Skip to main content
Sorruin ostamaan Samsungin NC10 minipc:n sisäisellä nettiyhteydellä ja pääasiallisesti olen kyllä ollut tyytyväinen. Kone toimii hienosti, samoin nettiyhteys, silloin kun ollaan 3G-verkossa. Tiesin ostaessani, että asumme 3g-alueen reunamilla eikä sekään itsessään aiheuttaisi ongelmaa, nopeus kyllä riittää edge-alueellakin siihen, mihin tällä koneella tarvitsen. Välillä olen jopa päässyt 3g-verkkoonkin ja silloin kaikki pelaa mainiosti.

Mutta sitten... välillä näyttö alkaa hypellä niin, että koneen käyttäminen on mahdotonta. Yhteyden heikkeneminen tuntuisi tähän liittyvän, eli kun edge ei ole ihan kaikilla palkeilla käytössä niin hyppely alkaa, välillä silloinkin. Kuulin, että liittyisi koneen sisällä olevaan sim-korttiin. Harmittaa se, että kotona konetta voi käyttää vain yhdessä huoneessa, muualla kuva pomppii niin ettei tarvitse ajatellakaan.

Kone on ostettu Veikon Koneesta ja myyjän kanssa kyllä totesimme, että talomme on 3g:n rajamailla. Olisi kuitenkin ollut kiva tietää, jos todella on niin, että yhteyden heikentyessä ongelmaksi ei koidu yhteyden hitaus vaan se, ettei näe mitä ruudulla lukee...

Onko jotain tehtävissä, vai onko vain totuttava tilanteeseen ja kahden vuoden päästä sitten vaihdettava yhteyttä?
Ongelma kuulostaa erikoiselta ja varmasti kiusalliselta ongelmalta. En ole aiemmin kuullut vastaavasta ongelmatilanteesta ja on vaikea arvioida suoraan mikä häiriön voi aiheuttaa.

Mielestäni tietokoneen ei tulisi kuitenkaan reagoida näin käytössä olevaan yhteyteen, joten lähtisin selvittämään asiaa ensin laitteen myyjän tai suoraan Samsungin tuen kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa