Skip to main content
Eli tässä on nyt muutaman viikon ollut sellaista ongelmaa että 24/1 ADSL liittymä hidastuu säännöllisesti ,noin plusmiinus 10minuuttia, tunnin välein. Verkkopelien ping nousee tällöin useammaksi minuutiksi 300-1200 välille, ja äsken tällaisessa tilanteessa ajamani Speedtest antoi downloadiksi 3-9mb/s. Mahdoton yhtälö.

Yhteys on tehnyt tätä kahdella eri modeemilla, ensin ZyXelin purkilla joka tosin lahosi jo itsessään 3 viikossa, ja nyt Soneran hyväksi toteamalla TeleWellin TW-EAV510 v2 modeemilla.

TW-EAV510 v2 teki tätä sekä paketista tullessaan sekä päivitetyllä firmwarella, tehdasasetuksilla. Eli on siis reitittävänä kyseinen laite.

Asiakaspalveluun soittaessani väitettiin ettei häiriöitä linjassa näy, ja koska olin jo testannut kahdella modeemilla, niin todettiin että pitäisi vielä testata toisella tietokoneella. Päälle uhkaus että "turha" asentajakäynti maksaa 100€.

Eli mikä siis neuvoksi tässä tilanteessa? Ellei Sonera kykene toimittamaan toimittamaan tehokkaasti muuta kuin laskuja, ja uhkaa veloittaa päälle vielä satasen asiakaspalvelusta, niin tuntuu että järkevintä olisi vain soittaa kuluttaja-asiamiehelle.

Lisäyksenä vielä että asun Kouvolan Kuusankoskella, sikäli jollain täällä olisi samanlaista ongelmaa samalla alueella.
Hei Dela,

Hyvä, että olet jo toisella modeemilla saanut koitettua. Toisella tietokoneella testaaminen on suositeltavaa, jos linjassa ei häiriötä näy, niin saisi vielä ongelmaa tarkemmin rajattua. Jos ongelmaa ilmenee vain ajoittain niin testaaminen voi toki hankalaa olla. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta testata liittymässä toista tietokonetta, niin vikailmoitus voidaan kyllä tehdä.
Voisitko ystävällisesti katsoa mitä linjalla tapahtuu nyt 22.7 ja 23.7 kello xx.15 - xx.25, tuntuu että niihin aikoihin tulee nämä hidastukset.

Toimii muut ajat kuitenkin loistavasti, niin ihmettelen miten vika voisi olla tietokoneessa itsessään.
Moi Dela!

Asiasta kannattaa jätää vikailmoitusta, lisätietona kannattaa ilmoittaa tarkat ajat jolloin hidastelua tapahtuu, jotta ongelman syytä voidaan tutkia tehokkaammin.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Testattu toisella koneella, sama homma. ~20.20 alkoi, ihan kuten ~19.20. Vikailmoitus tehty.
Edelleen jatkuu tämä ongelma. Onko mitään mahdollisuutta saada tietoa miten etenee siellä päässä? 🙂
Hei Dela,

Ongelmaa selvitellään parhaillaan ja saat lisätietoa tekstiviestillä kun käsittely etenee.
Kaksi viestiä nyt saanut että vika korjattu, mutta vielä jatkuu.

Täytyy huomenna soittaa uudelleen vikapalveluun ja laittaa uutta vikailmoitusta.

Sen verran mitä tuossa pingplotterilla katselin niin sellaisen IP:n kautta kulkee kuin 80.223.0.1, joka on kai jonkinlainen Soneran keskus? Jos siitä on mitään apua.
Lisää infoa tähän ongelmaan.

Testasin että modeemilla riittää kyllä virtaa, oli samassa vikavirtasuojassa kuin kone tai suoraan seinässä.

Totesin myös, että ensimmäinen piikki tulee heti kun kone liittyy verkkoon, ja siitä jatkuvasti tunnin välein.
Olisiko uuden sopimuksen seurauksena tullut esimerkiksi jotain IP häikkää tai muuta vastaavaa? Mene ja tiedä.

Nyt kuitenkin testattu 4 eri modeemilla ja 2 eri tietokoneella, joten alkaa täältä päästä ideat loppua.
Moikka Dela!

Asiasta kannattaa ehdottomasti jättää vikailmoitus, mahdollisimman tarkoilla lisätiedoilla.
Tein vikailmoituksen, toivotaan.

Vastaa