Hei,
poikamme hankki uuden kannettavan tietokoneen viime torstaina (msi ge60). League of Legendsin pelaaminen onnistui silloin ostopäivänä mainiosti, mutta jo perjantaina ohjelma "lagitti" tosi paljon. Nopeustestillä netin viiveeksi saimme jotakin kolmensadan ja tuhannen väliltä vaihtelevasti. Normitilanteessa testi näyttää viiveeksi n. 30 ms.
Muilla laitteilla (WLAN-yhteydessä mm. kaksi iPadia, Playstation ja Xbox360) netissämme ei viivettä havaitse, paitsi silloin kun tässä uudessa koneessa on LoL käynnistetty. Jotenkin voisi kuvitella, että vika johtuu uudesta koneesta, mutta kun se toimi yhden päivän moitteettomasti, tuntuu sekin selitys huonolta.
Uusi tietokone teki automaattiset päivitykset torstai-iltana ja samalla siihen asentui myös mukana tullut Norton-virusohjelma. Mitään muuta muutosta ei ole tapahtunut.
Voiko olla niin, että mitä nopeammalla/paremmalla koneella netissä on, niin sitä laadukaampi nettiyhteys tarvitaan? Eli aiemmin hitailla ja vanhoilla koneilla on nykyisessä netissä pärjännyt, mutta nyt ei enää? Vai pitäisikö jokin/jotkin laitteista olla kiinteästi kaapelilla kiinni modeemissa? Nyt ovat kaikki kotiverkossa langattomasti.
Sivu 1 / 1
Hei teroj
Suosittelen että testaatte yhteyttä / pelaamista verkkokaapelin ylitse. Monesti langattomassa verkossa voi esiintyä häiriöitä jotka vaikuttavat suoraan viiveeseen. Vilkaisin kuitenkin liittymäänne ja se toimii kyllä normaalisti verkon ja modeemin välillä.
Suosittelen että testaatte yhteyttä / pelaamista verkkokaapelin ylitse. Monesti langattomassa verkossa voi esiintyä häiriöitä jotka vaikuttavat suoraan viiveeseen. Vilkaisin kuitenkin liittymäänne ja se toimii kyllä normaalisti verkon ja modeemin välillä.
Moi vielä,
Jep, kaapelilla LoL toimii ja viive on vain kolmenkympin paikkeilla. Voiko olla niin, että juuri tuo uusi ja tehokkaampi kone itsessään aiheuttaa ilman kaapelia pelattaessa sen viiveen? Vanhalla ja huonommalla koneella peli kyllä pätki ja paljon, mutta nopeustestin viive oli vain tuota samaa luokkaa (n. 30 ms).
Jep, kaapelilla LoL toimii ja viive on vain kolmenkympin paikkeilla. Voiko olla niin, että juuri tuo uusi ja tehokkaampi kone itsessään aiheuttaa ilman kaapelia pelattaessa sen viiveen? Vanhalla ja huonommalla koneella peli kyllä pätki ja paljon, mutta nopeustestin viive oli vain tuota samaa luokkaa (n. 30 ms).
Hei teroj
Mahdollisesti viivettä ei vain ole huomannut vanhan koneen tehojen vuoksi (peli pätkinyt ja "lagannut" muutenkin). Langattomassa yhteydessä on aina mahdollista säätää wlan-verkkoasetuksia modeemista jolloin yhteydestä tulee vakaampi. Voisitte kokeilla vaikka vaihtaa wlan-kanavaa joksikin muuksi tai tiputtaa suojaustasoa hieman pienemmäksi.
En siis usko että uusi kone aiheuttaisi viivettä pelissä koska kaapelin kautta se toimii normaalisti.
Mahdollisesti viivettä ei vain ole huomannut vanhan koneen tehojen vuoksi (peli pätkinyt ja "lagannut" muutenkin). Langattomassa yhteydessä on aina mahdollista säätää wlan-verkkoasetuksia modeemista jolloin yhteydestä tulee vakaampi. Voisitte kokeilla vaikka vaihtaa wlan-kanavaa joksikin muuksi tai tiputtaa suojaustasoa hieman pienemmäksi.
En siis usko että uusi kone aiheuttaisi viivettä pelissä koska kaapelin kautta se toimii normaalisti.
Moi taas,
Tänään viive kasvoi tuhannen pintoihin myös kaapelia käyttämällä, eli ei ollut siis apua siitäkään. Töissä kavereille asiasta puhuin ja sain vinkin poistaa koneen mukana tulleen Norton virustorjuntaohjelmiston.
Nortonin poiston ja Avastin asennuksen jälkeen LoL toimii moitteetta sekä kaapelilla, että WLAN-yhteydellä! Ping noin 26-30 kaapelilla ja 31-36 langattomassa verkossa.
Toivottavasti on asia nyt loppuunkäsitelty...
Tänään viive kasvoi tuhannen pintoihin myös kaapelia käyttämällä, eli ei ollut siis apua siitäkään. Töissä kavereille asiasta puhuin ja sain vinkin poistaa koneen mukana tulleen Norton virustorjuntaohjelmiston.
Nortonin poiston ja Avastin asennuksen jälkeen LoL toimii moitteetta sekä kaapelilla, että WLAN-yhteydellä! Ping noin 26-30 kaapelilla ja 31-36 langattomassa verkossa.
Toivottavasti on asia nyt loppuunkäsitelty...
Hei teroj
Hienoa kuulla että löysitte ratkaisun ongelmaanne ja kiitos tiedosta! Toivotaan tosiaan että vika on nyt pysyvästi poistunut.
Hienoa kuulla että löysitte ratkaisun ongelmaanne ja kiitos tiedosta! Toivotaan tosiaan että vika on nyt pysyvästi poistunut.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.