VASTA JOULUKUUSSA??!?!?!?!!?!? MITÄ HEL*****?+!
.. Niin ja onko kukaan oikeasti edes saanut tästä "pienestä erästä puhelimiaan"? Vai oliko tämä koko erä asiakkaan huijausta että annetaan vähän siimaa ja saadaan asiakkaat pysymään koukussa? En ainakaan ole kuullut että olisi kukaan saanut?
Onkohan niin että ainut oikeus kuluttajalla on purkaa tämä N8 ennakkotilaus kaikkineen etuineen kuluitta?
Tottakai ain on oikeus purkaa soppari etämyynnistä.. tuotteen vastaanottamisen jälkee on viel 14 päivää aikaa peruu kaupat, mut sen jälkee ei enää. laissa lukee, että tilauksen peruuttamisen yhteydessä tilaajalle ei saa aiheutua kuluja siitä kaupan perumisesta ja aina tavoitteena on se ns. "nollatilanne" mikä vallitsi enne koko kaupan syntyä.

sit jos haluu kuiteki oottaa puhelinta ja haluu korvausta myöhästymisestä, niin vahingonorvausvelvollisuudesta on vaikee sanoo ku se riippuu siitä et onko Sonera ylittänyt tilausluvuillaan toimitussopimuksen Nokian kanssa, jolloin korvausvastuu on tietenki Soneralla, mut jos Nokian vika ni sillo nokia ei oo vapaa vastuusta ja sonera puolestaan on. Mut näin kuulemma asia ei ain mee kuluttajaviraston mukaa ja vaikee saada mitää korvauksii kokemusten mukaa... *ERKELE.

Tietysti hyvän tavan mukaista ois lähettää sit vaik jotai pientä korvausta mielipahan hellittämiseks paketin yhteydes ku myöhästyy rajusti.
‎"Sonera: Hei Henkka! Tietojemme mukaan ennakkotilatut N8 Dark Grey –puhelimet ovat toimituksessa tällä viikolla ja Silver White –mallin osalta toimitukset alkavat arviolta viikolla 45. Joten ennakkotilaajien ei tarvitse odotella puhelimiaa......n joulukuulle asti."

"Sonera: Tarkennuksena vielä aiempaan vastaukseen: tällä hetkellä sisässä olevat tilaukset saamme toimitukseen marraskuun puoliväliin mennessä ja uusien tilausten arvioitu toimitusaika on marraskuun lopussa."

"Sonera: Tällä hetkellä sisässä olevat tilaukset saamme toimitukseen marraskuun puoliväliin mennessä. Sen tarkemmin emme pysty lupaamaan. Toivottavasti odottelusi palkitaan pian."

"Sonera: Kiitokset kärsivällisyydestä. Kerromme heti, kun saamme uutta tietoa N8 - toimituksista."

"Sonera: Osa ennakkotilaajista saa laitteensa ensi viikon alussa (saamme tänään 5.11. pienen erän laitteita, josta pääsemme toimittamaan osan ennakkoon tilanneiden jonosta). Valitettavasti emme pysty varmuudella sanomaan, mihin päivään mennessä kaik...ki ennakkoon tilanneet saavat laitteensa. Nokia ei valitettavasti pysty toimittamaan laitteita nopeammalla aikataululla."

"Sonera:Saamastamme pienestä N8 erästä, joka tuli 5.11, on jatkettu toimituksia ennakkotilaajille. Tästä erästä emme saaneet toimitettua laitteita kaikille ennakkotilaajille. Puhelimet ovat tilapäisesti loppu.
Saamamme tiedon mukaan toimitamme jonossa olevia tilauksia joulukuun puolivälissä."

Kuinka kauan pystytte/saatte/kehtaatte valehdella ja antaa väärää kuvaa tästä kyseisestä tilanteesa. Olen yli kuukausi sitten tehnyt "ennakkotilauksen". Olette luvanneet puhelimessa ja teksteissä toimittaa puhelimen moneen eri päivämäärää, mennessä, mutta ei!. Olen ollut teillä asiakkaana yli 13 vuotta ja tätä on kohtelu... Nyt alan olemaan tämän asian takia Soneran toimintaa täynnä!... tähän mennessä asiat ovat hoituneet...
Alunperin teiltä luvattiin puhelin 20.10 mennessä, kuten lukee vieläkin teidän sivuillanne, että ennakkotilaajille on toimitettu Dark Grey tuohon mennessä? Olin henkilökohtaisesti puhelimessa asiakaspalvelunne kanssa 19.10 ja sieltä sanottiin että tänään(19.10) tai huomenna(20.10) tulee s-postiin ilmoitus ja postin tunnus...
viewtopic.php?f=97&t=813
Sama vanha käytäntö jatkuu edelleenkin 😞
Ikävää ettei Sonera osaa hoitaa isoja tilauksia. Tämä farssi on ainakin varmistanut sen, ettei tarvitse tästä firmasta tilata enää yhtään mitään. Luottamuksen menettää helposti.
Soneran mielestä pitkä asiakkuus on 3 vuotta(kulta-asiakas).. Mikä on sitte yli 13 vuotta putkeen Soneran asiakkaana. Olisin luullut että tälläinen "platina" asiakkuus olisi näkynyt esim. tämän tapaisissa asioissa (kun ei se itsellä näy missään muussa, pitäis ehkä osata vaatia). Eli että olisi hoidettu tämä asia niinkuin on luvattu ja tietyllä tavalla otettu huomioon tämä pitkä kanta-asiakkuus... mutta ei merkkiäkään sellaisesta, melkein päinvastoin.
Kysymys sinne asiakaspalvelun puoleen: Miten teidän mielestä pitkä asiakkuuteni näkyy tämän asian hoidossa?
mites nuo laitteen kuukausimaksut jotka on jo maksettu ja peritty hyvissäajoin ja ajoissa olemattomasta laitteesta? Kai ne palautetaan?
Ensimmäisen laskutusjakson aikana ei Sonera saanut puhelinta toimitettua, saapa nähdä saavatko toimitettua toisen laskutusjakson aikana... Sopimusehtoja lueskellessa tulin siihen lopputulokseen, että en hyväksy laskuja, ennen kuin toimitus on kokonaisuudessaan tullut.
Näemmä ollaan ennakkotilattu samana päivänä (30.9) N8 puhelin JTSBoyn kanssa, itselleni hopea ja JTSBoy 2kpl hopea ja harmaa.
Onko aikaisemmasta siis ennen 30.9 tehdystä ennakkotilauksesta soneralta vielä jollain saamatta N8 puhelin?
Terve vaan kaikille! omalta osaltani alan kypsyä soneran hommiin loppullisesti!! tilasin n8 silverin 3.10 ja tilaushetkellä lupailivat jo viikon sisällä puhelimen saapuvan! no ei kuulunut... sen jälkeen luvattiin samaan aikaan kun dark grey! Eipä näkynyt vieläkään! Sen jälkeen sain tietää n8 silverin toimitusten tulevan jäljessä... ITSE NETISTÄ LUKEMALLA En myyjältä!!! No marssin sonerapisteeseen kyselemään mahdollista ,sopimuksen purkamista meinasivat että onnistuu reklamaatiolla mutta se on kuulemma niin pitkä prosessi että ei kannata! Joten luovutin ja ajattelin odottaa vielä... No nyt voin viikko takaperin kävin kyselemässä jos nyt tietäisivät niin siellä oli joku enemmän tai vähemmän pätevä myyjä... Väitti ettei koko n8 saa vielä mistään!!!! Eikä edes tiennyt minkänäköinen koko puhelin on! joten toivotin paivänjatkot ja suuntasin pihalle koko helvetin kaupasta! en jaksa enään käydä kyselemässä puhelin tulee sit ku se tulee... toisaalta tekis mieli pyyhkiä p*rse ensimmäiseen laskuun!

Ja tämä siis rauman citymarketin sonerapisteeltä saatua palvelua!

PS: koittakaa jaksaa odottelun kanssa kyllä se sieltä vielä joskus tulee.
Huh! Melekoisen synkältä näyttää. Mulle ei ole edes tullut mitään sähköpostia Soneralta sen jälkeen kun 1.10 tilasin Dark greyn...täältä sain pari ympäripyöreää vastausta. Asiakkuudesta, olen ollut Soneran asiakas siitä lähtien kun matkapuhelimia alkoi saada eli oisko ollut -90 luvun alusta eli noin parinkymmenen vuoden ajan. Sopimusten muokkaus ja muljaus on pudottanut Kulta-tasolta taas nolla-tasolle, onko tämäkään oikein. Pakko olla Soneran asiakas, kun täällä periferiassa ei muilla operaattoreilla juuri tee mitään. Muuten sais kyllä koko Sonera kenkää.
Toisaalta adsl-yhteyden nosto 8 megasta 24 megaan onnistui eka yrittämällä ja siitä kyllä heti soitellaan, että toimiiko?? Joo, toimii se noin 12 megan vauhdilla. En ole siitä vielä valittanut. Vielä ei ole pinna kärähtänyt, mutta katkolla on!
Olen pitänyt Soneraa asiallisena yhtiönä, mutta pikkuhiljaa alkaa käsitys muuttua. Asiakkaita hämätään lupailemalla olemattomia ja laskutetaan olemattomista.
Pitääkö tuo luuri tulla itte hakemaan!
Kilpailevan operaattorin keskustelufoorumissa (saunalahti) on tuollaista tietoa:
Suora lainaus:

Tänään kello 10:31
Molempien N8 värien uusmyynti on väliaikaisesti katkolla erittäin haasteellisen saatavuustilanteen vuoksi.

N8 JONO/TOIMITUSTILANNE TIEDOKSI:

DARK GREY: Toimitukset jatkuvat pienissä määrin joulukuussa, koko jonon purkaminen saattaa venyä Tammikuun puolelle.
SILVER WHITE: Noin 85% jonosta päästään toimittaan tällä/ensiviikolla , loput joulukuun alkupuolella.

Soneran asiakaspalvelu voi korjata jos tieto on väärää tehdastoimituksista.

Vastaa