Skip to main content

netgear n300 ADSL-led vihreänä ja internet-led punaisena

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Moi

Ostin langattoman netgear n300 ADSL 2+ modeemin, jota käytän langallisena pöytäkoneessa. Kone ei kuitenkaan mene nettiin ja laite näyttää seuraavaa... ADSL-led vihreänä ja internet-led punaisena. Vanhalla laitteella pääsee ilman mitään asetuksia suoraan nettiin, joten yhteys sinänsä kyllä toimii.

Eli mitä asetuksia pitää laitteeseen määrittää, jotta se menisi nettiin.

Sijainti Turku puutarhakatu
Aurian (nyk. Sonera) 2M liittymä
Laite netgear n300
Koneen käyttis Windows Vista

Kiitokset neuvoista!

t.Max

4 kommenttia

  • August 21, 2012
Hei Maxwlsmart,

Tarkista modeemin VPI/VCI arvot. Soneran verkossa VPI=0 ja VCI=33.

  • August 21, 2012
maxwlsmart kirjoitti:
Moi

Ostin langattoman netgear n300 ADSL 2+ modeemin, jota käytän langallisena pöytäkoneessa. Kone ei kuitenkaan mene nettiin ja laite näyttää seuraavaa... ADSL-led vihreänä ja internet-led punaisena. Vanhalla laitteella pääsee ilman mitään asetuksia suoraan nettiin, joten yhteys sinänsä kyllä toimii.

Eli mitä asetuksia pitää laitteeseen määrittää, jotta se menisi nettiin.

Sijainti Turku puutarhakatu
Aurian (nyk. Sonera) 2M liittymä
Laite netgear n300
Koneen käyttis Windows Vista

Kiitokset neuvoista!

t.Max

Moi

Muutin asetukset, mutta tilanne pysyy samana (ADSL-led vihreänä ja internet-led punaisena):
Multiplexing Method VC-BASED
VPI 0
VCI 33
DSL Mode auto

Onko mahdollisesti lisäehdotuksia?

Kiitokset taas etukäteen.

t.Max

  • August 21, 2012
Hei Maxwlsmart,

Lisää asiakasnumerosi asiakastietoihisi.
Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero:

Onko tilanne siis sama jos palautat laitteen tehdasasetuksille? ADSL valo palaa vihreänä ja internet valo punaisena? Onko modeemi oletuksena siltaavana vai reitittävänä?

Voisit kokeilla vaihtaa Multiplexing method LLC.

  • August 24, 2012
Moi,

Tiedoksi että Multiplexing method LLC ratkaisi ongelman, kiitokset!

Asiaksnumeroa en valitettavasti tiedä, koska toimin eläkeläisen "atk-tukena" selvittäessäni hänen ongelmaansa.

t.Max