Skip to main content
Avasin liittymän tällä viikolla ja ongelmia on ollut jo jonoksi asti. Kaikki muut on nyt selvitetty, paitsi tämä nykyinen. Liittymäni on 10/2 extra ja modeemi TW-EA510.

Netti katkoo itseään noin 2-10 minuutin välein (ADSL valo sammuu, sen jälkeen vilkkuu hetken ja toimii jälleen) ja sen jälkee yhdistää itsensä takaisin minuutin kuluessa. On kokeiltu kahdella modeemilla ja asetukset täsmäävät Soneran sivulla annettuihin. Aiemmin oli ongelma puhelinpistokkeen kanssa, sieltä oli irronnut johto, jonka syystä netti ei toiminut. Samalla sähkömies sanoi, että kerrostalon puhelinjohdot ovat huonossa kunnossa, joten voiko pätkiminen johtua näistä talon huonoista linjoista?

Koska liittymä on avattu tällä viikolla, niin eikö minulla ole 14 päivän kuluttajasuoja, jonka aikana voin sanoa liittymän irti?
Lohos kirjoitti:
Aiemmin oli ongelma puhelinpistokkeen kanssa, sieltä oli irronnut johto, jonka syystä netti ei toiminut. Samalla sähkömies sanoi, että kerrostalon puhelinjohdot ovat huonossa kunnossa, joten voiko pätkiminen johtua näistä talon huonoista linjoista?


Huono kaapeli modeemin ja talon ADSL-keskittimen välillä voi aiheuttaa yhteyden "pumppaamista". Esimerkiksi modeemin ja puhelinpistokkeen välissä käytetty jatkojohto voi aiheuttaa kirjoittamasi kaltaista ongelmaa. Vika voisi jäädä talon puhelinkaapelointiin, jos se on erityisen huonossa kunnossa tai kaapeloinnissa välillä ADSL-modeemi <> ADSL-keskitin on huono liitos.

Lohos kirjoitti:
Koska liittymä on avattu tällä viikolla, niin eikö minulla ole 14 päivän kuluttajasuoja, jonka aikana voin sanoa liittymän irti?


Peruutus on mahdollista 14 vuorokauden sisällä tilauksesta.

Vastaa