N8 toimitukset



Näytä ensimmäinen kirjoitus

215 kommenttia

L
Vilske kirjoitti:
Kilpailevan operaattorin keskustelufoorumissa (saunalahti) on tuollaista tietoa:
Suora lainaus:

Tänään kello 10:31
Molempien N8 värien uusmyynti on väliaikaisesti katkolla erittäin haasteellisen saatavuustilanteen vuoksi.

N8 JONO/TOIMITUSTILANNE TIEDOKSI:

DARK GREY: Toimitukset jatkuvat pienissä määrin joulukuussa, koko jonon purkaminen saattaa venyä Tammikuun puolelle.
SILVER WHITE: Noin 85% jonosta päästään toimittaan tällä/ensiviikolla , loput joulukuun alkupuolella.

Soneran asiakaspalvelu voi korjata jos tieto on väärää tehdastoimituksista.


Loistavaa tiedottamista Saunalahdelta! Kyllä kilpailevalla operaattorilla löytyy tietoa, Sonera välittää omista asiakkaista viis!
Jokohan Vapuksi saadaan luuri.
Tilanne on todella ikävä puhelimien toimitusten osalta - olemme todella pahoillamme, ettemme ole pystyneet pitämään lupauksiamme. Mekin kuitenkin olemme koko ajan sen tiedon varassa, mitä laitevalmistaja meille ilmoittaa. Puhelimen kysyntä on ollut erittäin suurta ja siksi emme ole pystyneet toimittamaan laitteita kaikille ennakkotilauksen tehneillekään. Pahoittelumme kaikille ennakkotilaajille! Tulemme tiedottamaan toimituksista aina, kun saamme uutta tietoa. Kiitos kärsivällisyydestänne.
Olette laitevalmistajan tietojen varassa.. Eli teillä on varmaan tieto kuinka paljon puhelimia tulee yms.
Miten laitteen suuri kysyntä vaikuttaa siihen miten te saatte ne toimitettua. Kai te myytte sen perusteella mitä teillä on eikä sen perusteella mitä vois olla tulossa ja toivotaan... Jos tiedätte puhelinten määrän ja ennakkotilaajien määrän niin tuntuis että ois aika helppo laske 1+1.. eikä tarvis puhua ja luvata liikoja.
Ei taida liikkua tieto teidän talossa paikasta toiseen. Kukaan ei tunnu tietävän tämänhetkistä, todellista tilannetta. Aina tulee yllätyksenä, että "oho" ne ei taaskaan riittäny..
Vai onko tässä nyt Nokia syyllinen, joka ei tiedä kuinka paljon se teille puhelimia toimittaa?
En ehkä oikein ymmärrä nuita perusteluja.. pahoittelut ymmärrän ja hyväksyn.
Se *erkele siitä laitevalmistajasta ole kiinni niiku edellisessä viestissä todettii et niitä myydään just tasan niin paljon ku on toimitusaikojen sisällä mahdollista myydä, eikä anneta kaupan pyöriä hurjaa vauhtia ilma edes tuotteita. TUSKIN on tehty soppari nokian kans et "tulee niitä tollee kuha keritää". Sama ku et kuinka kauan kateltas matkatoimistoa mikä myy lomia ilman konepaikkoja.. "ette pääsekkää nyt vaik luvattii, menkää jouluna". Rajat on tiedossa ja kysymys on vaa siitä kiinni et onko kiinnostusta pitää niistä kiinni.
Järjestäkää Saloon ennakkotilaajille tehdasmatkoja missä jokainen voi kasata oman kännykkänsä ja saa sen heti mukaansa 🙂
Eipä taida kannattaa Saloon lähteä, eikös nuo kasata jossain Hollannissa.
Kuinkahan pitkä se jono on... eikö voi ihan suoraan sanoa. Onko kyseessä 10 vai tuhat odottelijaa. Närkästyttää tällainen tietojen ripottelu. Oishan se mukavampi seurata tilannetta, olet tänään sijalla 715. viikon päästä ehkä 511... jne. Jotain konkreettista. Pelkillä lupauksilla kun ei oikein voi rauhoittua.
pastori kirjoitti:
Se *erkele siitä laitevalmistajasta ole kiinni niiku edellisessä viestissä todettii et niitä myydään just tasan niin paljon ku on toimitusaikojen sisällä mahdollista myydä


Ei se nyt ihan noinkaan mene. Kyllähän useimmat kaupat ottavat (ennakko)tilauksia vastaan, vaikka satavarmaa tietoa saatavien laitteiden määristä ei ole. Katso minkä tahansa verkkokaupan sivuille, niin lähes poikkeuksetta pystyt tekemään tilauksia tuotteista joita ei sillä hetkellä ole saatavilla ja saatavuustiedot ovat puutteelliset. Tavallisesti kauppa voi kuitenkin aivan oikein olettaa, että tavaraa on tulossa.

Nyt toimitusvaikeuksia on ollut Nokialla, oletettavasti komponenttipulan takia. En silti ole vierittämässä vastuuta Soneralta Nokialle. Sonera on ensisijaisesti vastuussa omille asiakkailleen ja "musta tuntuu" -tyyppistä tietoa on jaettu lupauksina. Lisäksi asiakaspalvelussa oli aivan silkkaa osaamattomuutta ja tietämättömyyttä; esim. puhelinten SIM-lukituksesta saatu tieto osoittautui täysin vääräksi ja oman ennakkotilaukseni sisältö muuttui pyytämättä, sillä jostain kumman syystä viihdepaketti oli vaihtunut autopaketiksi. Kovasti piti väitellä ennen kuin asiakaspalvelija myönsi että jossain oli tapahtunut virhe kun suostui katsomaan alkuperäistä tilaustani. Kun Silver White -värin toimitusten siirtymisestä alun perin tuli tieto, vaihdoin tilauksessa hopean mustaan. Asiakaspalvelija puhelimessa sanoi selvästi ja yksiselitteisesti, että vaihto onnistuu tilausta muuttamalla eikä se vaikuta tilanteeseeni jonossa (kysyin tätä nimenomaan, koska tiesin että toimitusvaikeuksia voi suuren kysynnän vuoksi tulla). Jonkin ajan päästä kuitenkin selvisi, että värin vaihdon vuoksi tilaus olikin pitänyt tehdä aivan uutena tilauksena ja niinpä olin lentänyt jonon hännille. Kyllä luottamus Soneran asiakaspalvelun tasoon on tällä hetkellä aika nollassa.
vuonee kirjoitti:
Eipä taida kannattaa Saloon lähteä, eikös nuo kasata jossain Hollannissa.
Kuinkahan pitkä se jono on... eikö voi ihan suoraan sanoa. Onko kyseessä 10 vai tuhat odottelijaa. Närkästyttää tällainen tietojen ripottelu. Oishan se mukavampi seurata tilannetta, olet tänään sijalla 715. viikon päästä ehkä 511... jne. Jotain konkreettista. Pelkillä lupauksilla kun ei oikein voi rauhoittua.


Eivät ne tiedä jonotilanteesta yhtään mitään. Selityksenä se, että ei sillä jonotussijalla loppujen lopuksi ole kuulemma mitään merkitystäkään: "Jonotussijan kertominen ei valitettavasti kerro sitä, tuleeko laite postissa pian vai vasta viikkojen kuluttua. Laite-erien koko vaihtelee, joten sijanumero ei sinänsä kerro mitään."

Kyllä sillä nyt vaan on aika paljon merkitystä onko sijalla 2 vai 2000 jos toimituserät ovat hyvin pieniä, kuten viimeisten tietojenne mukaan äskettäinkin oli. Tätä tietoakaan ei vaan Soneralta saa.

Niin, ja N8:t kasataan tietojeni mukaan Salossa ja Pekingissä. Hollannin kautta on tehty joitain toimituksia ja sinne kulkevat myös palautukset.
Pahoittelen jarnorma, etten ilmaissut itseäni tarpeeksi selkeästi.. tarkoitin juuri tuon toimintamallin harjoittamisen vääryyttä yleisesti. Jos kaikki juoksee kaivoo ni pitääkö itse tehdä sitä myös? Perusbisneslogiikka edellyttää kysynnän suuruudesta mahdollisimman pitkälle menevää arviota ennen merkittäviä tavaratilauksia ja tässä on tulos... paha vaan, että toimitusketjun viimeiset osat ovat sitten ne ketkä kärsivät..

Oma mielipiteeni olisi, että asiakaspalvelu voisi julkaista sen, että minkä tilauspäivän tilaukset ovat lähteneet ja minkä tilauspäivän tilaukset ovat seuraavaksi jonossa, niin se kertoisi enemmin kuin tarkka jononumero + soneran ei tarvitsisi huolehtia tilausmäärien vuotamisesta.
pastori kirjoitti:

Oma mielipiteeni olisi, että asiakaspalvelu voisi julkaista sen, että minkä tilauspäivän tilaukset ovat lähteneet ja minkä tilauspäivän tilaukset ovat seuraavaksi jonossa, niin se kertoisi enemmin kuin tarkka jononumero + soneran ei tarvitsisi huolehtia tilausmäärien vuotamisesta.

Erittäin hyvä ehdotus, kannatan.
Joko ois jotakin tietoa milloin ennakkotilaajat saavat puhelimensa ihan kouraan asti? vai eikö ole mitäään tietoa mutta rahastetaan nyt siihen asti?
30.9. tilaukseen pantu silver white on tulossa postissa, mut darkgreystä ei ole havaintoja vielä...

Korjaus: tarkotin nimenomaan 30.9.
tarkotit varmaa 30.9?
no voi helekkari nimenomaan siksi tilasin dark greyn että saan sen mahdollisimman nopeaa muuten olisin valkoisen tilannut.... nappiinhan se taas meni..
-> JTSBoy

Mielenkiintoinen. Tilasin myös silver white 30. syyskuuta. En ole saanut mitään tietoja toimitus ...
Sittenhän meittii on kaks, ennakkotilattu samoin 30.9 silver white 😉
Täällä myös "ennakko"tilattu 30.9 silver white, eikä ole kuulunut mitään mistään. Pikkuhiljaa alkaa raivostuttaa.
Jah Täällä myös tilattu Silver 30.9 mutta yllätys yllätys ei mitään viestiä kuulunut tahi näkynyt 😞
iha mielenkiinnosta, ni millo sonera alotti myymää ennakkoo näit luurei?
JTSBoy kirjoitti:
Tulipa nimittäin tehtyä N8:n tiimoilta 2 vuoden yrittäjäsopimus.. Olisikohan palvelu ollut säntillisempää muualla?!

JTSBoy kirjoitti:
30.9. tilaukseen pantu silver white on tulossa postissa, mut darkgreystä ei ole havaintoja vielä....

Jos vaikka yritysasiakkaat saavat ensin?
Åhå!!!

"Tilauksenne (Nokia N8 Silver White + BH-505 bluetooth + MD-9 kaiuttimet + HDMI-johto) on postitettu."

:O
Vaimo sai puhelimensa toissa päivänä vaikka tilasi sen n. kolme tuntia minun jälkeen, omaani en ole vielä nähny....?
42 vuorokauden epätietoisuus tais loppua 🙂

Aihe: Tilauksenne (Nokia N8 Silver White + CR-122 autoteline + BH-608 bluetooth + DC-4 autolaturi) on postitettu.
Päivämäärä: 11.11.2010 11:39

Tsemppiä vielä puhelintaan odottaville.
Olen "ennakkotilannut" Nokia N8 Dark Grey mallisen matkapuhelimen teiltä yli kuukausi sitten. Useammasta luvatusta toimituspäivästä huolimatta en ole puhelintani saanut. Milloin saan ennakkotilatun ja luvatun puhelimeni?
Temek79 kirjoitti:
Vaimo sai puhelimensa toissa päivänä vaikka tilasi sen n. kolme tuntia minun jälkeen, omaani en ole vielä nähny....?


Ei ole mahdollista! Soneran osaava asiakaspalvelu sanoi, että ei ole mitenkään teknisesti edes mahdollista, että tilaukset käsiteltäisiin muussa kuin tilausjärjestyksessä!! :DD Vai tilasitteko eri väriset?

Vastaa