Skip to main content

Netgear CG3100D ja USB-kiintolevy

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 24 katselukertaa

Kuinka asennan Netgear CG3100D-modeemiin ulkoisen kiintolevyn jaettavaksi ja käytettäväksi kahden eri tietokoneen datasäilönä? Modeemin ohjekirjassa sanotaan USB-liitännän olevan mm. kiintolevyjä ja printtereiden jakamista varten. Netgearin verkkosivuilta en löytänyt apua ongelmaani.

5 kommenttia

  • October 4, 2011
Soneralla ei ole mitään ohjeita USB-liitännän käyttöön, voin varmistaa onko liitin nykyisessä softaversiossa edes käytössä. Laitan tiedon tänne kun saan vastauksen.

  • October 17, 2011
Onko ohjeistus usb-liitännän käyttöönottoon jo löytynyt? Netgearin sivuilla kehotetaan laitetta koskevissa tukiasioissa olemaan yhteydessä internet-palvelun tarjoajaan. USB-portti ei siis toimi vieläkään enkä ole keksinyt ratkaisua ongelmaan. Jos ongelmaan ei löydy teiltäkään ratkaisua, haluan palauttaa toimintakelvottoman modeemin takaisin Soneralle ja vaihtaa sen toimivaan laitteeseen. Tämä lienee mahdollista, vai onko?

  • October 17, 2011
Kyselin asiaa uudelleen ja sain nyt vastauksen. Valmistajan mukaan tuossa kyseisessä mallissa ei USB-liitäntää ole mahdollista kytkeä päälle rautapuolen rajoituksista (USB-tuki puuttuu) johtuen, vaikka portti laitteesta löytyykin. Eli laitteiden liittäminen tuohon porttiin ei valitettavasti ole mahdollista.

Valitettavasti tämä ei vielä oikeuta modeemin vaihtoon, mikäli laite toimii muuten ongelmitta.

  • October 17, 2011
Kiitos vastauksestasi Veikko. Kyseistä laitteesta ei siis voi kytkeä USB-liitäntää päälle, vaikka liitäntä laitteessa on ja verkosta löytyvästä englannin kielisestä ohjekirjassa kerrotaan kyseisen liitännän käyttötarkoituksista.

Minulla oli hyvä syy olettaa, että USB-liitäntä myös toimii. Laitetta myydessään Sonera ei kertonyt sen puutteista. Laite siten vastaa sitä mitä oletin sen olevan. Laitteen mukana toimitetussa pika-asennusohjeessa ei myöskään kerrota mitkä siinä olevista ominaisuuksista toimivat ja mitkä eivät.

Virhe oli tavarassa jo ostohetkellä alle puoli vuotta sitten.

Tavarassa on virhe esimerkiksi silloin, kun se ei sovi käyttöön, johon se on tarkoitettu tai tavara ei vastaa tietoja, joita siitä on etukäteen annettu. Myyjän on mielestäni tässä vastattava laitteen puuttuvista ominaisuuksissa, jotka olennaisesti vaikuttavat laitteen käyttömahdollisuuksiin. Pika-asennusohjeessakaan ei annettu riittäviä tietoja laitteesta puuttuvista ominaisuuksista, mitä voidaan pitää myös tavaran virheenä.
(http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... he/tavara/)

Edellä mainitun perusteella minulla on oikeus vaatia virheen korjaamista tai tuotteen vaihtoa virheettömään, koska Soneran minulle myymässä tavarassa on virhe.

  • October 19, 2011
Mikäli haluat antaa modeemista palautetta (tai kysellä lisää modeemin vaihtamisesta) ole yhteydessä asiakaspalveluun, puh: 0200 17000 (mpm/pvm).