Minulla on soneran 3g netti. Ostin uuden puhelimen ja netti toimi yhden päivän aivan normaalisti. Nyt netti on toimunut huonosti/ei ollenkaan jo kaksi päivää. Ei suostu päivittämään instagramia tai lähettämään facebook tai whatsapp viestejä eikä päivittämään sähköpostia. Mobiilidata on päällä ja yläkulmassa näkyy vuorotellen H tai 3G mutta nuolet alapuolella ovat "värittömät" kun niiden netin toimiessa kuuluisivat olla värilliset. Facebookissa netti kuitenkin päivittää etusivun ja julkaisut sekä Play-kauppa toimii. Olen käynnistänyt puhelimen useasti uudelleen ja poistanut välillä simkortin. Voiko ongelma olla puhelimessa vai netissä?
Sivu 1 / 1
Hei Nina212!
Kiitos viestistäsi.
Pahoittelen, että nettiyhteydessä on ilmennyt ongelmia. Viestisi perusteella tulkittuna nettiyhteys toimii jotenkin. Saattaa olla, että puhelimesi/liittymäsi käyttää jostakin syystä WAP-yhteyttä, jolloin yhteys on hidas ja jotkin sovellukset sekä internetsivut eivät toimi ollenkaan. Ongelman syynä saattaa toki olla myös Soneran verkko.
Tässä voisi kokeilla Samsungin puhelimen oletusten palautusta, joka ei poista puhelimestasi mitään sovelluksia tai yhteystietoja.
Ohje:
1. Asetukset
2. Lisää asetuksia tai Langattomat ja verkot
3. Matkapuhelinverkot
4. Yhteyspisteiden nimet
5. Menu-painike, joka löytyy puhelimen alaosan fyysisen näppäimen vasemmalta puolelta (kolme alekkaista viivaa)
6. Valitse Palauta oletukset
Tämän jälkeen puhelin on hyvä sammuttaa vähäksi aikaa ja avata sitten uudelleen. Tämän jälkeen voit testata, miten netti ja sovellukset toimivat.
Toivottavasti saat puhelimesi toimimaan kunnolla.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
Kiitos viestistäsi.
Pahoittelen, että nettiyhteydessä on ilmennyt ongelmia. Viestisi perusteella tulkittuna nettiyhteys toimii jotenkin. Saattaa olla, että puhelimesi/liittymäsi käyttää jostakin syystä WAP-yhteyttä, jolloin yhteys on hidas ja jotkin sovellukset sekä internetsivut eivät toimi ollenkaan. Ongelman syynä saattaa toki olla myös Soneran verkko.
Tässä voisi kokeilla Samsungin puhelimen oletusten palautusta, joka ei poista puhelimestasi mitään sovelluksia tai yhteystietoja.
Ohje:
1. Asetukset
2. Lisää asetuksia tai Langattomat ja verkot
3. Matkapuhelinverkot
4. Yhteyspisteiden nimet
5. Menu-painike, joka löytyy puhelimen alaosan fyysisen näppäimen vasemmalta puolelta (kolme alekkaista viivaa)
6. Valitse Palauta oletukset
Tämän jälkeen puhelin on hyvä sammuttaa vähäksi aikaa ja avata sitten uudelleen. Tämän jälkeen voit testata, miten netti ja sovellukset toimivat.
Toivottavasti saat puhelimesi toimimaan kunnolla.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
Tämä ohje toimi myös samsung galaxy s5:sen kohdalla. Jostain syystä netti ei toiminut kunnolla vaikka kuitenkin selaimella pääsi nettiin ei mikään muu nettiä käyttävä ohjelma päässyt nettiin. Löysin tämän viestin ja katselin josko noilla ohjeilla saisi myös s5:sen ruotuun... Jostain syystä oletusyhteytenä oli sonera wap eikä valikossa ollut muita vaihtoehtoja. Palautin oletukset ja valikkoon ilmestyi sonera internet ja sonera mms. Nyt toimii kuten pitääkin.
Hei Koura! Hienoa kuulla, että ohjeestamme oli apua sinullekin.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.