Netti katkeillut Tampereella Kalevassa eilisestä lähtien. Sitä ennen toiminut monta kuukautta moitteettomasti. Mikään ei ole täällä päässä muuttunut: sama modeemi, sama tietokone. Netti toimii noin 2-15minuuttia, kunnes katkeaa pariksi minuutiksi. Olen kokeillut nettipiuhan kanssa ja ilman, sama ongelma esiintyy molemmilla. Muut valot palavat zyxelin modeemissa, paitsi Internet-valo, joka sammuu tai alkaa vilkuttamaan, kun nettiyhteys katkeaa. Windows ilmoittaa, että "Ei Internet-yhteyttä".
Modeemi on vaihdettu 3kk sitten uuteen, joka korjasi silloin vastaavanlaisen ongelman. Olisiko taas tullut modeemi tiensä päähän..? Laadukkaita ja pitkäikäisiä nämä zyxelit..
Olen resetoinut modeemin, ottanut johdot irti useaan kertaan ym. tuloksetta.
Sivu 3 / 3
Hei Luiny,
Hyvä juttu että olit vikailmoitusta jo laittanut, niin voimme selvittää asiaa. Toivotaan että ongelma saadaan mahdollisimman pian selvitettyä.
Modeemia on mahdollista saada lainaan myös Sonera kaupasta, joten sinulla ei välttämättä tarvitse toista omaa modeemia olla.
Hyvä juttu että olit vikailmoitusta jo laittanut, niin voimme selvittää asiaa. Toivotaan että ongelma saadaan mahdollisimman pian selvitettyä.
Modeemia on mahdollista saada lainaan myös Sonera kaupasta, joten sinulla ei välttämättä tarvitse toista omaa modeemia olla.
Onhan tämä nyt taas niin tyypillistä Soneran "asiakaspalvelua". Kaikkialta muualta haetaan vikaa, mutta ei omasta touhusta. Kymmenet ihmiset valittaa samaa vikaa ja ainoa ohje on, että vaihda puhelinjohtoa!
Oma moka tietysti kun tuli tehtyä kytky Soneran kanssa. Ei kyllä tule toistumaan.
Oma moka tietysti kun tuli tehtyä kytky Soneran kanssa. Ei kyllä tule toistumaan.
Hei ThinkVision,
Yhteyden pätkimiselle ei aina yksittäistä syytä ole, vaikka usealla samanlaista vikaa tuntuisikin olevan. Vika voi toki olla verkossa, mutta ongelma voi myös johtua esim. pitkästä puhelinkaapelista tai modeemista itsestään.
Ainoa tapa varmistaa tämä on testata yhteyttä toisella kaapelilla ja modeemilla. Tarvittaessa toista modeemia saa lainattua lähimmästä Sonera kaupasta, jotein uutta ei tarvitse lähteä ostamaan.
Jos vikailmoituksella asentaja lähtee liikkeelle ja tulee paikalle toteamaan että vika on johtunut puhelinkaapelista tai muusta kytkennästä huoneiston sisällä, niin asentajakäynti voi tuolloin olla maksullinen.
Haluammekin varmistaa että kaikki tarvittava on varmasti testattuna, jolloin tuota maksun riskiä ei käytännössä enää jää.
Vikailmoituksen voi kuitenkin tehdä vaikka laitteita ei olisi testannut, mutta tuolloin on aina riski, että se vika voi jäädä esim. vialliseen puhelinkaapeliin.
Yhteyden pätkimiselle ei aina yksittäistä syytä ole, vaikka usealla samanlaista vikaa tuntuisikin olevan. Vika voi toki olla verkossa, mutta ongelma voi myös johtua esim. pitkästä puhelinkaapelista tai modeemista itsestään.
Ainoa tapa varmistaa tämä on testata yhteyttä toisella kaapelilla ja modeemilla. Tarvittaessa toista modeemia saa lainattua lähimmästä Sonera kaupasta, jotein uutta ei tarvitse lähteä ostamaan.
Jos vikailmoituksella asentaja lähtee liikkeelle ja tulee paikalle toteamaan että vika on johtunut puhelinkaapelista tai muusta kytkennästä huoneiston sisällä, niin asentajakäynti voi tuolloin olla maksullinen.
Haluammekin varmistaa että kaikki tarvittava on varmasti testattuna, jolloin tuota maksun riskiä ei käytännössä enää jää.
Vikailmoituksen voi kuitenkin tehdä vaikka laitteita ei olisi testannut, mutta tuolloin on aina riski, että se vika voi jäädä esim. vialliseen puhelinkaapeliin.
Itsellä parani tilanne huomattavasti eilisen päivän aikana. Rasituksessa ilmenee ajoittaisia pakettihäviöitä, mutta se selittynee vanhoilla kupareilla. Kertaakaan yhteys ei ole enää katkennut.
Soneran asentaja otti yhteyttä 1.4. klo 14. Vikailmoituksen olin tehnyt 27.3. Menihän tämä tosiaan siihen viiden päivän luvattuun odotteluun.
Syytä pätkimiselle en tiedä, mutta asentajan temppujen terävien jälkeen on toiminut ilman häiritseviä katkeamisia.
Soneran asentaja otti yhteyttä 1.4. klo 14. Vikailmoituksen olin tehnyt 27.3. Menihän tämä tosiaan siihen viiden päivän luvattuun odotteluun.
Syytä pätkimiselle en tiedä, mutta asentajan temppujen terävien jälkeen on toiminut ilman häiritseviä katkeamisia.
Toisella modeemilla toimii netti hienosti ja soneraliikkeessä kysyinkin, että onko näihin ADSL2-reitittimiin tullut joku päivitys viime viikolla kun niin monet sitä valittavat? Vastaus oli että "joo kyllä niihin tässä näin lähiaikoina tuli". Noh, nyt on tulossa uusi reititin vanhan tilalle, toivottavasti siinä ei ole tämä "päivitys"...
Thomsonin kotitv-reititin siis kyseessä.
Thomsonin kotitv-reititin siis kyseessä.
Hei waif,
Ongelma ei ohjelmistonpäivityksestä ole voinut johtua. Laitteen ohjelmisto oli päivitetty vasta vikailmoituksen tekemisen jälkeen. Todennäköisesti Thomsoni oli siis mennyt vain vialle. Eiköhän tuo ongelma korjaannu kunhan saat tuon uuden palvelureitittimen tilalle.
Ongelma ei ohjelmistonpäivityksestä ole voinut johtua. Laitteen ohjelmisto oli päivitetty vasta vikailmoituksen tekemisen jälkeen. Todennäköisesti Thomsoni oli siis mennyt vain vialle. Eiköhän tuo ongelma korjaannu kunhan saat tuon uuden palvelureitittimen tilalle.
Sama ongelma vain jatkuu. Hain tuossa torstaina Soneralta modeemin ja testasin sillä, ei auttanut pätkimiseen, joten vein perjantaina takaisin...
Perjantai iltapäivällä sain tekstiviestin että ongelmani oli käsitelty ja niin pois päin. Kirjoittelen tätä viestiä kun on netti taas katkeillut koko lauantain. Päivällä oli vähän parempi, katkesi ehkä pari kertaa tunnissa, mutta nyt näin iltaisella noin 10 minuutin välein. Rupeaa vähän ärsyttämään tässä.
Ja UUSI vikailmoitus on tehty.
Perjantai iltapäivällä sain tekstiviestin että ongelmani oli käsitelty ja niin pois päin. Kirjoittelen tätä viestiä kun on netti taas katkeillut koko lauantain. Päivällä oli vähän parempi, katkesi ehkä pari kertaa tunnissa, mutta nyt näin iltaisella noin 10 minuutin välein. Rupeaa vähän ärsyttämään tässä.
Ja UUSI vikailmoitus on tehty.
Itse sain edellispäivänä viestin että ongelmaa tutkitaan, eilen että jatkotutkitaan. Vikahan ilmaantui tuossa melkein 2vko sitten. Itse vaihdoin olkitu:n vinkistä DNS palvelimet ja netti on toiminut ihan mainiosti...ilmeisesti jossain soneran boxissa on jotain häikkää ja sitä yritetään korjailla vaihtamalla asiakkaiden puhelinjohtoja.
https://sites.google.com/site/jasunsivu/dns-nimipalvelimet
tuossa ohjetta miten voit palvelimet vaihtaa. Comodoa en ole kokeillut mutta opendns ja googlen palvelimet toimivat ihan ok. Kokeile ja kerro jos auttoi.
https://sites.google.com/site/jasunsivu/dns-nimipalvelimet
tuossa ohjetta miten voit palvelimet vaihtaa. Comodoa en ole kokeillut mutta opendns ja googlen palvelimet toimivat ihan ok. Kokeile ja kerro jos auttoi.
Luiny kirjoitti: Sama ongelma vain jatkuu. Hain tuossa torstaina Soneralta modeemin ja testasin sillä, ei auttanut pätkimiseen, joten vein perjantaina takaisin...
Perjantai iltapäivällä sain tekstiviestin että ongelmani oli käsitelty ja niin pois päin. Kirjoittelen tätä viestiä kun on netti taas katkeillut koko lauantain. Päivällä oli vähän parempi, katkesi ehkä pari kertaa tunnissa, mutta nyt näin iltaisella noin 10 minuutin välein. Rupeaa vähän ärsyttämään tässä.
Ja UUSI vikailmoitus on tehty.
aNemia kirjoitti: Itse sain edellispäivänä viestin että ongelmaa tutkitaan, eilen että jatkotutkitaan. Vikahan ilmaantui tuossa melkein 2vko sitten. Itse vaihdoin olkitu:n vinkistä DNS palvelimet ja netti on toiminut ihan mainiosti...ilmeisesti jossain soneran boxissa on jotain häikkää ja sitä yritetään korjailla vaihtamalla asiakkaiden puhelinjohtoja.
https://sites.google.com/site/jasunsivu/dns-nimipalvelimet
tuossa ohjetta miten voit palvelimet vaihtaa. Comodoa en ole kokeillut mutta opendns ja googlen palvelimet toimivat ihan ok. Kokeile ja kerro jos auttoi.
Olen juuri lähdössä töihin, (yövuoroon -.-) mutta kokeilen tuota huomenna ja kerron miten kävi. Täytyy kyllä sanoa että ei ole mitään hajua noista palvelimista, osaan ne tuon ohjeen kanssa vaihtaa mutta mitä ne varsinaisesti tekevät, sitä en tiedä xD Mutta ei kait siitä haittaa ole vaikka kokeilisi. Tampereen alueella asun, täällä eivät ole ilmeisesti edes kunnolla tutkineet ongelmaan kuin noin vain kuittasivat asian "valmiiksi". Toivottavasti useampikin Tamperelainen jolla sama ongelma esiintyy rupeaa niitä vikailmoituksia tekemään että tajuasivat jossain oikeasti vian oleva.
Googlen DNS palvelimia ei kuitenkaan kannata käyttää pitkäaikaisena, sillä Googlen palvelimeen on turhan suuret viiveet.
Eli väliaikaisena voi käyttää Googlen DNS palvelimia 8.8.8.8 ja 8.8.4.4, mutta kannattaa mielummin käyttää lähempänä olevia palvelimia. Tämä tuottaa myös ongelmia sisäverkossa jos käyttää verkkojakoa tietokoneen omilla dns nimillä.
Itselläni on oma DNS palvelin kotona, joka ohjaa kyselyt Soneralle ensisijaisena ja sitten Googleen, niin en huomaa ollenkaan häiriöitä liikenteissä.
Tavallinen kuluttaja reitittimissä ns. DNS palvelimen osoite (sama kuin reitittimen osoite) 192.168.1.1 ohjaa oletuksena automaattisesti Soneran palvelimille. Voit muokata tätä asetusta reitittimen dhcp asetuksista.
Googlella taitaa olla pienin ping, joten Googlen DNS palvelimia käyttämään mielummin kuin OpenDNS palvelimia. Comondon palvelimet eivät ainakaan vastanneet ping pyyntöön.
Eli väliaikaisena voi käyttää Googlen DNS palvelimia 8.8.8.8 ja 8.8.4.4, mutta kannattaa mielummin käyttää lähempänä olevia palvelimia. Tämä tuottaa myös ongelmia sisäverkossa jos käyttää verkkojakoa tietokoneen omilla dns nimillä.
Itselläni on oma DNS palvelin kotona, joka ohjaa kyselyt Soneralle ensisijaisena ja sitten Googleen, niin en huomaa ollenkaan häiriöitä liikenteissä.
Tavallinen kuluttaja reitittimissä ns. DNS palvelimen osoite (sama kuin reitittimen osoite) 192.168.1.1 ohjaa oletuksena automaattisesti Soneran palvelimille. Voit muokata tätä asetusta reitittimen dhcp asetuksista.
Googlella taitaa olla pienin ping, joten Googlen DNS palvelimia käyttämään mielummin kuin OpenDNS palvelimia. Comondon palvelimet eivät ainakaan vastanneet ping pyyntöön.
aNemia kirjoitti: Itse sain edellispäivänä viestin että ongelmaa tutkitaan, eilen että jatkotutkitaan. Vikahan ilmaantui tuossa melkein 2vko sitten. Itse vaihdoin olkitu:n vinkistä DNS palvelimet ja netti on toiminut ihan mainiosti...ilmeisesti jossain soneran boxissa on jotain häikkää ja sitä yritetään korjailla vaihtamalla asiakkaiden puhelinjohtoja.
https://sites.google.com/site/jasunsivu/dns-nimipalvelimet
tuossa ohjetta miten voit palvelimet vaihtaa. Comodoa en ole kokeillut mutta opendns ja googlen palvelimet toimivat ihan ok. Kokeile ja kerro jos auttoi.
Vaihdoin tänään googlen serveriin. Koko päivän näytti hyvältä, nyt olen lentänyt ulos pelistä pari kertaa mutta TeamSpeak ei ole heittänyt joten en voi olla 100% johtuiko pelistä ulos lentäminen oman netin katkeamisesta vai vaan pelistä itsestään. Joka tapauksessa ainakin näyttäisi vähentäneen ongelman esiintyymistä. Pitää katsella parin päivän ajan että alkaako taas tippua yhteydet.
Soneran asiakaspalvelu: "Suosittelemme käyttämään automaattista hakua" - Siis Soneran omia DNS palvelimia, jotka eivät edes toimi. Siksi käytän omaa DNS palvelinta joka paljon parempi kuin Soneran.
Sonera voisi joskus korjata nimipalvelimensa.
Hyvä juttu että ohjeeni on auttanut teitä kuitenkin.
Sonera voisi joskus korjata nimipalvelimensa.
Hyvä juttu että ohjeeni on auttanut teitä kuitenkin.
Joo, ei tää näytä tästä paranevan. Olen tässä lähiaikoina laittanut kännykän kiinni koneeseen ja tehnyt kännykästä netin, eikä ole katkennut hetkeksikään. Nyt on homma kuitenkin niin, että palveluntarjoajaa vaihdettu eikä mitään enää vialla.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.