Olemme luoneet lyhyen oppaan, joka neuvoo Keskustele ja kysy -palstalle kirjoittamisessa ja vastauksien etsimisessä. Sonera asiantuntijat pystyvät vastaamaan nopeammin kysymyksiin, kun saavat ensimmäisessä viestissä mahdollisimman paljon informaatiota sinun tilanteesta. Opas pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä, jotta sen lukeminen on mielekästä. Jos sinulla on ideoita mitä oppaan tulisi sisältää, lisäämme sen mielellämme siihen.
Kun kysyt neuvoa, yritä etsiä olemassa olevista aiheista vastauksia kysymyksiisi, ennen kuin aloitat asiasta kokonaan uuden aiheen.
Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin löydät:
Mikäli kysyt neuvoa, kerro ensimmäiseksi mitä toimenpiteitä olet jo tehnyt selvittääksesi ongelman. Pohdi kysymystäsi huolella ja mieti miten muotoilet sen. Käytä kuvaavaa otsikkoa, josta ilmenee helposti mitä asiasi koskee. Hätäisesti ja epäselvästi kirjoitetut kysymykset hidastavat asian selvittämistä. Ennen kuin lähetät kysymyksesi, lue se vielä kertalleen läpi ja korjaa asiavirheet.
Asiakasnumeron lisääminen
Asiakasnumeron perusteella pystymme tarkistamaan liittymäsi tietoja yksityiskohtaisemmin (esim. kuuluvuus osoitetietojen perusteella, liittymän tila).
Näin lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin -> Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumero löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.
Kerro viestissä mahdollisuuksien mukaan seuraavat tarpeelliset tiedot:
LAAJAKAISTA VIESTEISSÄ
- Modeemisi merkki ja malli.
- Mikä käyttöjärjestelmä sinulla on käytössä (Window 7/8, Linux, OS .
- Käytätkö yhteyttä langattomasti (wlan) vai langallisesti (verkkokaapelilla).
- Ohjelma jonka käytössä ongelma ilmenee.
- Kerro lähiaikoina tehdyt muutokset tietokoneeseen tai liittymään (uudet ajurit, ohjaimet, ohjelmat, nopeudennosto, muuttoilmoitus jne.).
- Onko alueella tehty kaivuutöitä.
- Mitä toimenpiteitä olet jo tehnyt selvittääksesi ongelman.
MATKAPUHELIN VIESTISSÄ
- Laitteesi merkki ja malli (puhelin / nettitikku / 3G kannettava)
- Mitä toimenpiteitä olet jo tehnyt selvittääksesi ongelman (oletko käyttänyt laitetta virrattomana ja käynnistänyt uudelleen)?
- Kerro lähiaikoina tehdyt muutokset liittymään (palveluiden kytkennät / poistot, asetusten muutokset)
Jos et saa asiaasi heti vastausta, älä kirjoita kysymystäsi uudelleen monelle eri alueelle pikaisen vastauksen toivossa. Viesteihin vastataan aikajärjestyksessä. Mikäli saat ratkaistua ongelman itse, kerro ratkaisusi palstalla. Näin autat muita henkilöitä, jotka kamppailevat saman ongelman parissa.
Tutustu myös:
Keskustele ja kysy -palstan säännöt
Nettietiketti
T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava