Hei,
Olen puhunut ongelmastani jo toisen henkilön aloittamassa ketjussa, mutta siinä oli ilmeisesti kyse muista ongelmista.
Ongelmana on siis tietokoneen ja modeemin (Netgear CG3300D) välinen langaton yhteys (Langallisessa ei juurikaan mitään vikaa).
Modeemi ilmeisesti jatkuvasti uusii tietokoneen ip-osoitetta?
Tästä kuvasta ilmenee langattoman verkon tila ongelman kolmena eri vaiheena.
http://i1030.photobucket.com/albums/y36 ... etutoi.jpg
Ensin internet toimii, sitten menee verkkoyhteys ja tulee rajoitetut oikeudet, sitten ei ole enää internet-yhteyttä. Ongelma korjaantuu itsestään 5-120 sekunnissa, tai jos manuaalisesti katkaisen yhteyden modeemiin ja sitten heti yhdistän takaisin.
Ongelman aikana modeemi ei ilmoita valoillaan mitään erikoista. Joskus modeemi katoaa langattomien modeemien listalta. Verkkokortti löytää kyllä samaan aikaan muita naapuruston langattomia verkkoja joten verkkokortti kyllä toimii. Kun modeemi katoaa listalta niin sen kaikki valot palavat normaalisti ja langallinen yhteys toimii. Tällöin modeemi pitää käyttää virrattomana jotta se palaa langattomien verkkojen listalle.
Modeemin langatonta yheyttä on testattu yhdellä tietokoneella ja kahdella PS3-konsolilla. Kaikilla laitteilla on suuria yhteysongelmia.
IP-osoitteet ja dns-asetukset on määritetty automaattisesti haettaviksi, modeemihan toimii dhcp-palvelimena.. Olen lisäksi poistanut langattoman verkkokortin verkkoasetuksista verkkokortin automaattisen virransäästön. Tämän lisäksi olen CMD:stä poistanut task offloadin. Vierailijaverkko ja modeemin palomuuri ei päällä..
Mikään ei nyt tunnu auttavan. Onko modeemi vaihdon tarpeessa..? Modeemi on saatu Soneralta.
Sivu 2 / 4
jis87 kirjoitti: [quote="Tapio":1jll3p4e][quote="jis87":1jll3p4e]Netti katkeaa joka kerta kun ulkoverkosta noudetaan uusi ip-osoite, onko tähän mitään apua. Luin näiltä sivuilta hollantilaismiehen ehdotusta lisätä palomuurisääntö bootp_client. Voisiko tästä olla mitään apua?
Linkki: http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=53&t=4047
Bootp ei ole verkossa käytössä, mutta portit ovat samat kuin DHCP:n käyttämät. Ilmeisesti nimimerkin dver tapauksessa palomuurisäännöstä oli apua, joten se voisi olla kokeilemisen arvoinen temppu. Sääntö tehdään modeemin palomuuriin.[/quote:1jll3p4e]
Nyt toimii. Ei enää katko yhteyttä kun osoitteesta 10.14.253.6,67 lähtee paketti tänne päin.
Langatonkaan ei ole nyt pätkinyt, kun laittoi tietokoneen ipv4 asetuksista käyttämään ennalta määrättyjä DNS asetuksia, eli löi sinne suoraan noi 193.210.19.19 ja 192.168.252.17 sen sijaan että olisi laittanut hakemaan automaattisesti.
Täytyypä tähän väliin sanoa että ensimmäistä kertaa sitten heinäkuun nopeuden noston jälkeen on tyytyväinen tähän satamegaiseen.[/quote:1jll3p4e]
Voisitko kertoa yksityiskohtaisesti mitä asetuksia teit jotta sait yhteyden toimimaan ja toimiiko edelleen ilman katkoksia??
petrikem kirjoitti: Eli olisiko nyt joku "rautalangasta" väännetty ohje millä netin saisi toimimaan ilman pätkimistä??
Vähän hankala sanoa. Esimerkiksi itseäni auttoi,
kun laittoi tietokoneen ipv4 asetuksista käyttämään ennalta määrättyjä DNS asetuksia, eli löi sinne suoraan noi 193.210.19.19 ja 192.168.252.17 sen sijaan että olisi laittanut hakemaan automaattisesti.
Eli windows 7:ssa esim. Avaa verkko- ja jakamiskeskus -> Muuta sovittimen asetuksia -> Sieltä valitse käyttämäsi langattoman verkkoyhteytesi ominaisuudet klikkaamalla oikealla hiirenpainikkeella -> Sieltä Internet protocol version 4 (TCP/IPv4) ominaisuudet -> Käytä seuraavaa DNS-asetusta -> siihen ensimmäiselle riville vaikka 193.210.19.19 ja toiselle riville 192.168.252.17
Mitään takuuta en voi antaa että tämä auttaa sinua, itselläni syystä tai toisesta pätkimiset vähentyivät noin 90%. Vielä satunnaisesti läppiksellä on kommunikointivaikeuksia modeemin kanssa.
Testattuani langatonta yhteyttä kahdella PS3:lla ja yhdellä pöytäkoneella voin rajata ongelman läppäriini. Jopa yläkerran naapurikin (johon luotan) testasi langatonta yhteyttä viikonlopun ajan ja se toimi moitteettomasti.
Kiitos vastauksesta!! =0) Laitoin nyt nuo asetukset koneeseen ja kerron myöhemmin auttoiko tuo muutos minun ongelmaan!
petrikem kirjoitti: Kiitos vastauksesta!! =0) Laitoin nyt nuo asetukset koneeseen ja kerron myöhemmin auttoiko tuo muutos minun ongelmaan!
Ja jos Soneran DNS-osoitteet eivät miellytä niin Googlella on omat DNS-palvelimet 8.8.8.8 ja 8.8.4.4
jis87: Kiitos palautteesta ja ohjeista. Toivottavasti molemmat ongelmat ratkesivat kertomillasi muutoksilla.
petrikem kirjoitti: Kiitos vastauksesta!! =0) Laitoin nyt nuo asetukset koneeseen ja kerron myöhemmin auttoiko tuo muutos minun ongelmaan!
Pakko todeta tilanne, ettei auttanut tuokaan neuvo tuossa netin pätkimisessä! Edelleen putoilee yhteys ja herjailee rajoitettua käyttöoikeutta, jonka jälkeen katkeaa netti yhteys ja nousee sitten taas takaisin!! =0(
Kyllä on vaikeaa saada toimiva yhteys.....!
petrikem kirjoitti: Pakko todeta tilanne, ettei auttanut tuokaan neuvo tuossa netin pätkimisessä! Edelleen putoilee yhteys ja herjailee rajoitettua käyttöoikeutta, jonka jälkeen katkeaa netti yhteys ja nousee sitten taas takaisin!! =0(
Kyllä on vaikeaa saada toimiva yhteys.....!
Kannattaa myös kokeilla jos apua saattaisi löytyä vaihtamalla langattoman yhteyden kanavaa modeemin hallintasivulta 192.168.0.1 kohdasta Setup: Wireless settings --> Channel
Kanavia on 13 erilaista ja kannattaa kokeilla jos vaihtamalla paranee Ja kannattaa kokeilla mahdollisimman monella eri kanavalla.
jis87 kirjoitti: [quote="petrikem":1ce5k47l]Pakko todeta tilanne, ettei auttanut tuokaan neuvo tuossa netin pätkimisessä! Edelleen putoilee yhteys ja herjailee rajoitettua käyttöoikeutta, jonka jälkeen katkeaa netti yhteys ja nousee sitten taas takaisin!! =0(
Kyllä on vaikeaa saada toimiva yhteys.....!
Kannattaa myös kokeilla jos apua saattaisi löytyä vaihtamalla langattoman yhteyden kanavaa modeemin hallintasivulta 192.168.0.1 kohdasta Setup: Wireless settings --> Channel
Kanavia on 13 erilaista ja kannattaa kokeilla jos vaihtamalla paranee Ja kannattaa kokeilla mahdollisimman monella eri kanavalla.[/quote:1ce5k47l]
Kerran olen kokeillut tuotakin ja vaihtanut kanavaa vaan sekään ei auttanut. En kyllä ole kokeillut kun yhden kerran vaihtaa, täytyy vissiin kokeilla vielä useampaa kanavaa......huoh....huoh.......
Kärsin aivan samasta ongelmasta kuin muutkin täällä keskustelualueella. Liittymänä on 10 meganen kaapeli ja modeemina surullisen kuuluisa Netgear CG3000D. Ihan alkuun muutamina päivinä ei ollut ongelmia modeemin kanssa, mutta siten ne alkoivat. Koneelta katkeaa nettiyhteys, vaikka kone on langattomasti yhteydessä modemiin joka taas näyttää valojensa puolesta olevan yhteydessä internetiin. Hetken kuluttua yhteys palaa takaisin koneelle (jos palaa) ja tätä jatkuu koko päivän. Koettu kolmella eri läppärillä sama vika, eli voinee sanoa että ongelma on modeemissa.
<ERÄS RATKAISU>
(Parin päivän kokemusten perusteella) Ratkaisuna tähän ongelmaan minulla oli modeemin WLAN nopeuden laskeminen 11 Mbps, eli modeemin asetuksista "Wireless Settings" ja sieltä "Mode" jolle arvoksi "b only".
</ERÄS RATKAISU>
Kokeilin myös nimimerkin jis87 toistakin ohjetta, eli palomuuri kikkailua, mutta se ei juurikaan vaikuttanut toimintaan (tosin palomuurisääntö on kyllä edelleen voimassa modeemissa). Niille joilla on nopeampi netti, edellä mainittu toimintatapa ei varmastikaan ole se kaikkein mieluisin.
Toivoisin että Soneran päässä tähän ongelmaan reagoitaisiin, ja mielellään varsin nopeasti. On äärimmäisen turhauttavaa yrittää tehdä koneella töitä jos netti toimii pätkittäin ja sinne olisi kuitenkin päästävä.
<ERÄS RATKAISU>
(Parin päivän kokemusten perusteella) Ratkaisuna tähän ongelmaan minulla oli modeemin WLAN nopeuden laskeminen 11 Mbps, eli modeemin asetuksista "Wireless Settings" ja sieltä "Mode" jolle arvoksi "b only".
</ERÄS RATKAISU>
Kokeilin myös nimimerkin jis87 toistakin ohjetta, eli palomuuri kikkailua, mutta se ei juurikaan vaikuttanut toimintaan (tosin palomuurisääntö on kyllä edelleen voimassa modeemissa). Niille joilla on nopeampi netti, edellä mainittu toimintatapa ei varmastikaan ole se kaikkein mieluisin.
Toivoisin että Soneran päässä tähän ongelmaan reagoitaisiin, ja mielellään varsin nopeasti. On äärimmäisen turhauttavaa yrittää tehdä koneella töitä jos netti toimii pätkittäin ja sinne olisi kuitenkin päästävä.
sdmmc kirjoitti:
Toivoisin että Soneran päässä tähän ongelmaan reagoitaisiin, ja mielellään varsin nopeasti. On äärimmäisen turhauttavaa yrittää tehdä koneella töitä jos netti toimii pätkittäin ja sinne olisi kuitenkin päästävä.
On kyllä todella turhauttavaa yrittää tehdä jotain kun netti pätkii koko ajan!!!
Minun ratkaisut ongelmaan ovat menneet nyt näin. Viimeinen yhteys Soneralle puhelimitse johti siihen, että tehtiin virallinen vikailmoitus ja tarkoitus oli, että asentaja tulee kotia tarkastamaan/tutkimaan tilannetta. Seuraavana päivänä tuli tekstiviesti Soneralta, että liittymäni vika on korjattu!! Soitin Soneralle ja kysyin, että mitä on tehty kun ainakaan kukaan ei ole kotona käynyt kun kerran oli töissä ollut koko päivän. Asiakaspalvelu ei osannut vastata siihen mitä ongelmalle oli mahdollisesti tehty. Tulin kotiin ja testasin yhteyttä ja kappas vaan netti pelaa kuin unelma, ei pätki eikä sätki ainakaan toistaiseki ja nyt on jo muutama päivä kulunut tuosta korjauksesta tai mitä ihmettä nyt sitten mahdettiinkaan tehdä, sitä kun en tiedä!!!
Nyt voin jo vastata tuohon edelliseen viestiini!! Ei toimi enää ja TAAS pätkii niin p...leesti!! Ei tule mitään tästä Soneran tekniikasta! Huomenna TAAS asiakaspalveluun kertomaan murheesta!! Eikö tosiaan Sonera ota mitään kantaa tähän tekniseen ongelmaan????????
petrikem kirjoitti: Nyt voin jo vastata tuohon edelliseen viestiini!! Ei toimi enää ja TAAS pätkii niin p...leesti!! Ei tule mitään tästä Soneran tekniikasta! Huomenna TAAS asiakaspalveluun kertomaan murheesta!! Eikö tosiaan Sonera ota mitään kantaa tähän tekniseen ongelmaan????????
Juu ei tuo langaton itsellänikään pelaa ollenkaan hyvin. Kannattaa muuten ladata netistä sellainen ohjelma kuin inSSIDer (Oli mukana myös Kotimikro 17/2010:ssa, jossa mielettömän hyviä vinkkejä langattoman verkon ylläpitoon). InSSIDer on hyvä ohjelma, sillä näet oman langattoman yhteyden voimakkuuden RSSI-arvon. Näet sillä myös naapureiden verkkojen voimakkuudet ja kanavat millä ne verkot sijaitsevat.
http://www.metageek.net/products/inssider
tässä omasta verkosta vähän diagnoosia (Mikäli uploadasin oikein:D)
http://i1030.photobucket.com/albums/y361/jis87/Inssider-ohjelmaninfo.png
Eli mikäli olen käsittänyt oikein niin verkko on sitä vakaampi mitä suurempi tuo RSSI-arvo on. Arvot ovat negatiivisia ja -30 on suurempi kuin -50.
Mielenkiintoista heittoa tuosta kuvasta on havaittavissa.
jis87 kirjoitti:
Eli mikäli olen käsittänyt oikein niin verkko on sitä vakaampi mitä suurempi tuo RSSI-arvo on. Arvot ovat negatiivisia ja -30 on suurempi kuin -50.
Mitä se mahtaa verkosta kertoa jos tuon ohjelman mukaan verkon arvo on keskimäärin -50- -55 välillä enimmäkseen?
petrikem kirjoitti: Mitä se mahtaa verkosta kertoa jos tuon ohjelman mukaan verkon arvo on keskimäärin -50- -55 välillä enimmäkseen?
Jos arvo putoaa -80:een niin sitten voisi jo huolestua..
Itse olen tosiaan siirtynyt taas ethernetin käyttäjäksi;) Ei tuo langaton yhteys omassa koneessani kaikesta yrittämisestä huolimatta toimi niin kuin sen pitäisi.
Ainahan on olemassa se vaihtoehto, että antaa kaapelimodeemin toimia rauhassa kaapelimodeemina ja hankkii langatonta lähiverkkoa varten erillisen n-standardin WLAN-tukiaseman.
Jo pelkästään tätä Keskustele ja kysy - palstaa lukemalla lukemalla käy selväksi, että eri tyyppisiin modeemeihin sisäänrakennetut WLAN-tukiasemat/reitittimet eivät riitä kaikkien käyttäjien tarpeisiin ja suurimmissa nopeusluokissa ovat hitaampia kuin itse laajakaistayhteys.
Jo pelkästään tätä Keskustele ja kysy - palstaa lukemalla lukemalla käy selväksi, että eri tyyppisiin modeemeihin sisäänrakennetut WLAN-tukiasemat/reitittimet eivät riitä kaikkien käyttäjien tarpeisiin ja suurimmissa nopeusluokissa ovat hitaampia kuin itse laajakaistayhteys.
sdmmc kirjoitti: Kärsin aivan samasta ongelmasta kuin muutkin täällä keskustelualueella. Liittymänä on 10 meganen kaapeli ja modeemina surullisen kuuluisa Netgear CG3000D. Ihan alkuun muutamina päivinä ei ollut ongelmia modeemin kanssa, mutta siten ne alkoivat. Koneelta katkeaa nettiyhteys, vaikka kone on langattomasti yhteydessä modemiin joka taas näyttää valojensa puolesta olevan yhteydessä internetiin. Hetken kuluttua yhteys palaa takaisin koneelle (jos palaa) ja tätä jatkuu koko päivän. Koettu kolmella eri läppärillä sama vika, eli voinee sanoa että ongelma on modeemissa.
<ERÄS RATKAISU>
(Parin päivän kokemusten perusteella) Ratkaisuna tähän ongelmaan minulla oli modeemin WLAN nopeuden laskeminen 11 Mbps, eli modeemin asetuksista "Wireless Settings" ja sieltä "Mode" jolle arvoksi "b only".
</ERÄS RATKAISU>
Kokeilin myös nimimerkin jis87 toistakin ohjetta, eli palomuuri kikkailua, mutta se ei juurikaan vaikuttanut toimintaan (tosin palomuurisääntö on kyllä edelleen voimassa modeemissa). Niille joilla on nopeampi netti, edellä mainittu toimintatapa ei varmastikaan ole se kaikkein mieluisin.
Toivoisin että Soneran päässä tähän ongelmaan reagoitaisiin, ja mielellään varsin nopeasti. On äärimmäisen turhauttavaa yrittää tehdä koneella töitä jos netti toimii pätkittäin ja sinne olisi kuitenkin päästävä.
Komento takaisin. Kun ei toimi niin ei toimi.
Edelleen sama ongelma, mutta ehkä hieman harvemmin kuitenkin. Kyseisen ongelman kanssa voisi vielä ehkä elää, mutta nyt modeemi on alkanut pätkiä nettiä "oikeasti". Modeemi boottaa itsensä muutamia kertoja päivässä ja aina yhteys ei palaa boottauksen jälkeen, vaan yhteyden muodostamiseen saattaa kulua puolikin tuntia.
No niin. Soneran kanssa käydyn keskustelun jälkeen tulimme sellaiseen johtopäätökseen, että modeemissa on langattomalla puolella vikaa ja he laittoivatkin uuden postiin. Kaikki meni siis hyvin ja uusi modeemi saapui tänään perille. Jippii, ongelmat katoavat sen siljän tien, eikö vaan?!
No ei ihan. Uusi samanlainen modeemi (Netgear cg 3300d) ei löydä lainkaan verkkoa! Modeemi on nyt etsinyt yhteyttä kaksi tuntia, mutta mitään ei löydy. Hetki sitten laitoin vanhan modeemin toiseen pistokkeeseen ja se toimii entiseen tapaan. Ohjeissa lukee suomen puolella n. 30 sekuntia (tai vaihtoehtoisesti 5-45 min.), englanniksi n. 2 minuuttia ja ruotsiksi n. 30 sekuntia, muttei mitään vaihtoehtoisia aikoja. Jokainen kieli on yhtä mieltä siitä, että power-, downstream-, upstream- ja internetvalojen pitäisi palaa vilkkumisen jälkeen. Joka tapauksessa power palaa, mutta downstream/upstream vilkkuvat tauotta.
Onko siis tämäkin modeemi epäkuntoinen? Vikapalvelussa kerrottiin näiden laitteiden toimivan normaalisti todella hyvin. Alkaa usko kyllä loppumaan tähän malliin, toivottavasti se ei lopu lopulta myös Soneraan.
Meni pikkaisen OTn puolelle, mutta menköön.
No ei ihan. Uusi samanlainen modeemi (Netgear cg 3300d) ei löydä lainkaan verkkoa! Modeemi on nyt etsinyt yhteyttä kaksi tuntia, mutta mitään ei löydy. Hetki sitten laitoin vanhan modeemin toiseen pistokkeeseen ja se toimii entiseen tapaan. Ohjeissa lukee suomen puolella n. 30 sekuntia (tai vaihtoehtoisesti 5-45 min.), englanniksi n. 2 minuuttia ja ruotsiksi n. 30 sekuntia, muttei mitään vaihtoehtoisia aikoja. Jokainen kieli on yhtä mieltä siitä, että power-, downstream-, upstream- ja internetvalojen pitäisi palaa vilkkumisen jälkeen. Joka tapauksessa power palaa, mutta downstream/upstream vilkkuvat tauotta.
Onko siis tämäkin modeemi epäkuntoinen? Vikapalvelussa kerrottiin näiden laitteiden toimivan normaalisti todella hyvin. Alkaa usko kyllä loppumaan tähän malliin, toivottavasti se ei lopu lopulta myös Soneraan.
Meni pikkaisen OTn puolelle, mutta menköön.
ZZZ: Normaalisti kaapelilaajakaistaliittymään on määritetty toimimaan vain yksi modeemi kerrallaan. Ellei sinulle kerrottu että molemmat vanha ja uusi modeemi pääsevät verkkoon, ei uuden modeemin yhteys ala toimimaan ennen kuin vanhan kaapelimodeemin internet-yhteys katkeaa.
En pysty tarkistamaan tilannetta asiakas- tai liittymäkohtaisesti, mutta voin tehdä sen jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero).
En pysty tarkistamaan tilannetta asiakas- tai liittymäkohtaisesti, mutta voin tehdä sen jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero).
Terve taas.
Kyllästyin yhteyden toimimattomuuteen langattomasti läppärillä, joten päätin kokeilla johdollista yhteyttä. Arvatkaa miten kävi? Eipä toimi juuri senkään vertaa mitä langattomana. Nyt modeemi boottaa itseään vähän väliä, tänään klo 16 jälkeen modeemi on todistettavasti bootannut itsensä jo kolme kertaa (ja edelleen muut samat viat kuin langattomanakin). Toistaiseksi on vielä WLAN yhteys päällä, kokeilen illan mittaan vielä että mitä tapahtuu jos sen kytkee kokonaan pois. Jos ongelmat häviävät sillä tavalla, niin kytken Netgearin perään oman WLAN reitittimen jonka avulla jaan langattomasti yhteyden. Nyt oli vaan pakko tulla kertomaan väliaikatietoja, kun netti vielä on toiminnassa
Kyllästyin yhteyden toimimattomuuteen langattomasti läppärillä, joten päätin kokeilla johdollista yhteyttä. Arvatkaa miten kävi? Eipä toimi juuri senkään vertaa mitä langattomana. Nyt modeemi boottaa itseään vähän väliä, tänään klo 16 jälkeen modeemi on todistettavasti bootannut itsensä jo kolme kertaa (ja edelleen muut samat viat kuin langattomanakin). Toistaiseksi on vielä WLAN yhteys päällä, kokeilen illan mittaan vielä että mitä tapahtuu jos sen kytkee kokonaan pois. Jos ongelmat häviävät sillä tavalla, niin kytken Netgearin perään oman WLAN reitittimen jonka avulla jaan langattomasti yhteyden. Nyt oli vaan pakko tulla kertomaan väliaikatietoja, kun netti vielä on toiminnassa
Heps
Sammutin koko WLAN yhteyden ja olin modeemiin yhteydessä johdolla, noin puolentunnin surffailun jälkeen modeemi boottasi taas itsensä.
Logitiedoissa on jatkuvasti samoja ilmoituksia, laitan tähän alle listaa noista ilmoituksista:
- No Ranging Response received - T3 time-out
- Lost MDD Timeout
- SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync
Jos joku osaisi kertoa mitä nuo tarkoittavat, ja mitä asialle pitäis tehdä.
Sammutin koko WLAN yhteyden ja olin modeemiin yhteydessä johdolla, noin puolentunnin surffailun jälkeen modeemi boottasi taas itsensä.
Logitiedoissa on jatkuvasti samoja ilmoituksia, laitan tähän alle listaa noista ilmoituksista:
- No Ranging Response received - T3 time-out
- Lost MDD Timeout
- SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync
Jos joku osaisi kertoa mitä nuo tarkoittavat, ja mitä asialle pitäis tehdä.
sdmmc kirjoitti: Logitiedoissa on jatkuvasti samoja ilmoituksia, laitan tähän alle listaa noista ilmoituksista:
- No Ranging Response received - T3 time-out
- Lost MDD Timeout
- SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync
Jos joku osaisi kertoa mitä nuo tarkoittavat, ja mitä asialle pitäis tehdä.
Nuo viittaavat siihen, että kaapelimodeemilla on ongelmia ulkoverkon yhteyden kanssa. Lokin listaukset liittyvät ilmaisesti tilanteisiin, joissa modeemi on kadottanut yhteyden ja buuttaa itsensä. Jos yhteys lähti myöhemmin toimimaan hyvin ilman että teit mitään (esimerkiksi kaapelin irroitus & kiinnitys molemmistä päistä), on kyseessä todennäköisesti ollut verkon häiriöt.
Jos vastaavat ongelmat jatkuvat, voit tehdä kaapelilaajakaistaliittymästä kirjallisen vikailmoituksen Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomakkeen vimeisen sivun Lisätiedot-kenttään voit omin sanoin kertoa miten vika ilmenee (katkosten määrä ja kesto), miten yhteyttä on testattu ja onko millään omilla toimenpiteillä merkitystä yhteyden toimintaan.
Kerrompa taas kuulumiset modeemiin ja yhteyksiin liittyen.
Nyt sain viimein Soneralta asentajan kotia katsomaan mikä yhteyden pätkimisessä mahtaa olla vikana. Asentaja laittoi jonkun mittauslaitteen antennipistokkeeseen ja totesi heti, että vika on pistokkeessa!!! Taloyhtiö on n. 20-vuotta vanha ja sen aikaiset antennipistokkeet eivät enää tue nykyistä kaapelimodeemi liikennettä. Asentaja kertoi heti, että tallainen vika EI kuulu Soneran viankorjaukseen vaan Sonera laskuttaa pistokkeen vaihdosta ja uudesta pistokkeesta sen uhkasakon verran elikkäs 100 euroa. Asentaja kysyi, että mitäs tehdään, sanoin, että vaihda pois jos se kerran saa netin toimimaan. Pistoke on nyt vaidettu ja ainakin vielä yhteys toimii eikä ole pätkinyt!!! Katsotaan nyt sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Ilmoitan vielä myöhemmin mitenkä netti toimii......
Nyt sain viimein Soneralta asentajan kotia katsomaan mikä yhteyden pätkimisessä mahtaa olla vikana. Asentaja laittoi jonkun mittauslaitteen antennipistokkeeseen ja totesi heti, että vika on pistokkeessa!!! Taloyhtiö on n. 20-vuotta vanha ja sen aikaiset antennipistokkeet eivät enää tue nykyistä kaapelimodeemi liikennettä. Asentaja kertoi heti, että tallainen vika EI kuulu Soneran viankorjaukseen vaan Sonera laskuttaa pistokkeen vaihdosta ja uudesta pistokkeesta sen uhkasakon verran elikkäs 100 euroa. Asentaja kysyi, että mitäs tehdään, sanoin, että vaihda pois jos se kerran saa netin toimimaan. Pistoke on nyt vaidettu ja ainakin vielä yhteys toimii eikä ole pätkinyt!!! Katsotaan nyt sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Ilmoitan vielä myöhemmin mitenkä netti toimii......
No nyt voin jo kertoa, että taas netti pätkii! Sinänsä se ei ole yllätys, onhan se pätkinyt jo alusta asti kohta kaksi kuukautta. Tuon antennipistokkeen vaihto sai aikaan sen, että nähtävästi modeemi ei enää jumi niin herkästi kuin ennen vaihtoa tai ainakaan ei ole vielä juminut eikä sitä ole tarvinut sammutella ja käynnistellä uudelleen. Samoin nuo katkokset nettiyhteyden kanssa lyhenivät huomattavasti ja netti nousee takaisin verkkoon kohtuudella nopeasti vaan se ei minua paljonkaan lohduta kun se silti pätkii, sama vaikka se kestäisi vain sekunnin!! No nyt on sitten hyvä juoksuttaa asentajaa vaikka kerta päivässä kotona kun tietää, että enää se vika EI johdu omista laitteista eikä tarvitse pelätä sitä 100 euron uhkasakkoa. Tuleepahan asentajat tutuksi kun päivittäin niille soittelee muutaman kerran.
Moi taas
Pätkiminen alkoi nakertaa hermoja siihen tahtiin että oli pakko turvautua järeimpään vaihtoehtoon. Laitoin modeemin siltaavaan tilaan ja kytkin erillisen reitittimen modeemin jatkoksi, niin johan alkoi toimia. Nyt toiminut jo miltei viikon katkeilematta.
Tuntuu vaan jotenkin nii turhauttavalta että tuossa pöydällä on nyt tuo netgearin iso modeemi ja sen vieressä pieni ja siro reititin, vaikka tuon netgearin olisi pitänyt pystyä samaan kuin tuo oma reititin. Onneksi reitittimet eivät ole nykyään kovinkaan kalliita, mutta periaatetasolla harmitta suurestikin, että yhteydet ei toimi palveluntarjoajan laitteilla edes kohtuullisesti.
MODEEMI SILTAAVAAN TILAAN JA MODEEMIN JATKOKSI OMA REITITIN NIIN ALKAA TOIMIMAAN.
Itselläni reitittimenä netwjork 54mbps halpis reititin (n. 20e)
Pätkiminen alkoi nakertaa hermoja siihen tahtiin että oli pakko turvautua järeimpään vaihtoehtoon. Laitoin modeemin siltaavaan tilaan ja kytkin erillisen reitittimen modeemin jatkoksi, niin johan alkoi toimia. Nyt toiminut jo miltei viikon katkeilematta.
Tuntuu vaan jotenkin nii turhauttavalta että tuossa pöydällä on nyt tuo netgearin iso modeemi ja sen vieressä pieni ja siro reititin, vaikka tuon netgearin olisi pitänyt pystyä samaan kuin tuo oma reititin. Onneksi reitittimet eivät ole nykyään kovinkaan kalliita, mutta periaatetasolla harmitta suurestikin, että yhteydet ei toimi palveluntarjoajan laitteilla edes kohtuullisesti.
MODEEMI SILTAAVAAN TILAAN JA MODEEMIN JATKOKSI OMA REITITIN NIIN ALKAA TOIMIMAAN.
Itselläni reitittimenä netwjork 54mbps halpis reititin (n. 20e)
sdmmc kirjoitti: MODEEMI SILTAAVAAN TILAAN JA MODEEMIN JATKOKSI OMA REITITIN NIIN ALKAA TOIMIMAAN.
Mitenkäs, jos reitittimen hankkii niin pystyykö modeemiin kuitenkin liittämään ethernetin kautta esim PS3:n jos se modeemi on siltaavassa tilassa?
Ja käyttäisi sitten reititintä vain langattomaan yhteyteen.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.