Skip to main content

NETGEAR_GUEST wlan

  • December 11, 2014
  • 15 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Miten saan NETGEAR_GUEST wlan pois päältä?

Miten voi olla mahdollista etta Soneralla on Netgear modeemissa 100/5 vakiona ilmainen nettiyhteys kaikille naapuristoon kytketty päälle? Vai olenko ymmärtänyt väärin? Lähes mahdotonta saada kytkettyä pois!!!

15 kommenttia

  • July 19, 2010
eustasi: Löydät ohjeen Netgear CG3300D -laitteen vierailijaverkkotoiminnon poistamiseen täältä.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

  • September 13, 2010
Minulla ei näy Guest WiFi Settings otsikkoa vaikka kirjaudun ohjeen mukaisesti. Firmware versio on V1.00.19_1DANDS. Haluaisin nyt kuitenkin tuon suojaamattoman NETGEAR_GUEST verkon pois käytöstä.

Olen sen sijaan määritellyt salatun verkon, jossa käytän WPA-PSK/WPA2-PSK -salausta. Kun yritän päästä tähän verkkoon niin määrittelemäni salausavaimen sijasta verkko haluaa jonkin 'käyttäjän salasanan' ('device ownership password'). Mistähän tässä on kysymys??

Modeemille piti tehdä teknisen tuen toimesta päivitys jotta se ylipäätään saatiin verkkoon.

  • September 15, 2010
Käytössämme ei ole Netgear CG3300D - kaapelimodeemille muita ohjeita kuin Ohjeet ja vinkit - sivuilla olevat.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

  • September 16, 2010
No tuo ohje ei paljon nyt auta. Pitäisikö tästä tehdä vikailmoitus tai lähettää laite takuuhuoltoon?? Laite on toimitettu 18.8.2010. Ei tunnu kovin järkevältä, että tätä suojaamatonta verkkoa ei saa pois päältä. Siinähän menettää Sonera asiakkaita kun koko naapurusto voi käyttää tätä meidän liittymää.

  • September 16, 2010
Terve

http://www5.sonera.fi/ohjeet/Netgear_CG3300D

Seuraa ohjeita Kirjaudu modeemin käyttöliittymään osoitteessa 192.168.0.1.

Syötä käyttäjänimeksi MSO ja salasanaksi changeme.

jos kirjaudut toisella tunnuksella et näe kaikkia tietoja, jos ei tuo auta niin ????

  • September 16, 2010
Juuri näin kirjaudun ja en löydä tuota Wireless Guest Network valintaa. Tämä voi johtua Soneran modeemilleni tekemästä firmware-päivityksestä. Kokeilin juuri resetoida laitteen tehdasasetuksille ja nyt näyttää Wireless Guest Network olevan 'disabled' tilassaa. Jippii! Edelleenkään en pääse tätä tilaa muuttamaan, mutta en sitä NETGEAR_GUEST verkkoa päälle haluakkaan.

  • April 10, 2011
mistäs löysit päivityksen modeemille? laitatko vaikka linkkiä niin voisi itsekkin haeskella uudemman softan toiselle purkille niin saisi mahdollisesti WDS ominaisuuden toimimaan...

  • April 13, 2011
peurasaari kirjoitti:
mistäs löysit päivityksen modeemille? laitatko vaikka linkkiä niin voisi itsekkin haeskella uudemman softan toiselle purkille niin saisi mahdollisesti WDS ominaisuuden toimimaan...


Kaapelimodeemin firmware-päivitys ajetaan verkon kautta operaattorin toimesta.

WDS:n suhteen en osaa auttaa. Ehkä joku Netgear CG3300D -käyttäjä olisi tässä suhteessa viisaampi ja neuvoisi sinua.

  • September 5, 2011
Tapio kirjoitti:

Kaapelimodeemin firmware-päivitys ajetaan verkon kautta operaattorin toimesta.

WDS:n suhteen en osaa auttaa. Ehkä joku Netgear CG3300D -käyttäjä olisi tässä suhteessa viisaampi ja neuvoisi sinua.


Onko teille Soneralla tullut lisätietoja tämän suhteen? Itse törmäsin tähän ongelmaan nyt, kun tarvitsin WLANia. Eli minullakin on modeemissa automaattisesti päällä NETWORK_GUEST-verkko, mutta sitä ei saa pois päältä vaikka kirjautuu MSO/changeme tunnuksilla modeemin hallintaan. Firmware on modeemissani 1.0.17.

  • September 5, 2011
Anonymous_ kirjoitti:
[quote="Tapio":3tjtf8oc]
Kaapelimodeemin firmware-päivitys ajetaan verkon kautta operaattorin toimesta.

WDS:n suhteen en osaa auttaa. Ehkä joku Netgear CG3300D -käyttäjä olisi tässä suhteessa viisaampi ja neuvoisi sinua.


Onko teille Soneralla tullut lisätietoja tämän suhteen? Itse törmäsin tähän ongelmaan nyt, kun tarvitsin WLANia. Eli minullakin on modeemissa automaattisesti päällä NETWORK_GUEST-verkko, mutta sitä ei saa pois päältä vaikka kirjautuu MSO/changeme tunnuksilla modeemin hallintaan. Firmware on modeemissani 1.0.17.[/quote:3tjtf8oc]

Laitan tästä kyselyä eteenpäin ja palaan asiaan kun saan vastauksen.

  • September 14, 2011
Veikko kirjoitti:
[quote="Anonymous_":d9tmddch][quote="Tapio":d9tmddch]
Kaapelimodeemin firmware-päivitys ajetaan verkon kautta operaattorin toimesta.

WDS:n suhteen en osaa auttaa. Ehkä joku Netgear CG3300D -käyttäjä olisi tässä suhteessa viisaampi ja neuvoisi sinua.


Onko teille Soneralla tullut lisätietoja tämän suhteen? Itse törmäsin tähän ongelmaan nyt, kun tarvitsin WLANia. Eli minullakin on modeemissa automaattisesti päällä NETWORK_GUEST-verkko, mutta sitä ei saa pois päältä vaikka kirjautuu MSO/changeme tunnuksilla modeemin hallintaan. Firmware on modeemissani 1.0.17.[/quote:d9tmddch]

Laitan tästä kyselyä eteenpäin ja palaan asiaan kun saan vastauksen.[/quote:d9tmddch]

Jokohan tähän asiaan olisi tullut lisäselvyys? Olisi ihan mukava saada tarvitsemani WLAN käyttöön, mutta asun kerrostalossa ja ei millään viitsisi pitää avonaista verkkoa päällä.

  • September 15, 2011
Pistin uuden kyselyn menemään aiheesta, koska mitään tietoa ei ole tullut edellisen jälkeen.

  • September 16, 2011
Anonymous_: Asia etenee. Voitko lisätä asiakasnumeron palstan tietoihisi, se auttaisi ongelman selvittelyssä.

  • September 16, 2011
Veikko kirjoitti:
Anonymous_: Asia etenee. Voitko lisätä asiakasnumeron palstan tietoihisi, se auttaisi ongelman selvittelyssä.


Työnantajani maksaa nettiyhteyden, joten minulla ei ole tiedossa asiakasnumeroa. Voinko lähettää johonkin sähköpostiin käyttöpaikkani osoitteen?

  • September 16, 2011
Anonymous_ kirjoitti:
[quote="Veikko":1e14ljlx]Anonymous_: Asia etenee. Voitko lisätä asiakasnumeron palstan tietoihisi, se auttaisi ongelman selvittelyssä.


Työnantajani maksaa nettiyhteyden, joten minulla ei ole tiedossa asiakasnumeroa. Voinko lähettää johonkin sähköpostiin käyttöpaikkani osoitteen?[/quote:1e14ljlx]

Kyselin tämän perään ja asia hoituu myös siten, että jätät vikailmoituksen palvelupyynnöllä ja laitat lisätiedoksi modeemin Mac-osoitteen + pyynnön ajaa modeemille päivitys. Oliko sinulla liittymäsi käyttäjätunnus (ja salasana) käytettävissä?

Vika luultavasti liittyy modeemin vanhaan firmwareen, joka on päivitettävissä verkon yli. Päivityksiä on ilmeisesti ajettu aiemmin, mutta tämä modeemi on näköjään linjoilla vielä vanhalla firmiksellä.