Hei nyt on ilmennyt sellainen ongelma, että kun kuormitan nettiä nii yhteys katkeaa melkein välittömästi tai välillä ei tarvitse edes kuormittaa niin yhteis silti katkeaa. Täälä päin on ollut kovia ukkosia mutta kaikki laitteet on ollut irti, joten laitteissa ei pitäisi olla vikaa.
Sivu 1 / 1
Moi samisor93!
Modeemi kannattaa näissä tapauksissa vähintäänkin resetoida, sekä vaihtaa puhelinjohto puhelinpistorasian ja modeemin väliin. Käytätkö modeemin ja tietokoneen välissä langatonta verkkoa, vai onko yhdistetty kaapelilla. Mitä valoja modeemissa palaa, kun yhteys katkeaa?
Modeemi kannattaa näissä tapauksissa vähintäänkin resetoida, sekä vaihtaa puhelinjohto puhelinpistorasian ja modeemin väliin. Käytätkö modeemin ja tietokoneen välissä langatonta verkkoa, vai onko yhdistetty kaapelilla. Mitä valoja modeemissa palaa, kun yhteys katkeaa?
Jos yhteystekniikkanasi on kaapelimodeemi, ei ADSL, on syynä todennäköisesti viallinen päätelaite; Sonera toimittaa kaikille asiakkailleen tyyppiviallista Cisco EPC3825 -modeemia joka ei kestä normaalia kuormitusta vaan katkoo yhteyksiä ja käynnistää itseään uudelleen muutaman minuutin välein.
Tämän vian korjaamiseksi Sonera tarjoaa mm. sovelluspäivityksiä sekä ehdottaa modeemin perusominaisuuksien, kuten palomuurin, kytkemistä pois päältä.
Jos siis yhteytesi on toteutettu TV-kaapeliverkon yli eikä puhelinverkosta tai valokuidulla, kannattaa pyytä nk. firmware -päivitystä modeemiisi. Se saattaa auttaa asiaan.
Ainoa varma korjaus on modeemin vaihtaminen toisen merkkiseen ja / tai malliseen laitteeseen, mutta tähän Sonera ei suostu eli se on tehtävä omalla kustannuksella ja vietävä asia kuluttajariitalautakuntaan..
Tämän vian korjaamiseksi Sonera tarjoaa mm. sovelluspäivityksiä sekä ehdottaa modeemin perusominaisuuksien, kuten palomuurin, kytkemistä pois päältä.
Jos siis yhteytesi on toteutettu TV-kaapeliverkon yli eikä puhelinverkosta tai valokuidulla, kannattaa pyytä nk. firmware -päivitystä modeemiisi. Se saattaa auttaa asiaan.
Ainoa varma korjaus on modeemin vaihtaminen toisen merkkiseen ja / tai malliseen laitteeseen, mutta tähän Sonera ei suostu eli se on tehtävä omalla kustannuksella ja vietävä asia kuluttajariitalautakuntaan..
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.