Skip to main content

Netti ei ole toiminut lähes viikkoon

  • December 11, 2014
  • 13 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Eli meidän nettiyhteys ei ole toiminu lähes viikkoon. Pari kertaa sain yhteyden, sitten se taas katkesi.
Meillä on vvo:n kautta Sonera Laajakaista Valokuitu 10M/10M.
Modeemi on zyxel.
Olen kokeillut sammuttaa ja uudelleenkäynnistää modeemin ja tietokoneen. Kokeilin myös reset-nappia. Ei vaikutusta, ei toimi.
Modeemissa palaa valot power, ethernet1 ja wlan/wps. Välillä vilkkuu dsl. Internet-valo ei pala.
Kokeilin tietokoneen vianmääritystä. Antoi tekstiksi
"There may be a problem with your Domain Name Server (DNS). The Server may be down."
Miten netin saisi taas toimimaan?

13 kommenttia

  • June 4, 2013
Hei Miritsu

Tutkin liittymääsi ja ongelmana näyttäisi olevan yhteyden pätkiminen. Modeemi käy välillä linjalla, mutta tippuu heti. Kuinka pitkä puhelinjohto sinulla käytössä modeemilta puhelinpistokkeelle? Löytyykö huoneistosta useampia puhelinpistokkeita?

  • June 4, 2013
Kiitos vastauksestasi.
Huoneistossamme on vain yksi puhelinpistoke ja nettijohto on myöskin sama, joka meillä on ollut käytössä viimeiset 1,5 vuotta. Sen pituus on noin 2m.

  • June 4, 2013
Hei Miritsu

Siinä tapauksessa omat keinosi alkavat olla aika vähissä. Asiasta pitää tehdä vikailmoitus. Ota siis yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä asiasta vikailmoitus. Jotain häikkää liittymässä on. Vikailmoituksella asia saadaan tutkittua vaikka rasialta asti!

  • June 5, 2013
Tein juuri vikailmoituksen. Toivottavasti netti alkaisi taas toimia.

  • June 5, 2013
Hei Miritsu

Hyvä että sait vikailmoituksen tehtyä. Vikailmoitus näkyykin jo järjestelmässä. Pätkivissä vioissa viankorjausaika on 2-5 arkipäivää. Jäädään rauhassa odottelemaan. Eiköhän vika saada korjattua!

  • June 10, 2013
Hei,
Väliaikatietona kysyn, että onhan korjaus vielä käynnissä? Netti ei toimi edelleenkään. Jossain vaiheessa minulle tuli pari viestiä mm. modeemin resetoimisesta, mutta nyt ei ole kuulunut mitään eikä toimi valitettavasti vieläkään.

  • June 10, 2013
Hei Miritsu,

Vikailmoituksen käsittely on vielä kesken ja ongelmaa selvitellään. Olithan tehnyt jo tuon pyydetyn modeemin resetoinnin? Eli painanut modeemin reset nappulaa pohjassa noin 20 sekunnin ajan?

  • June 10, 2013
Hei,
Kiitos tiedosta. Olen toki tehnyt pyydetyt asiat, kuten resetoinnin.
Yst.terv. miritsu

  • June 11, 2013
Hei Miritsu,

Vikailmoitus oli nyt käsitelty valmiiksi. Vika oli ilmeisesti jäänyt modeemiin ja sinulle on nyt lähetetty uusi modeemi tilalle.

Kun saat uuden modeemin, niin yhteyden pitäisi jälleen toimia.

  • June 17, 2013
Hei,

Sain tänään uuden modeemin ja laitoin vanhan tulemaan teille takaisin.
Kytkin äsken uuden modeemin ja siinä internet-valo palaa vihreänä, kuten pitääkin. Dsl-valo palaa kuitenkin oranssina, mitä se tarkoittaa?

Miritsu

  • June 17, 2013
Hei Miritsu

DSL-valo palaa oranssina, koska laite käyttää VDSL2-tekniikkaa. Tämä on ihan normaalia.

Yhteys ilmeisesti toimii nyt?

  • June 18, 2013
Hei,

Kiitos vastauksestasi. Yhteys toimii nyt.
Toinen kysymys vielä: hyvittääkö Sonera laskutuksesta mitään, kun yhteys ei toiminut kahteen viikkoon?

Ystävällisin terveisin,
Miritsu

  • June 18, 2013
Hei Miritsu

Hyvitykset katsotaan tapauskohtaisesti. Hyvitysasiat voit selvittää meidän Asiakaspalvelun kautta.