Skip to main content

Netti katkeillu jo viikon

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei! Jätin tänään vikailmoituksen teidän tuohon "uudenaikaiseen" puheella toimivaan automaattiin. Tosi epämiellyttävä ja kallis ratkaisu asiakkaalle. Hirveetä kikkailua.

No asiaan... 19.6 ja 20.6 välisenä yönä nettini katkesi ja veljeni kertoi samaa joka asuu samassa kerrostalossa kuin minä. Yksi kaverini joka asuu tässä lähialueella valitti myös soneran asiakkaana netin takkuamisesta.

Netti palautui kyllä siinä vuorokauden jälkeen toimintaan, mutta sen jälkeen n.viikon on ollut katkeamista kokoaika. Olen käynnistänyt modeemia ja tietokonetta useaan kertaan uusikisi ja jopa eri käyttöjärjestelmällä testannu asiaa. olen myös esim. irc-palvelimellanne ollut ja pitäny kanavaa päällä ja katkeamista tapahtuu niin linuxissa kuin windowsissa.

Tietokoneelleni ja laitteilleni ei ole tapahtunut mitään joten ainoa mitä voin tässä päätellä on että soneran verkossa on iso vika koska selvästi muutkin ovat tässä viikon sisällä valittaneet samansuuntaisista ongelmista.

Soitin myös aikaisemmin vikailmoitu-sautomaattiin joka totesi, että alueellinen vika, ongelmaa korjataan. En tiedä onko korjaustyöt kesken vai eikö ongelmaa korjattu. Mutta edelleen katkeilua esiintyy ja nytten vikailmoitus otti ilmoitukseni vastaan joten tiedä sitten.

6 kommenttia

  • June 28, 2013
Hei JohnnyMnemonic,

Laitoin viestisi lisätiedoksi tuonne vikailmoitukselle. Toivotaan että ongelma saadaan pian korjattua.

Verkkovikaa on alueella aiemmin käyty korjailemassa ja sen piti olla kunnossa. On toki mahdollista että vika on uusiutunut jos ongelmaa on muillakin ollut siellä suunnilla. Mutta selvitämme asiaa ja saat tietoa kun vikailmoituksesi käsittely tuolla etenee.

  • June 28, 2013
Heipä,
ajattelin jatkaa tätä suht tuoretta ketjua omalla vastaavalla ongelmalla.
Jäi epäselväksi missäkohtaa Suomea ketjun aloittajalla on ollut vikaa, mutta meillä tässä Jyväskylässä on vastaavaa katkomista ollut nyt kolmisen päivää. Nelisen viikkoa tämä onkin jo toiminut moitteetta...

Taloyhtiössä VDSL-yhteys, ja DSL ja Internet pimenee modeemista (TW-EAV510) välillä jopa parin minuutin välein useaksi minuutiksi.
WLAN ja puhelinjohto on suljettu pois vikalistalta, modeemi päivitetty muutama viikko sitten.

Vikailmoituskäsittelyssä näyttää olevan 5 päivän viive, joten tätä kautta voisi ehkäpä löytyä helppiä nopeammin..?

Kiitos jo etukäteen...

  • June 28, 2013
Hei Mixxis,

Jyväskylän alueella näyttäisi olevan parikin verkkovikaa, joita ollaan korjailemassa. Voisi tuo pätkiminen melkeinpä niihin liittyä.

  • June 30, 2013
Hei,

jatkanpa minäkin tähän samaan ketjuun, kun ei tuo netin toimivuus ole kovin pysyväistä sorttia. Tosin täällä yhteys on kokonaan poikki, eikä pelkästään pätki.

Maanantaista 24.6 lähtien netti ollut poikki ainakin tuon mainitun maanantain ja jonkin matkaa tiistaita, ja taas perjantai-iltana ja oletettavasti jatkuen edelleen (olin välillä mökillä, joten en tiedä onko ollut toiminnassa lauantaina). Maanantai-tiistai-akselilla oli ilmeisesti joku kaapelivaurio täällä Konneveden suunnalla ainakin häiriökartan mukaan, nyt näyttää sekä kartta että vikatilannelista tyhjältä tämän maakunnan osalta. Vikailmoituksen jo tein, mutta eihän se tietysti nopeasti auta, jos 5 päivää on vasteaika.

Kysynpä vaan, että kuinka kauan/kuinka usein netin pitää olla poikki, että Sonera alkaa hyvittämään aiheesta? Netti ei toimi, mutta laajakaistan, koti-tv:n (vai viihdekö se nykyään on) ja maksupakettien laskutus laukkaa luonnollisesti normaalisti, vaikka niitä ei pääse käyttämään.

-Juho-

  • July 1, 2013
Jep elikkä jatkoa taas seuraa. Netti oli vuorokauden taas poikki ja sitten lähti toimimaan, mutta modeemivalikon mukaan vain 6989 kbps /69997 kbps yleensä minulla on 12587 kbps/91334 kbps tyylisiä nopeuksia. Sitten uutta häiriöilmoitusta kehiin ja uppikaista nousee normaaliksi, mutta downkaista jää n.81000kbps, ja sen lisäksi viiveajat kasvavat siitä 19-20ms tuonne 35ms-55ms. Nettipelaajana en hyväksy tuota. Onko interleaving/virheenkorjaus laitettu taas päälle? Ottakaa se pois jos on.

Yli vuoden toiminut hyvin ja nytten ei toimi joko ollenkaan, katkeillen tai vajaatehoisesti ja minnekkään en voi puhelimella ilmoittaa lisätietoja? No ilmoitan sitten tässä. Laittakaa eteenpäin.

Veikkaan, että joku krapulainen asentaja taas käynyt laittamaan ympäripyöreästi desibelit ja ohmit solmuun.

  • July 2, 2013
Hei Juho

Vilkaisin liittymääsi ja 30.6 ei ole ainakaan modeemin ja verkon välillä yhteys pätkinyt. Linja näyttää muutenkin toimivan nyt hyvin modeemille saakka! 24.6 löydän myös modeemilaitteesi olleen verkoon yhdistyneenä eikä pätkimistä sillekkään päivälle näy meillä?

Onko käytössäsi jotain omia laitteita Thomson modeemisi lisäksi tai käytätkö yhteyttä langattomasti? Viihdepalvelun digiboksin kuva oireilee yleensä aina ensimmäisenä kun pätkimistä ilmenee. Miten se on yhdistetty modeemilaitteeseen?