Skip to main content

Netin pätkiminen jo häiritsevää

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei,

Pitkään jaksoin kavereilleni puolustella soneran nettiä ja sen varma toimisuutta kunnes nyttemmin pätkiminen on minullakin alkanut. Missähän mättää? Yhteys vain katoaa kaikista verkkoon kytketyistä laitteista, mukaan lukien digiboksista joka tuli Sonera viihde paketin mukana. ADSL-boksin buuttaus auttaa mutta ei tuota viitsisi montaa kertaa päivässä kuitenkaan tehdä.

Pikaista vastausta toivoen:
-Ville Laaksonen

5 kommenttia

  • September 9, 2013
Hei Viped2

Vilkaisin yhteyttäsi ja se on tosiaan pätkinyt satunnaisesti viime päivinä. Onko yhteyden nopeuden osalta ongelmaa silloin kun yhteys on päällä? Päivitimme modeemisi firmwaren joten kokeile yhteyden toimintaa nyt vielä uudestaan ja ilmoittele mikäli ongelma jatkuu. Katsotaan sitten asiaa vielä uudestaan tarvittaessa!

  • September 17, 2013
Hei taas,

Eipä tuosta nyt suuremmin apua ollut. Korkeintaan pätkiminen hieman vähentynyt, mutta kyllä tuota vielä vähintään joka toinen päivä tapahtuu. Voisikohan vika olla jossain muualla kun boksin firmwaressa?

Edit. Tuohon nopeuteen vielä, lataus on yleensä siinä 15Mbps:n luokkaa ja lähetys noin 1.5Mbps-1.6Mbps.

  • September 17, 2013
Hei Viped2,

Mikäli yhteys edelleen pätkii, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • September 17, 2013
Olin ottamassakin jo kunnes tuli kohta jossa ilmoitettiin että asentajan käynti maksaa 100€ jos vika on minun laitteissani. Onko siis niin että jos asentaja tulee käymään ja kun ei vikaa löydä muualta hän voi päätellä automaattisesti että sama vika on KAHDESSA tietokoneessa JA digiboksissa JA KAHDESSA android laitteessa? Veikkaanpa että kun asiakaspalvelu on tätä laatua tulee ajankohtaiseksi sopimuksen tekeminen jonkun toisen yhtiön kanssa. Sen verran tätä netin pätkimistä tuntuu Soneran verkon sisällä olevan että voisi kuvitella asialle jo tehtävän jotain, eikä pelotella asiakkaita sadan euron ylimääräsillä kuluilla, joiden ei missään nimessä kuuluisi kuulua asiakkaalle.

  • September 17, 2013
Hei Viped2,

Turhan asentajankäynnin maksusta ei tarvitse olla huolissaan jos olet testannut laitteesi ja kytkennät.

Jos vikaa ei löydy, niin silloin ei turhasta asentajankäynnistä laskua tule.

Jos vika voidaan johtuvan kytkennöistä, esim. puhelinkaapelin jatkojohto viallinen tai puhelinkaapeli on rikki, niin siitä voi maksua tulla mikäli asentaja käy tämän toteamassa.

Vikailmoitus käsitellään kuitenkin asiantuntijoidemme toimesta ennen kuin työ asentajalle lähetetään. Joten jos olet laitteesi mielestäsi riittävän huolella tarkistanut, niin tuosta asentajakäynnistä ei tarvitse olla huolissaan.