Skip to main content
Netposti ei enää lähetä e-laskua, niinkuin tähän asti on tapahtunut.

Minkä ihmeen takia Sonera lähetti ilmoituksen paperilaskuun muuttumisesta ja siitä perittävästä 2,90 euron maksusta vasta kun paperilasku tuli jo?

Sain 29.8.2014 perjantaina Soneralta kirjeen (päivätty 28.8.) ettei Netposti lähetä enää ilmaisia e-laskuja, kun ensimmäinen paperinen lasku tuli jo 1.9. maanantaina.

Tein muutoksen e-laskuun verkkopankissani heti kirjeen luettuani, mutta sehän ei tietenkään ehtinyt enää, kun Sonera oli jo ehtinyt lähettää paperilaskun.

Sonera lähetti siis ilmoituksen Netpostin loppumisesta ja laskun samaan aikaan.
Onko tarkoitus rahastaa asiakkailta 2,90 euroa noin vaan?

En tietenkään halua paperilaskuja niinkuin en tähänkään asti ole halunnut.
Niin siis outoa oli se, että ilmoitus ilmaisen Netposti e-laskun loppumisesta tuli perjantaina kirjeenä ja jo maanantaina oli uusi paperilasku, 2.90 euroa lisämaksulla varustettuna kotona. Sama lasku oli tullut kuitenkin jo vuosia Netpostina pankkiini. Nyt se yhtäkkiä muuttui maksulliseksi paperilaskuksi, vaikken sitä halunnut.

Siis aika pieni aika annettu asiakkaalle vastata muutoksiin.

Toinen kysymys, kun kerran aletaan kysymään, niin kysytään muutakin:

- Voiko muuttaa 2 vuoden määräaikaista 100-megaista liittymänopeutta 2 vuoden 50-megaiseen nopeuteen, joka on 5 euroa halvempi? Modeemihan pysyy samana.
Hei Leppis,
Netposti e-laskun päättymisesti tuli Netposti-palvelun kautta PDF-tiedote jo aiemmin, onko mahdollista että tämä ilmoitus on jäänyt huomaamatta? Sinun kannattaa käydä muuttamassa laskutustapa sähköiseen pikaisesti Omien Sivujen kautta, niin paperilaskuja ei tule enää jatkossa.

Määräaikaisen sopimuksen muuttaminen on mahdollista 14vrk tilausvahvistuksen vastaanottamisesta, sen jälkeen muutosta ei enää pääse tekemään.
1. Jos tuo Netpostin ilmoitus riittää, niin miksi sitten Sonera lähettää ilmoituskirjettä ollenkaan?

Olisihan Sonera voinut lähettää ilmoituskirjeen vähän aiemmin. Taikka ilmoitus olisi voitu lähettää sähköpostiin, tai Omat Sivut -osioon. Saan Soneralta mainoksiakin sähköpostiini, miksei siis tätä tärkeää viestiä olisi voinut lähettää?



2. Sonera ei ole lähettänyt vielä tilausvahvistusta 100-megaiseen liittymään siirtymisestä. Otin sen käyttöön 1. syyskuuta.

Tilausvahvistusta ei ole tullut kirjeenä, sähköpostina, Omat Sivut -viestikeskukseen, eikä se tullut modeemipakkauksen mukana.

Minulle ei tullut aluksi mieleenkään vaihtaa 50-megaiseen nopeuteen, mutta täytyy jostain nipistää tuo paperilaskun hinta. Pärjään kyllä 50-megaisella nopeudellakin.

Vastaa