Elikkäs eilen katkesi nettiyhteys ihan yllättäen eikä ole sen jälkeen ruvennut toimimaan, modeemia on rebootattu useampaan otteeseen ja tarkastettu piuhojen kiinnitys mutta ei löydy vikaa. Vikailmoituksen olen jättänyt mutta ei ole kuulunut mitään. Muutenkin viimeisen puolen vuoden aikana omassa soneran nettiyhteydessä on ollut todella paljon ongelmia mm. Hitautta ja yhteyden menettämistä todella useasti..
Sivu 1 / 1
Hei nikihin,
Lisäätkö asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Lisäätkö asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Ja taas kerran nettiyhteys on ollut poikki koko viikonlopun eikä asiakaspalveluun ole saanut yhteyttä. Muutenkin netti katkeilee vähintään pari kertaa päivässä. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä että joudun maksamaan kyseisestä nettiliittymästä joka toimii suoraansanottuna helvetin huonosti. Minkä takia maksan 20e kuukaudessa netistä joka katkeilee jatkuvasti ja viikonloppuisin saattaa olla kokonaan pimeenä..
Sama meininki täällä. Luvattiin että tulee 20M asuntoon, mutta saan max 5M. Tälläkin hetkellä ei ole nettiä ja joudun kirjoittamaan viestiä muualla. Helvetin hienoa maksaa netistä jota ei tule ja jos tulee, on vitun hidas.
Vituttaisi vähemmän jos maksaisin 10M netistä ja saisin 5M. Mutta 20M ja saan 5M...joskus.
Vituttaisi vähemmän jos maksaisin 10M netistä ja saisin 5M. Mutta 20M ja saan 5M...joskus.
Hei janneha,
Oletko tehnyt liittymästäsi vielä vikailmoitusta? Suosittelisin sen nyt tekemään koska yhteytesi näyttäisi tännepäin olevan kokonaan poikki.
Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
nikihin, olitkin jättänyt liittymästäsi vikailmoituksen ja yhteys oli korjattu eilisen illan aikana! Toimiihan nyt kaikki taas niinkuin pitää?
Oletko tehnyt liittymästäsi vielä vikailmoitusta? Suosittelisin sen nyt tekemään koska yhteytesi näyttäisi tännepäin olevan kokonaan poikki.
Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
nikihin, olitkin jättänyt liittymästäsi vikailmoituksen ja yhteys oli korjattu eilisen illan aikana! Toimiihan nyt kaikki taas niinkuin pitää?
Kyllä se nettiyhteys pelaa taas normaaliin tapaan eli katkeilee samaan tapaan. Mikä siinä oli ettei yhteys pelannut ollenkaan? Luulisi ettö huolto/päivitys asioissa saisi jotain informaatiota etukäteen.
Ja mitä tulee nopeuteen, itsellä on 100megainen valokuitu joka todellisuudessa antaa hyvänä päivänä 80megan nopeuden, normaalisti nopeus pyörii 70megan tienoilla.
Ja mitä tulee nopeuteen, itsellä on 100megainen valokuitu joka todellisuudessa antaa hyvänä päivänä 80megan nopeuden, normaalisti nopeus pyörii 70megan tienoilla.
Hei nikihin,
Jos ongelmasi yhä jatkuu, kannattaa jättää asiasta vielä toinen vikailmoitus ettei vika ole korjaantunut. Kuitenkaan en modeemisi ja verkon väliltä pätkintää löydy joten mahdollisesti ongelma voi johtua koneen ja modeemin välisestä yhteydestä. Ilmeisesti käytit yhteyttä kuitenkin ihan verkkokaapelin ylitse? Onko käytössäsi muitakin laitteita jotka pätkivät yhteyttä esim. Wlanin yli?
Yhteyden vaihteluväli on liittymässäsi 50-100M joten 70-80mbit nopeudet on vielä rajan sisällä. Mahdollisesti nuihinkin nopeuksiin voi tulla parannusta kunhan tuo pätkivä vika on saatu selvitettyä kuntoon.
Jos ongelmasi yhä jatkuu, kannattaa jättää asiasta vielä toinen vikailmoitus ettei vika ole korjaantunut. Kuitenkaan en modeemisi ja verkon väliltä pätkintää löydy joten mahdollisesti ongelma voi johtua koneen ja modeemin välisestä yhteydestä. Ilmeisesti käytit yhteyttä kuitenkin ihan verkkokaapelin ylitse? Onko käytössäsi muitakin laitteita jotka pätkivät yhteyttä esim. Wlanin yli?
Yhteyden vaihteluväli on liittymässäsi 50-100M joten 70-80mbit nopeudet on vielä rajan sisällä. Mahdollisesti nuihinkin nopeuksiin voi tulla parannusta kunhan tuo pätkivä vika on saatu selvitettyä kuntoon.
"modeemin ja tietokoneen välillä vika" tarkottaisi että verkkokaapelin takia katkeisi yhteys joka katkeaisi sen takia että kaapeli irroitetaan joko modeemista tai tietokoneesta. Mutta kuitenkin kun yhteys katkeaa ei verkkokaapeliin tule edes koskettua, koska se ei ole edes ulottuvillan jos käytän tietokonetta. Ja jos vika olisi tietokoneessa, tuskin se modeemista hävittäisi nettiyhteyttä (internet kohdalla oleva vihreä valo sammuu) vaan yhteys katkeaisi siten että modeemissa palaisi edelleen internetin valo mutta tietokone ilmottaisi yhteyden hävittyä. Joten kallistun itse siihen että vika on modeemissa tai palveluntarjoajalla. Modeemi on aikoinaan saatu Soneralta kun sopimus on tehty.
Hei nikihin,
Mikäli modeemista sammuu internet-valo ihan selvästi, todennäköisesti ongelma jää silloin itse modeemiin. Kannattaa siis nyt tuo vikailmoitus uudestaan tehdä ja mainitse tuo internet-valon sammuminen lisätiedoissa.
Mikäli modeemista sammuu internet-valo ihan selvästi, todennäköisesti ongelma jää silloin itse modeemiin. Kannattaa siis nyt tuo vikailmoitus uudestaan tehdä ja mainitse tuo internet-valon sammuminen lisätiedoissa.
Siitä on jo lähemmäs kymmenen vikailmoitusta tullu jätettyä. Lisäksi koitettu toista modeemia, mutta myös toisella modeemilla ilmenee sama vika.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.