Jooh iltaa, tosiaan minulla on 8m soneran nettiyhteys ja telewellin adsl boxi. Noh minulla on nyt ollut tuo netti noin 1 vuoden ja toiminut moitteetomasti. Veljeni uusi netin boxin viimeviikolla koska pari kappaletta neljästä nettiportista oli mennyt rikki. Nyt netti katkeilee jatkuvasti 0-3 kertaa päivässä. Äskön katkesi 3 kertaa 10 min sisällä, mutta esim eilen katkesi vain 1 kerran muistaakseni..
eli tosiaan, saan aina yhteyden takasin kun heitän "tutki ja korjaa toiminnon" ja sen jälkeen "palauta netin vanhat asetukset jne"...
missä vika?
Sivu 1 / 1
Ongelma ei todennäköisesti ole verkkomme puolella, jos yhteys toimii hyvin vanhalla modeemillasi ja ongelma on alkanut juuri modeemin vaihdon yhteydessä.
Kannattaa kiinnittää huomioita siihen miten modeemin DSL-valo käyttäytyy, kun ongelma seuraavan kerran esiintyy. Jos modeemin DSL-valo sammuu ongelman aikana, kertoo se siitä, että yhteys modeemisi ja keskuksemme välillä on jostain syystä katkenut.
Jos DSL-valo sammuu, varmista, että olet kytkenyt ADSL-modeemiin puhelinlinjaan mahdollisimman lyhyellä puhelinjohdolla ja ilman jatkojohtoja. Jos modeemin vaihdon yhteydessä myös puhelinjohtoa oli vaihdettu, testaa kokeeksi yhteyden toimintaa aiemmin käytössä olleella johdolla.
Kerrotko tarvittaessa vielä seuraavia lisätietoa ongelmasta? Näiden lisätietojen avulla asiaan voidaan antaa tarkempia neuvoja:
- Minkä mallinen Telewell-modeemi käytössäsi on tarkalleen? Tarkka mallinimi näkyy todenäköisesti modeemin pohjassa.
- Oletko yhdistänyt tietokoneesi ADSL-modeemiin tällä hetkellä langattomasti vai oletko yhdistänyt tietokoneen modeemiin verkkokaapelilla?
- Sammuuko modeemin DSL-valo silloin, kun yhteys katkeaa?
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Kannattaa kiinnittää huomioita siihen miten modeemin DSL-valo käyttäytyy, kun ongelma seuraavan kerran esiintyy. Jos modeemin DSL-valo sammuu ongelman aikana, kertoo se siitä, että yhteys modeemisi ja keskuksemme välillä on jostain syystä katkenut.
Jos DSL-valo sammuu, varmista, että olet kytkenyt ADSL-modeemiin puhelinlinjaan mahdollisimman lyhyellä puhelinjohdolla ja ilman jatkojohtoja. Jos modeemin vaihdon yhteydessä myös puhelinjohtoa oli vaihdettu, testaa kokeeksi yhteyden toimintaa aiemmin käytössä olleella johdolla.
Kerrotko tarvittaessa vielä seuraavia lisätietoa ongelmasta? Näiden lisätietojen avulla asiaan voidaan antaa tarkempia neuvoja:
- Minkä mallinen Telewell-modeemi käytössäsi on tarkalleen? Tarkka mallinimi näkyy todenäköisesti modeemin pohjassa.
- Oletko yhdistänyt tietokoneesi ADSL-modeemiin tällä hetkellä langattomasti vai oletko yhdistänyt tietokoneen modeemiin verkkokaapelilla?
- Sammuuko modeemin DSL-valo silloin, kun yhteys katkeaa?
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jooh tosiaan, löysin vian. kun netti katkes menin katsomaan noita valoja ja koko modeemi resettoitui/sammui.
Joten modeemissa vika, tämä modeemi ostettiin soneran liikkestä että jatkan sinne sitten matkaani. Jos haluat voin kirjoittaa tähän modeemin tiedot myöhemmin jos tarvitsee.
Joten modeemissa vika, tämä modeemi ostettiin soneran liikkestä että jatkan sinne sitten matkaani. Jos haluat voin kirjoittaa tähän modeemin tiedot myöhemmin jos tarvitsee.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.