Skip to main content

Netti ei toimi tai ei avaudu..

  • 11. joulukuuta 2014
  • 4 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Eli muutin uuteen asuntoon ja siellä on extra liittymä 2megan netillä ja sinne tarvittiin VDSL2 modeemi.. No ostin A-Link V100AP, VDSL2 4-portinen reititin 54Mb langattomalla tukiasemalla.

Laitteeseen olen saanut onlineen palamaan valon ja päässyt jo laittamaan netin käyntiin ja se menee soneran sivulle missä se tarkistaa, että liittymä on nyt avattu. Tämän jälkeen jos yritän mennä toiselle sivulle, niin se menee takaisin sinne samalle soneran sivustolle ja tekee saman homman, kun painan aloita nappulaa.. ja tekstiksi tulee, että internet liitymäsi on avattu. Muille sivuille ei ole mahdollista päästä.

Miten tästä pääsee eteenpäin?? tarviis netin käyttöön... nopeesti. Johtuuko tämä jostain asetuksista vai mistä? Ja rj45 kaapeli on ollut kytkettynä modeemiin tietokoneesta.. eli ei wlanin kautta.

-Kiitos!

4 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 19. toukokuuta 2011
pigeon84 kirjoitti:
Eli muutin uuteen asuntoon ja siellä on extra liittymä 2megan netillä ja sinne tarvittiin VDSL2 modeemi.. No ostin A-Link V100AP, VDSL2 4-portinen reititin 54Mb langattomalla tukiasemalla.

Laitteeseen olen saanut onlineen palamaan valon ja päässyt jo laittamaan netin käyntiin ja se menee soneran sivulle missä se tarkistaa, että liittymä on nyt avattu. Tämän jälkeen jos yritän mennä toiselle sivulle, niin se menee takaisin sinne samalle soneran sivustolle ja tekee saman homman, kun painan aloita nappulaa.. ja tekstiksi tulee, että internet liitymäsi on avattu. Muille sivuille ei ole mahdollista päästä.

Miten tästä pääsee eteenpäin?? tarviis netin käyttöön... nopeesti. Johtuuko tämä jostain asetuksista vai mistä? Ja rj45 kaapeli on ollut kytkettynä modeemiin tietokoneesta.. eli ei wlanin kautta.

-Kiitos!


Minulla täsmälleen samavika. ja olen soitellut asiakas palveluun mutta en ole saanut mitään hyödyllistä ohjetta

  • 0 kommenttia
  • 26. toukokuuta 2011
pigeon84 kirjoitti:
Eli muutin uuteen asuntoon ja siellä on extra liittymä 2megan netillä ja sinne tarvittiin VDSL2 modeemi.. No ostin A-Link V100AP, VDSL2 4-portinen reititin 54Mb langattomalla tukiasemalla.

Laitteeseen olen saanut onlineen palamaan valon ja päässyt jo laittamaan netin käyntiin ja se menee soneran sivulle missä se tarkistaa, että liittymä on nyt avattu. Tämän jälkeen jos yritän mennä toiselle sivulle, niin se menee takaisin sinne samalle soneran sivustolle ja tekee saman homman, kun painan aloita nappulaa.. ja tekstiksi tulee, että internet liitymäsi on avattu. Muille sivuille ei ole mahdollista päästä.

Miten tästä pääsee eteenpäin?? tarviis netin käyttöön... nopeesti. Johtuuko tämä jostain asetuksista vai mistä? Ja rj45 kaapeli on ollut kytkettynä modeemiin tietokoneesta.. eli ei wlanin kautta.

-Kiitos!


Tuo ongelma vaatii yhteydenottoa vikapalveluun. Voi olla että liittymäsi on vikatilassa, jossa kaikki yhteysyritykset nettiin ohjautuvat Soneran palvelusivulle. Jätä vikailmoitus numeroon 0206 90101. Mikäli tästä viasta on kyse, korjaus on suhteellisen nopeasti hoidettu.

  • 0 kommenttia
  • 7. syyskuuta 2011
Veikko kirjoitti:
[quote="pigeon84":3e62i2qt]Eli muutin uuteen asuntoon ja siellä on extra liittymä 2megan netillä ja sinne tarvittiin VDSL2 modeemi.. No ostin A-Link V100AP, VDSL2 4-portinen reititin 54Mb langattomalla tukiasemalla.

Laitteeseen olen saanut onlineen palamaan valon ja päässyt jo laittamaan netin käyntiin ja se menee soneran sivulle missä se tarkistaa, että liittymä on nyt avattu. Tämän jälkeen jos yritän mennä toiselle sivulle, niin se menee takaisin sinne samalle soneran sivustolle ja tekee saman homman, kun painan aloita nappulaa.. ja tekstiksi tulee, että internet liitymäsi on avattu. Muille sivuille ei ole mahdollista päästä.

Miten tästä pääsee eteenpäin?? tarviis netin käyttöön... nopeesti. Johtuuko tämä jostain asetuksista vai mistä? Ja rj45 kaapeli on ollut kytkettynä modeemiin tietokoneesta.. eli ei wlanin kautta.

-Kiitos!


Tuo ongelma vaatii yhteydenottoa vikapalveluun. Voi olla että liittymäsi on vikatilassa, jossa kaikki yhteysyritykset nettiin ohjautuvat Soneran palvelusivulle. Jätä vikailmoitus numeroon 0206 90101. Mikäli tästä viasta on kyse, korjaus on suhteellisen nopeasti hoidettu.[/quote:3e62i2qt]

Hei, itsellä sama vika. Eikö edes tämä keskustelupalsta tuo oikotietä tuon todella raivostuttavan puheohjattavan automaatin ohi?

Täytyy kyllä sanoa, että Soneralla on asiakaslähtöisyys todellakin hukassa asiakaspalvelun järjestämisessä. Tässäkin viassa kysymys täysin Soneran puolella olevasta erheestä/viasta ja asiakas joutuu omalla kustannuksellaan höpisemään koneelle ja kuuntelemaan itsestäänselvyyksiä ja uhkailua 100 euroa maksavasta tarkastuskäynnistä, mikä on nöyryyttävää. Mikäli palvelu ei olisi VVO:n kiinteistösopimuksen ansiosta erittäin edullinen (tämäkin silmänlumetta, koska asiakas kuitenkin maksaa vuokrassaan jo liittymästä, oli sitä tai ei), asiakkuus olisi vahvasti katkolla..

  • 0 kommenttia
  • 7. syyskuuta 2011
pokasaha: Tämän palstan tarkoitus on toimia lisäkanavana asiakaspalvelun suuntaan, mutta on olemassa rajoituksia sen suhteen mitä asioita palstan kautta voidaan hoitaa. Valitettavasti vikapalvelun suorittamat korjaukset ja tehtävät ovat tämän rajauksen ulkopuolella. Voimme kyllä tarkistaa liittymien tiloja ja antaa jotain vinkkejä missä vika voisi olla, mutta emme voi ottaa vastaan vikailmoituksia tai korjata vikoja palstan kautta tulleiden pyyntöjen kautta. Tämä onnistuu vain vikapalvelun kautta (joko puhelimitse tai palvelupyynnöllä omien sivujen kautta).

Vastaa