Tilasin tuon koti-tv paketin ja tänään tuli modeemit ja muut härpäkkeet. Pitäisi olla kytketty, mutte ei lähe toimimaan ei minkäänlaista signaalia modeemiin ja kämpän kumpaakin puhelinpistoketta on koitettu. Päivitin tuolta sonera omat sivut kohdasta tuon että omistan vdsl2 modeemin niin ainakin päivitty tilaamaani 10/10 nopeuteen kun aikaisemmin näytti 10/2. Jäi lukemaan että tilaus kesken vai onko oikeesti jotain jäänyt kytkemättä jakamosta? netti ei toiminut vanhalla modeemillakaan mikä tietääkseni tuki adsl2+ yhteyttä. mitä täs pitäs tehä? tein vika ilmoituksen asiasta omat sivuilta löytyvällä lomakkeella kuinkahan nopeasti näihin reagoidaan? kaikkea olen yrittänyt ainoastaan toisella modeemilla en ole kun ei noita vdsl purkkeja oikein porukalla ole.
Sivu 1 / 1
Yhteyden pitäisi olla jo valmiiksi kytketty ja uusi yhteys on VDSL2-tekniikalla. ADSL-modeemilla yhteys ei toimi, mutta VDSL2-modeemin pitäsi löytää yhteys. Muutos on tehty illalla 13.12.2010.
Ellei VDSL2-modeemi saa yhteyttä ulkoverkkoon, liittymän kytkennässä saattaa olla vikaa. Nopein tapa saada yhteys kuntoon on soittaa Vikapalvelun numeroon 0206 901010 ja jättää liittymästä vikailmoitus. Numerossa vastaa vianrajausautomaatti. Vie puhelu loppuun asti ja tuloksen on vikailmoitus, joka menee suoraan Vikapalvelun käsiteltäväksi.
Ellei VDSL2-modeemi saa yhteyttä ulkoverkkoon, liittymän kytkennässä saattaa olla vikaa. Nopein tapa saada yhteys kuntoon on soittaa Vikapalvelun numeroon 0206 901010 ja jättää liittymästä vikailmoitus. Numerossa vastaa vianrajausautomaatti. Vie puhelu loppuun asti ja tuloksen on vikailmoitus, joka menee suoraan Vikapalvelun käsiteltäväksi.
tein tuon vikailmoituksen tuolla lomakkeella toissapäivänä että vastaako se samaa kun soitto? vastausta ei kyllä ole kuulunut tai mitää ilmoitusta tullut. täytyy kai soittaa.
Liittymäsi toimimattomuuden syy lähti tänään uudestaan tutkintaan. Jätä VDSL2-modeemi virta päällä hakemaan verkkoyhteyttä. Sen jälkeen ei auta muu kuin odottaa että yhteyden kytkennässä mahdollisesti oleva virhe on korjattu ja modeemi löytää DSL-yhteyden.
Joo täytyy odotella. tulikin tänään viesti että pidä modeemi kytkettynä ja päällä. Olen vain lähdössä sunnuntaina ulkomaille reiluksi viikoksi että en ole kotona. Voin jättää kyllä tuon modeemin päälle täksi aikaa.
Liittymässäsi on nyt modeemi verkossa eli DSL-yhteys modeemille asti on auki. Kun pääset testaamaan liittymää, pidä modeemia ensin hetki kokonaan virroitta.
Noni pääsin reissusta ja joulun vietoilta kotia. nyt modeemissani palaa tuo valo mikä ennen vilkkui mutta netti ei toimi. purkki koittaa saaja dhcp serveriltä ip-osoitetta muttei saa ilmoittaa vaan että connecting. Olen pitänyt purkkia virroitta ja käynistellyt uudestaa ja resetoinut mutta ei. Mistähä nyt kiikastaa? vaikuttaisi että joku asetus olisi viturallaan mutta kun en ole mitään edes muutellut tuosta ja olen resetoinut.
No taas on yks vikailmotus jätetty. olis tää kiva saada jo toimimaan pikkuhiljaa kun on jo kuukauden verran ollut poikki kaikenkaikkiaan.
Tänään pitäisi tulla asentajan kattomaan, että mikä mättää ja toivottavasti saisi netin toimimaan viimenään. Mites tästä voi hakea jotain hyvitystä kun netti näinkin pitkään poikki? 7.12.2010 kun pimeni. ymmärrän kyllä jos kestää hetki kun muutostöitä tehdään ja lapuissa luki että saattaa olla vähän pitempään netti poikki tuolloin 7 päivä, mutta kyllä tämä on jo liikaa. Ei ainakaa mieli tee maksaa laskuja kerta koko helahoito ollu pimeenä. Muutenkin kun soneran päässä sekoiltu ja joutunut yhdet laitteetkin palauttamaan, kun epäili asiakaspalvelussa että väärät laitteet, mutta postissa tuli aivan samanlaiset laitteet hetkeä myöhemmin.
Nonii nyt toimii netti. tais olla bitti poikittain vaa jossain. Mutta tosiaan noista tulevista laskuista että miten hyvitetään pitääkö soittaa johonkin?
Elikkäs nettini oli poikki 7.12.2010 - 10.1.2011 välisenä aikana. Vaihdoin nettiä nopeampaan ja ymmärrän kyllä että muutostyöt vievät aikansa, mutta sain tehdä muutaman vikailmoituksen. kertaalleen jouduin palauttamaan laitteetkin kun asiakaspalvelusta sanottii että varmistetaan, että tulee oikeat laitteet Vaikka loppujenlopuksi tuli aivan samat laitteet. No tänään kävi asentaja ja sai netin toimimaan viimein. Jotain vikaa oli jakamossa eli vika ei johtunut minusta. Mietin tässä nyt että millasta hyvitystä tästä voi saada? Laskuja ei ole vielä tullut tämän uuden yhteyden ajalta. Eikä niitä kovinkaan mielellään makselisi ainakaan siltä ajalta jolloin netti ei ole toiminut.
Tässä tilanteessa olet oikeutettu toimitusehtojen mukaiseen hyvitykseen vikailmoituksen jättämisen ja viankorjauksen väliseltä ajalta. Asiasta kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse, jättämällä Palvelupyynnön Omien Sivujen kautta tai tekemällä ajanvarauksen, jolloin soitamme sinulle päin valitsemanasi ajankohtana.
Kiitoksia.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.