Netti ei toimi

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 1 katselukerta

Alkuperäinen modeemi (Wippies, perusmusta?) lakkasi toimimasta (26.-27.12.2010 paikkeilla) samaan aikaan muitten pihan asukkaitten modeemien kanssa. Jotkut saivat toimimaan resetoimalla modeemin, joillekkin tuli huoltomies. Itsellä ei auttanut resetointi, huoltomiehen käynnistä en suostu maksamaan koska minulla meni saldoraja umpeen taistellessani teidän typerän asiakaspalvelun automaatin kanssa. Onneksi sain kaverilta modeemin lainaan kunnes olette joko korjanneet ongelman tai olen vaihtanut palveluntarjoajaa. Todennäköisesti irtisanon koko nettisopimuksen puhelinliittymää myöten jos ei ongelmaan tule ratkaisua joka miellyttää minua. Raha ei muutenkaan kasva puissa ja teidän satasen hinnat asentajan käynnistä on silkkaa huijausta. Helpsoniin vai mikä nyt lieneekään en suostu soittamaan kun sekin maksaa tuhottomasti. Asiasta tulee myös valitus kuluttajaliittoon jos ei ala ongelmat ratkeamaan. Myöskään en pysty peruuttamaan asentajan käyntiä johtuen teidän maksullisesta asiakaspalvelusta, saldo kun meni umpeen. Lisätietona: Asun VVO:n vuokra-asunnossa ja minulle on aivan sama kumman vika se on että netti ei toimi. Se on teidän vastuullanne hoitaa asiat kuntoon koska teille minä siitä netistä maksan. Voin sanoa että täällä on koko piha täysin tyytymättömiä teidän tyyliinne hoitaa asiat. Teidän asiakaspalvelun automaatti on täysin hyödytön eikä teidän sivulta saa suoraa yhteyttä teihin ilman että joutuu hyväksymään kaiken maailman maksut.

4 kommenttia

Jos laajakaistaliittymäsi ei edelleenkään toimi ja olet tarkistanut, ettei päätelaitteesi ole vikaantunut, kannattaa asiasta tehdä vikailmoitus asian tutkimiseksi joko numeroon 0206 90101 tai palvelupyyntölomakkeen kautta, jos vikailmoitusta ei ole jo tehty. Tarvittaessa voit perua vikailmoituksen myös palvelupyynnön kautta, lomakkeelle voi kirjoittaa vapaamuotoisesti Lisätiedot-kenttään.

Vikapalveluun soittaessa ja palvelupyyntölomakkeella kerrottava 99,81 euroa tarkoittaa maksua, joka voidaan veloittaa turhasta asentajakäynnistä. Liittymässä olevan vian korjauksesta ei veloiteta maksua.
vihdoinkin alkaa tulemaan hommaan järkeä. peruin asentajan käynnin koska netti toimii toisella modeemilla. haluaisin kuitenkin tietää missä vika kun oma ei yhtäkkiä toimikkaan ja rikki se ei ole. myöskään kukaan ei ole päässyt näpertelemään sen asetuksia yms. harmittaa kun ei pysty käyttämään nettiä koko nopeudella tämän takia.
Onko sinullakin käytössä siis sellainen BeWanin/elisan/saunalahden kotiboksi? Itsellä myös lakkasi saman uudistuksen myötä toimimasta (tein tredinkin: viewtopic.php?f=53&t=4806 )ja toisella modeemilla taas pelittää. Vika on todennäköisimmin itse boksissa ja saunalahdelta tuskin heruu asiakastukea/uutta firmistä :)

Jos asut Turussa, niin JimmsPC:ltä kahdellakympillä irtoava TP-linkin modeemi tuntuu futaavan. Vaihdat vaan wippies-boksista tilan reitittimeksi ja laitat sen modeemiin kiinni niin taas toimii.
Wippies ADSL-modeemia ei ole testattu Sonera verkossa toimivaksi, mutta saataa olla että laite saisi yhteyden auki ulkoverkkoon firmware-päivityksen jälkeen. Kaikki vanhat ADSL-modeemit ja niiden mahdollisesti päivittämättömät ohjelmistot eivät välttämättä toimi uusimman DSL-verkkotekniikan kanssa.

Vastaa