Skip to main content

Netti katkeilee ja on hidas...

  • December 11, 2014
  • 11 kommenttia
  • 1 katselukerta

Eli nyt on ollut jo viikon ajan semmonen että netti katkeaa kerran tai useammin joka päivä ja netin latausnopeus 100mt netillä on 1,5-5mbit/s. Olisiko mitään neuvoja? http://www.speedtest.net/result/2652164443.png

11 kommenttia

  • April 18, 2013
Hei Jokinen1,

Lisäisitkö asiakasnumerosi tietoihisi niin voimme tarkistaa liittymäsi tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

  • April 24, 2013
Jokinen1 kirjoitti:
Eli nyt on ollut jo viikon ajan semmonen että netti katkeaa kerran tai useammin joka päivä ja netin latausnopeus 100mt netillä on 1,5-5mbit/s. Olisiko mitään neuvoja? http://www.speedtest.net/result/2652164443.png


Samaa ongelmaa täällä, nyt sukkelaa toimintaa odottaen, loppuisiko tämä?
ps. kirjoitan kolmatta kertaa.. (netin katkeamisen takia)

  • April 24, 2013
Hei lorus

Pätkimisesi liittyy alueelliseen vikaa. Vika on meidän tiedossa ja pyrimme korjaamaan sen mahdollisimman pian. Tämän tyyppiset kohinaviat ovat vain hieman haastavia korjata. Viat saattaa välillä poistua itsestään ja palata takaisin. Toivotaan kuitenkin, että vika saadaan korjattua nopeasti!

  • April 24, 2013
Joo-o toivotaan, mutta tässä kärsii pelaaminen paljonkin.. Yleisesti muutenkin nettitoiminnat kun pingtest näyttää jo tältä : http://www.pingtest.net/result/80310359.png

  • April 28, 2013
Täällä meillä tulee testin mukaan 5% packet lossia ja ei ole mitenkään hauskaa esim nettipelailu.

  • April 29, 2013
Hei Vikkke,

Vieläkö ongelma jatkuu? Käytätkö yhteyttä langattoman verkon yli vai onko kone kytketty suoraan kaapelilla modeemiin? Jos käytössä on WLAN, niin suosittelen testaamaan kaapelilla myös.

Puhelinkaapelin ja modeemin toimivuus kannattaa myös varmistaa, siltä varalta että niihin olisi jotain vikaa voinut tulla. Jos ongelma ei kuitenkaan poistu niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • May 4, 2013
Arttu- kirjoitti:
Hei lorus

Pätkimisesi liittyy alueelliseen vikaa. Vika on meidän tiedossa ja pyrimme korjaamaan sen mahdollisimman pian. Tämän tyyppiset kohinaviat ovat vain hieman haastavia korjata. Viat saattaa välillä poistua itsestään ja palata takaisin. Toivotaan kuitenkin, että vika saadaan korjattua nopeasti!


Tännekkin on ilmotettu että on alueellinen vika ja sille vialle ei ole tehty 3vuoden aikana mitään, vaan aina kerrotaan asikaspalvelusta että on alueellinen vika ja vikakorjataan pian.

Yhteydessä ilmenee pingaugsessa request timed out noin minuutinvälein 3sekinnun ajan, jolloin paketti liikenne pysähtyy. Hieman haastavaa on katsoa netti TV täkin josta maksaa.

Asiakaspalveluunkun aina valittanut tuosta pätkimisestä niin senjälkeen on aina viikontoiminut ja samajatkuu taas.

Onkohan näihin mahdollista saada korvauksia kun yhteys ei toimi niinkuin sen kuuluisi?

PS: Miksei soneran asiakaspalvelu suostunut lähettämään uuttamodeemia 9e, kun määräaikainen sopimus uusittiin, kertoi ettei voi lähettää jos ei voi laittaa mac coodia heti käyttöön jolloin oisin joutunut odottamaan modeemia 2 viikkoa ilman nettiä, miksi asiakaspalvelu naiselle ei käynyt, että ilmoitan puhelimitse uuden modeemin mac coodin kunse on saapunut, jolloin ei olisi tarvinnut olla 2 viikkoa ilman nettiä. Koska en suostunut tuohon yhteytettömään aikaan, niin tarjoukseen kuuluvaa modeemia ei minulle suostuttu lähettämään. Täytyykö tästäkin tehdä esin ilmoitus kuluttajaasiamiehelle ennekuin jotain tapahtuu soneran puolelta, jotta saadaan tarjoukseen kuuluneet laitteet.

  • May 6, 2013
Hei eurosman

eurosman kirjoitti:

PS: Miksei soneran asiakaspalvelu suostunut lähettämään uuttamodeemia 9e, kun määräaikainen sopimus uusittiin, kertoi ettei voi lähettää jos ei voi laittaa mac coodia heti käyttöön jolloin oisin joutunut odottamaan modeemia 2 viikkoa ilman nettiä, miksi asiakaspalvelu naiselle ei käynyt, että ilmoitan puhelimitse uuden modeemin mac coodin kunse on saapunut, jolloin ei olisi tarvinnut olla 2 viikkoa ilman nettiä. Koska en suostunut tuohon yhteytettömään aikaan, niin tarjoukseen kuuluvaa modeemia ei minulle suostuttu lähettämään. Täytyykö tästäkin tehdä esin ilmoitus kuluttajaasiamiehelle ennekuin jotain tapahtuu soneran puolelta, jotta saadaan tarjoukseen kuuluneet laitteet.


9e modeemi tarjous on ainoastaan uusille asiakkaille. Valitettavasti tarjous ei koske määräaikaisen sopimuksen uusimista. Nykyisille asiakkaille on olemassa 30e tarjous. Modeemi lähetys kyllä onnistuu, eikä sinun tarvitse olla ilman nettiä 2 viikkoa. Asia olisi hoitunut siten, että nykyinen modeemisi olisi valtuutettu käyttöön väliaikaisesti. Uusi modeemi olisi valtuuntunut automaattisesti. Tämä pitää kuitenkin hoitaa Vikapalvelun puolelta. Asiakaspalvelu ei voi hallita modeemien valtuutuksia.

Mikäli ongelma on jatkunut pitkään voisi modeemin uusiminen olla ihan hyvä ajatus. Pitäähän pätkimiseen jokin ratkaisu löytyä. Uuden modeemin tilaaminen onnistuu Asiakaspalvelumme tai Vikapalvelumme kautta. Vikapalvelumme voi hoitaa vanhan modeemin väliaikaisen valtuutuksen, joten sinulle ei tule pidempää katkosta.

  • May 9, 2013
Sonera Viihde toimii, netti pätkii ja on h i d a s... Kuvat ei näy, sivut ei lataudu.

  • May 10, 2013
Moikka helymaarit,

onpa ikävä kuulla! Onko ongelmaa jatkunut jo pitkään?

  • May 10, 2013
Hei Helymaarit,

Oliko vika alkanut eilen 9.5. vai onko kyse pidempiaikaisesta ongelmasta. Helsingin ja vantaan alueella oli ollut liittymissä hidasteluvikaa joka voisi ongelman sinunkin kohdallasi selittää. Asiasta löytyy myös häiriötiedoite sivuiltamme.

Vika on alueella korjattu ja yhteyden pitäisi nyt toimia jälleen normaalisti. Tarvittaessa kannattaa laitteet käynnistää vielä uudelleen.

Mikäli vika sinun kohdaltasi vielä jatkuu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.