torstaista asti on nettini ollut poikki. kun avaan netti-ikkunan niin tulee ilmoitus dsl-virheestä ja että reititin ei toimi. olen bootannut omat laitteeni ja resetoinut modeemin ja kokeillut yhteyttä langattomasti ja piuhalla. dsl-valo vilkkuu modeemissa. voipiko tälle tehdä jotain?
Sivu 1 / 1
Oletko kokeillut jollain muulla ADSL-modeemilla?
Esim. jos saisit joltain tutultasi/kaverilta lainaan modeemin.
Kannattaa myös kokeilla palauttaa modeemi tehdasasetuksille ohjekirjan mukaisesti.
Esim. jos saisit joltain tutultasi/kaverilta lainaan modeemin.
Kannattaa myös kokeilla palauttaa modeemi tehdasasetuksille ohjekirjan mukaisesti.
Toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla testaaminen on oleellista vian rajaamisen kannalta. Ellei yhteys toimi toisellakaan ADSL-modeemilla ja -kaapelilla, soitto Vikapalveluun 0206 90101 tai vikailmoitus Omien sivujen lomakkeen kautta, jos on toinen internet-yhteys käytettävissä. Tämän jälkeen vian selvitys jatkuu Soneran puolelta.
Vikapalveluun voi tietenkin soittaa ilman toisella modeemilla testaamista, mutta jos ADSL-liittymän verkkoalueella ei ole tiedossa olevaa verkkovikaa tai yksittäisen liittymän mahdollista verkkovikaa ei pystytä rajamaan puhelun aikana, vaatii vian selvittäminen käytännössä testamista toisella päätelaitteella eli ADSL-modeemilla.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vikapalveluun voi tietenkin soittaa ilman toisella modeemilla testaamista, mutta jos ADSL-liittymän verkkoalueella ei ole tiedossa olevaa verkkovikaa tai yksittäisen liittymän mahdollista verkkovikaa ei pystytä rajamaan puhelun aikana, vaatii vian selvittäminen käytännössä testamista toisella päätelaitteella eli ADSL-modeemilla.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.