Nettiyhteys on Tampereen Kalevassa katkeillut päivittäin 28.3. lähtien (jota ennen ei minkäänlaisia ongelmia 1½ vuoteen). Eilen lopulta testattu Soneran lainamodeemilla, jolloin alkoi toimia, vaihdoin takaisin vanhaan modeemiin ja kaapeleihin (vain yksi puhelinpistoke olemassa), resetoin ja yhteydet toimivat moitteetta eilisen illan ja tämän aamun.
Tänä iltana samanlainen pätkiminen alkoi uudelleen, muutaman minuutin välein ja toimimattomuus voi jatkua useita tunteja tai sitten minuutteja kerrallaan. Nettiyhteys siis käyttökelvoton.
Modeemi resetoitu ja uusi yhteys määritelty useita kertoja, ei vaikutusta: toimii hetken kunnes pätkiminen alkaa. Ei eroa yritetäänkö yhteyttä langattomana tai piuhan kanssa modeemiin yhdisteltynä. Resetoinnin jälkeen internet-valo palaa punaisena lyhyen hetken, jonka jälkeen valot ovat toimineet kuten pitääkin, internet valo vilkkuu.
En tiedä onko vika modeemissa vai missä, koska eilen tämä esitys toimi moitteettomasti (yhden illan ajan)?
Sivu 1 / 1
Et ole ainoa, minulla on ollut sama ongelma viimeiset 2 viikkoa. Tai ainakin kuulostaa hyvin samalta ongelmalta, ja minun ei todellakaan johtunut modeemista, se tuli varmistettua.
Kannattaa tehdä vikailmoitus ja alkutekijöiksi kokeilla korjata ongelma vaihtamalla DNS palvelin vaikka Googlen 8.8.8.8 ja 8.8.4.4 palvelimiin. Näin sain itse korjattua ongelman siksi aikaa kun Sonera häslää omiensa kanssa. Minulla on tänään jotain parannuksia tapahtunut oman ongelman osalta, jatkoa katsellessa... Jos DNS palvelimen vaihto auttaa, niin tiedät että ongelma on Soneran. Jos ei, niin saattaa olla laitevika.
Kannattaa tehdä vikailmoitus ja alkutekijöiksi kokeilla korjata ongelma vaihtamalla DNS palvelin vaikka Googlen 8.8.8.8 ja 8.8.4.4 palvelimiin. Näin sain itse korjattua ongelman siksi aikaa kun Sonera häslää omiensa kanssa. Minulla on tänään jotain parannuksia tapahtunut oman ongelman osalta, jatkoa katsellessa... Jos DNS palvelimen vaihto auttaa, niin tiedät että ongelma on Soneran. Jos ei, niin saattaa olla laitevika.
Jos ei DNS palvelimen vaihto auta, kokeile tracert www.google.com komentoa komentorivillä, niin se näyttää missä yhteys kulkee. Myös yhteyden katkeaminen näkyy siinä.
Kiitos neuvoista, olen rassannut milloin ehdin mutta ongelmat edelleen jatkuu. DNS-palvelimien vaihdolla vikaa on ehkä hieman vähemmän, mutta pätkii edelleen vaikka olen googlen palvelimiin muuttanut. Häiritsevintä pätkiminen on Netflixin kannalta, bluray soitin on myös yhteydessä boksiin.
Tein tracertin useempaan kertaan, jotakuinkin tällasii tuli:
Tracing route to google.com o80.239.229.246]
over a maximum of 30 hops:
1 22 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 * * * Request timed out.
3 * 10 ms 13 ms hls-b1-link.telia.net t213.248.68.209]
4 9 ms 9 ms 8 ms google-ic-154333-hls-b2.c.telia.net t80.239.195.
206]
5 11 ms 10 ms 9 ms google-ic-154333-hls-b2.c.telia.net t80.239.195.
206]
6 13 ms 8 ms 8 ms 80-239-229-246.customer.teliacarrier.com r80.239
.229.246]
Trace complete.
Tracing route to google.com o80.239.229.251]
over a maximum of 30 hops:
1 * <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 * * 13 ms google-ic-154333-hls-b2.c.telia.net t80.239.195.
206]
5 9 ms 10 ms 10 ms google-ic-154333-hls-b2.c.telia.net t80.239.195.
206]
6 11 ms 10 ms 10 ms 80-239-229-251.customer.teliacarrier.com r80.239
.229.251]
Tracing route to google.com o80.239.229.246]
over a maximum of 30 hops:
1 * <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * 8 ms 20 ms 80-239-229-246.customer.teliacarrier.com r80.239
.229.246]
Trace complete.
Sit kun netti katkeaa niin unable to resolve target system name google.com
Oisko toi modeemi sitten jotenkin mennyt rikki? Tänä iltana on ollut aivan toivotonta, ja toisaalta eilen pätki huomattavasti vähemmän. En tiedä johtuuko boksista (voiko siis vaihdella näin paljon yhteys?).
Tein tracertin useempaan kertaan, jotakuinkin tällasii tuli:
Tracing route to google.com o80.239.229.246]
over a maximum of 30 hops:
1 22 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 * * * Request timed out.
3 * 10 ms 13 ms hls-b1-link.telia.net t213.248.68.209]
4 9 ms 9 ms 8 ms google-ic-154333-hls-b2.c.telia.net t80.239.195.
206]
5 11 ms 10 ms 9 ms google-ic-154333-hls-b2.c.telia.net t80.239.195.
206]
6 13 ms 8 ms 8 ms 80-239-229-246.customer.teliacarrier.com r80.239
.229.246]
Trace complete.
Tracing route to google.com o80.239.229.251]
over a maximum of 30 hops:
1 * <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 * * 13 ms google-ic-154333-hls-b2.c.telia.net t80.239.195.
206]
5 9 ms 10 ms 10 ms google-ic-154333-hls-b2.c.telia.net t80.239.195.
206]
6 11 ms 10 ms 10 ms 80-239-229-251.customer.teliacarrier.com r80.239
.229.251]
Tracing route to google.com o80.239.229.246]
over a maximum of 30 hops:
1 * <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * 8 ms 20 ms 80-239-229-246.customer.teliacarrier.com r80.239
.229.246]
Trace complete.
Sit kun netti katkeaa niin unable to resolve target system name google.com
Oisko toi modeemi sitten jotenkin mennyt rikki? Tänä iltana on ollut aivan toivotonta, ja toisaalta eilen pätki huomattavasti vähemmän. En tiedä johtuuko boksista (voiko siis vaihdella näin paljon yhteys?).
Voi periaatteessa olla boksistakin kiinni.
Mutta ainakin reititys toimii jotenkin, mutta jos pingaat google.com / 8.8.8.8 niin näet pakettihävön, silloin vika luulisi olevan operaattorilla. Kannattaa ottaa Soneraan yhteyttä vain.
Mutta ainakin reititys toimii jotenkin, mutta jos pingaat google.com / 8.8.8.8 niin näet pakettihävön, silloin vika luulisi olevan operaattorilla. Kannattaa ottaa Soneraan yhteyttä vain.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.